מדובר בקטנוע מסוג ג'וירייד 125 EVO, שנת 2015, כמעט 58,000 ק"מ. הקטנוע נמצא בבעלותי מהרגע בו יצא מהחברה. מעולם לא עבר שיפוץ מנוע. מטופל בזמן(טיפול קטן-בינוני כל 3K וגדול כל 12K) ובמוסך אמין ומקצועי. משמש אותי בין היתר לעבודה(גומע 30-120 ק"מ ביום).
לפני יומיים נתקעתי על כביש ראשי עם הקטנוע. המנוע נכבה וכשהדלקתי אותו הסל"ד עלה ל-1,500 פחות או יותר וירד במהירות עד שהמנוע נכבה. ככה כמה פעמים. לא משנה כמה פמפמפתי עם הגז, הסל"ד לא עלה עד שלבסוף המנוע נכבה. לבסוף הזמנתי גרר ובמוסך התברר שהמנוע יבש כמו עצם ואין בו טיפת שמן(מודה באשמה, אני לא נהגתי לבדוק שמן. כמובן שמאז האירוע אני אתחיל לבדוק שמן כל יום). המוסכניק מילא שמן והקטנוע חזר לחיים. המוסכניק ביקש ממני לעשות סיבוב קצר ליד המוסך לראות שהכל כשורה וכבר בנסיעה הזאת הרגשתי שהמנוע נחלש בצורה ניכרת. בדרך כלל הסל"ד בקטנוע שלי מורה על 2,000 במדויק כשהקטנוע מונע בעמידה(לא בנסיעה), כיום, מאז התקרית, הוא עומד בערך על 1,800 סל"ד. תגובת הצערת גם נהייתה חלשה יותר, אני מרגיש שאני מושך אותה יותר מהרגיל כדי להגיע למהירות של 40 קמ"ש וגם לדעתי לוקח לו יותר זמן לטפס מ-0 ל-60 קמ"ש. הקטנוע בכללי מרעיש קצת יותר מהרגיל והתחילו רעידות מתחת למושב כשהקטנוע עומד מונע במקום. היום בבוקר בדקתי שמן וכשראיתי שהכל תקין ניסיתי להניע את הקטנוע. לסטרטר לקח יחסית הרבה זמן להניע אבל לבסוף הניע ואחרי 10 דקות של נסיעה(פחות או יותר), אני שומע את המנוע נכבה ורואה את הסל"ד מתאפס. כמו שקרה ביום לפני כן. הפעם, אחרי התנעה מחדש, המנוע שב לחיים, אבל שוב, מרגיש חלש מהרגיל. מה השורה התחתונה? המנוע מראה סימני גסיסה? זו "התנהגות" רגילה של קטנוע אחרי שנסע ללא שמן? מדובר בנזק בלתי הפיך? בשלב הזה כל עצה תעזור לי, אני רוצה להתכונן מראש במידה וישנה אינדיקציה שהמנוע מראה סימנים שהוא הולך לקראת השבתה מוחלטת. תודה מראש.