אני באופן אישי לא רואה כיום טכנולוגיה ירוקה מימן עבור תחבורה אבל
גם טויוטה וגם יונדאי על מנת לעבור את המבחנים הכניסו לרכבים כלוב רציני שמייקר את עלות הייצור פעמיים
הן בשל התוספות והן בשל הגודל, הרכבים האלו גדולים מרכב רגיל בגלל הכלוב.
לגביי שינוע של מימן באירופה התגברו על זה בצורה יחסית טובה (שינוע נוזלי בנהרות ישירות לתחנות תדלוק), לא מעט ערי בירה השתפפו בפרויקט הזה
אין שום כלוב מיוחד, לכל היותר שילדה אחודה מחוזקת שלא מגדילה את המימדים של הרכב ולעומת רכבי בנזין ורכבים חשמליים בסטנדרט של המיראיי שבנוייה על לקסוס המחיר לא גבוה מהם
![]()
השלדה בהחלט בנויה אחרת משלדה של רכב רגיל, ובזאת הכוונה ל"כלוב".
ראיתי סרטון הרכבה של האוטו וזה מלחיץ. מעבר לויזואליה של שני מיכלים ענקיים שנדחפים בדיוק מתחת לנוסעים,
אתה גם רואה איך במפעל עוברים על כל מחבר וחיישן עם מריחן בבדיקת לחץ, כדי לוודא אטימות.
ברור לי כשמש, שאם העניין יתפוס תאוצה ונראה הרבה רכבים כאלו על הכביש, אחרי התעסקות עם המערכת, אף מוסך לא יעשה בדיקה כזאת, וגם לא אחרי תאונה.
כשיש נזילת בנזין, זה קל לראות ולהריח.
אולי יוסיפו חומר מיוחד לגז למימן, כמו שמוסיפים לגז ביתי...
ברור שהיא בנויה אחרת ואם מישהו רוצה לקרוא לזה כלוב (זה לא) אז סבבה אבל הרכב הוא בגודל סטנדרטי של מכונית סדן משפחתית (מה שבאירופה קוראים משפחתי) והמחיר לא כפול שתיים מלקסוס מקבילה.
עבדתי עם מימן 10 שנים כמעט ואני עדיין חיי והמפעל עדיין קיים כמו עוד עשרות מפעלים שעובדים עם מימן באיזור. הרכב אכן לא מותאם לעבוד במדינות עולם שלישי, באירופה יהיו הנחיות ומוסכניקים יעברו הסמכות, רק בשביל שתבין את ההבדל בגרמניה צריך הסמכה כדי לפרק כרית אוויר כי היא מוגדרת כנשק וככזאת שהמכונאי המוסמך מפרק אותה הוא שם אותה בכספת מוגנת אש עד לסיום העבודה שדרשה את פירוקה.
נכון להיום אין דיווח על מיראי מודל 1 ומודל 2 שהתלקחו וגם לא על הבמוו 5 שנמכרה פעם, גם אין דיווחים על אנשים שנהרגו כתוצאה מנהיגה בה לעומת טסלה ששרפות בלתי ניתנות לכיבוי קרו כבר כמה פעמים, אז נכון יש פי כמה טסלות על הכביש מרכבים שמחזיקים מימן אבל צריך לזכור שיש סיכון בכל תוצורת רכב, אם הEU הרשה למכונית לנוע ברחובותיה אני מניח שהסיכון במיראי זהה לזה של טסלה ואחרים
היו מי שניסו לבדוק את אטימות המערכת
2_93.jpg
אפרופו חשמל זה נכון שיצור של סוללת רכב מזהם כמו 100000 קמ בבנזין?
נ ב איך מפיקים מימן?
לרכב עם כולם אבל בקצב שלי
יותר מ100,000 וזה תלוי באיזו מדינה, למשל בצרפת רכב חשמלי מזהם פחות כי חלק מהחשמל מופק מתחנות אטומיות שאגב האיחוד הכריז עליהם מקור אנרגיה ירוק בהשוואה לחלופות.
בגרמניה ששורפת פחם כאילו אין מחר רכב חשמלי מזהם יותר.
מחקר של וולבו מראה ממוצא של 140000 ק״מ צרכים לעבור לפני שהרכב החשמלי מתחיל להיות ירוק.
בשביל מימן צריך חשמל ככה שגם כאן הירקרקות שלו קשורה להפקת החשמל באותה מדינה, ההבדל הוא שאגירת אנרגיה במימן לא מצריכה משאבים מזהמים כמו בטריה אבל מצד שני אתה מייצר חשמל ממיר אותו למימן ואז אתה שוב הופך אותו לחשמל מה שאומר שבמשחק הזה אתה מאבד אנרגיה, זה מתקיים בטכנולוגיית תא דלק אבל לא במנוע בעירה פנימית שמזרימים לו מימן ישירות לתא השריפה.
אין דבר כזה אנרגיה ירוקה זה הכל בולשיט, ב2018 ביל גייטס בעצמו צחק על הרעיון הזה הוא מבחינתו המנעות זה הפיתרון, אל תצאו מהבית או לכל היותר סיבוב קצר ברגל סביב הבית.
אני אומר שאם כבר יכריחו אותנו לרכב חשמלי אני מעדיף שזה יהיה תא דלק כי עקרון התדלוק והטווח נשאר זהה למכוניות בנזין
רכב חשמלי שורד בכלל 140000 קמ? כאילו מבחינת הסוללה
לרכב עם כולם אבל בקצב שלי
הפתרון הטוב ביותר היא הסעת המנים יעילה מהירה ונוחה ומי שלא מאמין שיסתכל על ניו יורק ברצלונה וינה ושאר הערים הענקיות.
אין מנוס היום מלעקר את הצורך שיש לאנשים להשתמש ברכב פרטי להפוך אותו ללא משתלם ולהפוך את התחברה הציבורית ליעילה
בצורה כזאת שהאנשים יעדיפו מעצמם את השימוש בה ויוותרו על המכונית.
למי שגר היום בתוך ניו יורק אין רכב פרטי, ולמי שיש כאב הראש בחזקתו כל כך גדול שזה הופך כמעט ללא משתלם. כל מי שחושב
להיכנס לניו יורק לצורך עבודה במהלך היום עושה זאת בתחבורה ציבורית כי אין לו כמעט ברירה אחרת.
בברצלונה רוב תנועת הרכבים היא על קטנועים ואופנועים ושאר אמצעי תחבורה תחליפיים מגרשי חנייה עצומים לדו"ג תחבורה ציבורית
נהדרת עיר ענקית שמכפילה את עצמה בגלל התיירים בעונות התיירות ועדיין זורמת.
בוינה לעבור ברכבות תחתית מצד אחד של העיר לצד השני לוקח כמה דקות ברכב מדובר בסיפור של המון זמן וזה פשוט לא משתלם.
הקורונה הוכיחה את היכולת לעבוד ממקומות עבודה אחרים ותחליפיים. משרד עו"ד גדול לא חייב לשבת במרכז ת"א כשזה לא נוח לא
לעובדים ולא ללקוחות. אגב זאת גם הסיבה שק' בן גוריון והסביבה תפסו כזה נפח של משרדים.
עכשיו אם בישראל תהיה תחבורה יעילה חלוקה חכמה של מרכזי קניות (מחוץ למרכזי ההערים) שכונות מגורים מחוברות בתחבורה
יעילה ויעקרו את הצורך של מיליון מכוניות שנכנסות בכל בוקר לת"א הכל יראה אחרת.
הדוגמה הכי טובה היא מרכז ירושלים- מי שמכיר ויודע רח' יפו קינג ג'ורג', ובן יהודה היו הלב הפועם של ירושלים, הכל היה מרוכז שם
ושכונות הלווין היו ניזונות ממנו. היום המרכז הזה מת, יש מעט חניות תיירים, מזללות, וקצת חניות שמשוועות לקונים כי הקניונים
הרגו אותם, הסופרים החליפו את הצורך בשוק מחנה יהודה שהפך לפאב אחד גדול, ואין שום סיבה לירושלמי לרדת לעיר חוץ מבילוי
ערב או מסעדה. אחרי שנים שלא בילית במרכז העיר נדהמתי לאחרונה מהשינוי שחל בה. אבל זאת ההוכחה שזה ניתן לעשות.
רוב השמוש ברכב לאדם הממוצע הוא כלי תחבורה מהבית לעבודה-חנייה שם במקום יקר ומבוזבז חזרה הביתה, ואולי קצת סידורים
לבית וזהו רוב המכוניות בפקקים מכילו אדם אחד בלבד בתוכו. בקיצור השינוי לא יבוא בצורת הרכב אלה רק בשינוי בתפיסה ובהרגלים.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
קשה לי לשנות לתפיסה שבסופש אני תקוע בביתרוב השמוש ברכב לאדם הממוצע הוא כלי תחבורה מהבית לעבודה-חנייה שם במקום יקר ומבוזבז חזרה הביתה, ואולי קצת סידורים
לבית וזהו רוב המכוניות בפקקים מכילו אדם אחד בלבד בתוכו. בקיצור השינוי לא יבוא בצורת הרכב אלה רק בשינוי בתפיסה ובהרגלים.
Sent from my SM-G980F using Tapatalk
אתה לא צריך.
מספיק שמשפחות יעברו משניים או שלושה רכבים לרכב אחד, שרוב השבוע לא זז, וכבר עשית שינוי.
מה גם, שבמדינה המבוססת על תחב"צ לא טהיה מנוס מתחב"צ גם בשבת.
הקנאים ממאה שערים יפגינו ברמות נגד זה זה לא ילך
לרכב עם כולם אבל בקצב שלי