תוצאות 1 עד 11 מ 11

אשכול: עדכמה משנה בקטנוע 125 הקירור אוויר או נוזל..

צפייה משולבת

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Feb 2022
    הודעות
    11

    עדכמה משנה בקטנוע 125 הקירור אוויר או נוזל..

    נניח ששני הקטנועים 11 כוח סוס
    זה משנה במהירות אם הם קירור נוזל או קירור אוויר?

  2. #2
    Banned
    תאריך הצטרפות
    Feb 2018
    הודעות
    1,291
    במהירות זה לא משנה, הכל תלוי ביחסי ההעברה.
    קירור מים נחשב אמין יותר (אם מוציאים מהמשוואה כשלים במערכת הקירור אשר נחשבים פאק באמינות)

  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של Jonathan
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    513
    ציטוט נכתב במקור על ידי NAOR2207 צפיה בהודעה
    במהירות זה לא משנה, הכל תלוי ביחסי ההעברה.
    קירור מים נחשב אמין יותר (אם מוציאים מהמשוואה כשלים במערכת הקירור אשר נחשבים פאק באמינות)
    אם אפשר לדייק קצת יותר את התשובה, קירור מים הוא לא אמין יותר, הוא מאפשר להוציא הספק גבוה יותר מנפח נתון כי את החום הנוסף שההספק הגבוה יותר מייצר אפשר לפזר על ידי מערכת קירור נוזל בצורה יעילה יותר, בנוסף אפשר לתכנן את המנוע כך שהטולרנסים נמוכים יותר כלומר חלקים מדוייקים יותר כך שייצרו לחצים גבוהים יותר והספק גבוה יותר כי הטרמוסטט ישמור על המערכת בטמפ מבוקרת יותר.
    רק לדוגמא: GS500 אופנוע מאד אמין מוציא 50 כ"ס ביום טוב והוא קירור אוויר, כנ"ל החיפושית המקורית.

    וקצת פרספקטיבה, מנועים לביצועים גבוהים (high performance) שתוכננו לעבוד בשלג (אופנועי שלג או אופנוע למסלולי קרח) קירור הוא לא מגבלה בדרך להספק גבוה ומשתמשים בקירור אוויר.
    If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
    It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
    When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn

    ROGUE RC51


  4. #4
    Banned
    תאריך הצטרפות
    Feb 2018
    הודעות
    1,291
    ציטוט נכתב במקור על ידי Jonathan צפיה בהודעה
    אם אפשר לדייק קצת יותר את התשובה, קירור מים הוא לא אמין יותר,
    קירור מים שומר על טמפ' סביב ה100C (רתיחה של מים) לכן קשה לתפוס מנוע מקורר מים.
    אני תפסתי מנוע לא פעם ונחש מה - במנועים מקוררי אוויר (ווספות וג'אוות)
    החיפושית אשר הזכרת היתה מתלקחת בקלות אם אתה לא זוכר.
    אז כן. מבחינתי קירור מים אמין יותר. כל עוד מע' הקירור עובדת.

  5. #5
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי Jonathan צפיה בהודעה
    אם אפשר לדייק קצת יותר את התשובה, קירור מים הוא לא אמין יותר, הוא מאפשר להוציא הספק גבוה יותר מנפח נתון כי את החום הנוסף שההספק הגבוה יותר מייצר אפשר לפזר על ידי מערכת קירור נוזל בצורה יעילה יותר, בנוסף אפשר לתכנן את המנוע כך שהטולרנסים נמוכים יותר כלומר חלקים מדוייקים יותר כך שייצרו לחצים גבוהים יותר והספק גבוה יותר כי הטרמוסטט ישמור על המערכת בטמפ מבוקרת יותר.
    רק לדוגמא: GS500 אופנוע מאד אמין מוציא 50 כ"ס ביום טוב והוא קירור אוויר, כנ"ל החיפושית המקורית.

    וקצת פרספקטיבה, מנועים לביצועים גבוהים (high performance) שתוכננו לעבוד בשלג (אופנועי שלג או אופנוע למסלולי קרח) קירור הוא לא מגבלה בדרך להספק גבוה ומשתמשים בקירור אוויר.
    המנועים של הGS בקושי חצו את קו ה100,000 קילומטר

  6. #6
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    וכמה פעמים אנחנו שומעים על מנועים מודרניים שמתחממים?
    כמעט תמיד זה בגלל תקלה די פשוטה במערכת הקירור.
    משמע, עוד מערכת שיכולה להתקלקל. וספות וג'אוות לא היו בדיוק דוגמא ומופת לאמינות.
    וגם בהן, לעתים מנוע שנתפס הצליח לחזור לתפקוד אחרי שהתקרר. לא מכיר מנוע מודרני שיכול לעמוד בדבר כזה.
    אני מצביע ג'ונתן

  7. #7
    Banned
    תאריך הצטרפות
    Feb 2018
    הודעות
    1,291
    ציטוט נכתב במקור על ידי NAOR2207 צפיה בהודעה
    קירור מים נחשב אמין יותר (אם מוציאים מהמשוואה כשלים במערכת הקירור אשר נחשבים פאק באמינות)
    ציטוט נכתב במקור על ידי NAOR2207 צפיה בהודעה
    ...
    אז כן. מבחינתי קירור מים אמין יותר. כל עוד מע' הקירור עובדת.
    ציטוט נכתב במקור על ידי ayalzo צפיה בהודעה
    וכמה פעמים אנחנו שומעים על מנועים מודרניים שמתחממים?
    כמעט תמיד זה בגלל תקלה די פשוטה במערכת הקירור.
    משמע, עוד מערכת שיכולה להתקלקל. וספות וג'אוות לא היו בדיוק דוגמא ומופת לאמינות.
    וגם בהן, לעתים מנוע שנתפס הצליח לחזור לתפקוד אחרי שהתקרר. לא מכיר מנוע מודרני שיכול לעמוד בדבר כזה.
    אני מצביע ג'ונתן
    מדהים! אתה חוזר על דבריי אבל מצביע ג'ונתן.
    צא מהפוזיציה שלך ותביט במראה. אולי תזהה את הדיסוננס.


    אגב מנוע שנתפס גם אם חוזר לעבוד מכיל שברים סורים אפריקאים. (שריטות)
    אני מתפלא עליך אייל. כנראה שמעולם לא תפסת מנוע

  8. #8
    Senior Member הסמל האישי של Jonathan
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    513
    ציטוט נכתב במקור על ידי NAOR2207 צפיה בהודעה
    מדהים! אתה חוזר על דבריי אבל מצביע ג'ונתן.
    צא מהפוזיציה שלך ותביט במראה. אולי תזהה את הדיסוננס.


    אגב מנוע שנתפס גם אם חוזר לעבוד מכיל שברים סורים אפריקאים. (שריטות)
    אני מתפלא עליך אייל. כנראה שמעולם לא תפסת מנוע
    קודם כל מה עד שמישהו מצביע ג'וני - מה אתה מקלקל..😉

    דבר שני אתה מוציא את מערכת הקירור מלהיות חלק מהאופנוע - ושנינו מסכימים שלא ככה זה עובד.

    ולקלף המנצח מנוע קירור אוויר כמעט וניצח את מלחמת עולם שניה כשצבאו של רומל היתה עדיפות בתנאי חום קיצוניים כי לא היה צריך מים/ נוזל קירור.

    אז גם בחום קיצוני יש לו יתרון בתנאים מסויימים במיוחד כשטכניקת הייצור פחות מתקדמת.

  9. #9
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    דבר ראשון חשוב להבדיל.
    מנוע דו פעימתי רגיש מאוד בכל הקשור לתערובות שמן דלק ואוויר דלק [ברמת הקירור ולא רק].
    למנועים כאלה לא מומלץ להסתובב בקצב קבוע לפרקי זמן ממושכים [בטח לא מהיר].
    במנוע 4 פעימתי יש מערכת שימון אקטיבית והוא לא מושפע בקלות מיחסי דלק אוויר ברמת הקירור בגלל שבין היתר שמן מותז על גב הבוכנה.
    מנועים מקוררי אוויר מיוצרים עם מרווחים גדולים בין החלקים ועובדים בלחצים נמוכים - שני אלה גורמים לשחיקה איטית יותר ממנוע מקורר מים [וחשוב להוסיף שכל מקרה לגופו].

    טמפ' עבודה תקינה לקירור מים היא באזור ה 90 למנוע 4 פעימות ו70~80 למנוע 2 פעימות במעלות צליוס.
    נק' רתיחה של מים תחת לחץ [שבכוונה נשמר במערכת הקירור] עוברת את ה 100 מעלות.
    שרפות לעניות דעתי מתרחשות בגלל נזילות דלק ולא בגלל שזה קירור אוויר.

    מנוע דו פעימתי לא "נתפס" בדרך כלל, מהסיבה שהכשל העיקרי במנועים כאלו יהיה ברמת הבוכנה.
    כשאין קירור מספק [ברוב המקרים בגלל תערובת \ יותר מידי זמן בסלד גבוהה] הטבעות מתכווצות על פני הבוכנה ואין לחץ שיפעיל את המנוע.
    במצב כזה המנוע ימשיך להסתובב עד לעצירה ויוכל להמשיך לעבוד שוב כשיתקרר [כשמדובר בצילינדר מברזל].
    בעוד שבמנוע 4 פעימתי קטן [וכזה שהיה בו שמן] הכשל בדרך כלל יהיה כזה שיגרום ל JAM - כמו לדוגמא מיסב טלטל שקפצה ממנו מחט ועוד.
    במצבים כאלה המנוע לא יוכל להסתובב יותר והוא באמת נתפס.
    נערך לאחרונה על ידי Tribalmistyc2; 13-01-2023 בשעה 08:17.

  10. #10
    Banned
    תאריך הצטרפות
    Feb 2018
    הודעות
    1,291
    אז מה אמין יותר?
    גילוי נאות - אני זה שהצפתי את עניין האמינות. פות"ש שאל בכלל על מהירות.

  11. #11
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    ציטוט נכתב במקור על ידי NAOR2207 צפיה בהודעה
    אז מה אמין יותר?
    גילוי נאות - אני זה שהצפתי את עניין האמינות. פות"ש שאל בכלל על מהירות.
    4 פעימות קירור מים יותר אמין במיוחד בקטנועים שהמנוע סגור ויושב מאחורה

אשכולות דומים

  1. קטנוע מתחמם באמצע החלפת נוזל קירור
    על ידי Alex159 בפורום פורום טכני
    תגובות: 43
    הודעה אחרונה: 22-02-2020, 17:34
  2. החלפת נוזל קירור. דיוק 390
    על ידי carolinor בפורום פורום טכני
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 25-11-2017, 21:55
  3. החלפת נוזל קירור
    על ידי Vrx_200 בפורום פורום טכני
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 27-03-2017, 09:30
  4. תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 13-11-2016, 22:07
  5. תגובות: 28
    הודעה אחרונה: 11-11-2016, 21:49

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO