בשלושתם האגזוז יושב נמוך ובקוואסקי לפחות לפי התמונות נראה הכי נמוך.
עדיף שתבחר את האופנוע שאתה אוהב ועליו תלביש skid plate (צריך לבדוק אם קיים) ובמקסימום שיפשופים קלים שלא יפגעו בסעפת
![]()
שלום,
עובר לאחד מהנייקדים בנפחי הביניים ותוהה על מרווח הגחון.
אני מתכנן רכיבות עירוניות ובן עירוניות, כך שמדי פעם ארד ואעלה מדרכות.
באופנוע הקודם, מרווח הגחון היה 165 מ"מ ואף פעם לא גילחתי מדרכות או באמפרים. באלו, המרווח נע בין 130 ל145.
אז מנסיונכם, כמה זה באמת משמעותי?
לא רוצה אופנוע אדוונצ'ר.
נערך לאחרונה על ידי mk4th; 24-12-2022 בשעה 22:07.
בשלושתם האגזוז יושב נמוך ובקוואסקי לפחות לפי התמונות נראה הכי נמוך.
עדיף שתבחר את האופנוע שאתה אוהב ועליו תלביש skid plate (צריך לבדוק אם קיים) ובמקסימום שיפשופים קלים שלא יפגעו בסעפת
![]()
תצטרך לעלות ולרדת מדרכות בזהירות, ולהמנע ממקומות שבהם המדרכה גבוהה.
למשל, כשרכבתי על MT-09 (מרווח גחון 135 מ"מ) לא העזתי להתקרב למדרכות שאני עולה עם הדוקאטי שלי בלי לחשוב פעמיים. בירידה ממדרכות שאני רגיל לקפוץ - ירדתי לאט לאט, תוך כדי שאני קם מהמושב כדי לשחרר עומס מהבולמים ולהרוויח עוד כמה מ"מ של מרווח גחון.
חלק מהזהירות היתרה שלי נבעה מכך שבורג הריקון ב-MT-09 בולט כלפי מטה, וביחד עם הסעפת הוא החלק הנמוך ביותר. היו כבר אנשים ששברו אותו ביחד עם חתיכה מהקרטר כשירדו מדרכה בחוסר זהירות.
המסקנה האישית שלי הייתה אגב, שהאופנוע היומיומי שלי חייב להיות אדוונצ'ר או דו"ש. אין לי סבלנות לחשוב על עינייני מרווח גחון כשאני צריך לחנות.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
לא יודע בcb.
אבל בnc, המגיני גחון הפופולרים מעבירים את המכה לקרטר, ושוברים אותו.
תוסיף לזה את העובדה שהמגן עצמו מקטין את מרווח הגחון, וקיבלת מצב שהוא יותר גרוע מהמקור.
הסתכלתי על המגן בNC750 מחברה ידועה הוא מגיעה עם שילדה פנימית שלא תפגע באגן השמן
![]()
בGS ובעצם בכל דגמי הבוקסר של במוו אין שילדה והמנוע נושא בעומס לכן הוא גם נושא בעומס של מגן הגחון.
בכל מקרה גם מגן הגחון שבסירטון היה שורד ומגן על תחתית המנוע משיפשוי אבן שפה, אנחנו לא מדברים כאן על רכיבת שטח או עליית מדרכות בזמן רכיבה בלי עצירה
בncהמגן מחובר להברגה על המנוע.
מכה במגן היא מכה בקרטר.
לא נכנס כאן לויכוחים,
ראיתי בעיניים שלי איך זה נראה אחרי שבר.
אין שלדה באזור שאפשר להתחבר אליה.
לא יודע מה בcb.
אם יש למישהו קישור שלמגן שמחובר אחרת, הרווחנו.
בתמונה שהעלתי נראה תת שילדה למגן גחון על NC750 התת שילדה מחוברת בכמה מקומות על המנוע ככה שקודם כול התת שילדה תתעקם ושנית הכוח מתפזר לכמה מקומות.
ליעוד המדובר מגן גחון מחברה ידועה כמו SW MOTECH, Hepco Becker ועוד יעשה את העבודה מעולה, יקבל שיפשופים מידי פעם בלי נזק ויאפשר לבחור לבחור אופנוע לפי מה שהוא רוצה ולא לפי מרווח גחון.
אגב בתמונה זה לא השילדה איפה שתת השילדה של המגן מתחברת?
עיצה שלי תפסיקו לקנות באלי אקספרס
![]()
ראיתי את זה:
https://www.youtube.com/watch?v=NY1UWM7I4mA
הם אומרים שזה מוריד את מרווח הגחון בכ16 מ"מ, זה אומר שמדרכות של 20 ס"מ לא עבירות בלי להשתפשף קצת.
יש רק בורג אחד בנקודות העגינה, שזה אומר שכל נקודה היא ציר ולכן הסעפת תחטוף קצת. החיבור מאחור נראה לשלדה.
זה נראה קצת יותר יציב:
https://www.youtube.com/watch?v=1BCFB2SC1KA
על הZ והMT נראה שפחות 15 מ"מ בגחון, זה פחות מדי.
אני כותב את זה בכנות ובנסיון שלא להשמע מתנשא.
במשך כעשור עליתי וירדתי מדרכות בגוש דן למחייתי. על קטנועים שונים ומשונים שהמשותף לכולם הוא שהם יותר נמוכים מcb. כמובן שללא מגן גחון (כי אין דבר כזה).העצה שלי היא ללמוד איך לעשות את זה כמו שצריך. אחרת תצטרך גם להחליף מייסבי היגוי בתדירות גבוהה, ובמקרים ממש קיצוניים, גם לדפוק ג'אנט.
זה נכון תמיד
אבל לפעמים יש טעויות, מדרכה שלא הערכתי נכון, או שזה המקום היחיד לצאת מחניון שנסגר ועוד כל מיני.