נניח ששני הקטנועים 11 כוח סוס
זה משנה במהירות אם הם קירור נוזל או קירור אוויר?
נניח ששני הקטנועים 11 כוח סוס
זה משנה במהירות אם הם קירור נוזל או קירור אוויר?
במהירות זה לא משנה, הכל תלוי ביחסי ההעברה.
קירור מים נחשב אמין יותר (אם מוציאים מהמשוואה כשלים במערכת הקירור אשר נחשבים פאק באמינות)
אם אפשר לדייק קצת יותר את התשובה, קירור מים הוא לא אמין יותר, הוא מאפשר להוציא הספק גבוה יותר מנפח נתון כי את החום הנוסף שההספק הגבוה יותר מייצר אפשר לפזר על ידי מערכת קירור נוזל בצורה יעילה יותר, בנוסף אפשר לתכנן את המנוע כך שהטולרנסים נמוכים יותר כלומר חלקים מדוייקים יותר כך שייצרו לחצים גבוהים יותר והספק גבוה יותר כי הטרמוסטט ישמור על המערכת בטמפ מבוקרת יותר.
רק לדוגמא: GS500 אופנוע מאד אמין מוציא 50 כ"ס ביום טוב והוא קירור אוויר, כנ"ל החיפושית המקורית.
וקצת פרספקטיבה, מנועים לביצועים גבוהים (high performance) שתוכננו לעבוד בשלג (אופנועי שלג או אופנוע למסלולי קרח) קירור הוא לא מגבלה בדרך להספק גבוה ומשתמשים בקירור אוויר.
If you are a good rider it will prove & exploit your skill to the world, if you are mediocre it will kick you in the teeth & laugh at you
It is purpose built for strafing curves, serious commuters or tourers need not apply
When you ride it nothing else matters except it, you & making the next turn
ROGUE RC51
וכמה פעמים אנחנו שומעים על מנועים מודרניים שמתחממים?
כמעט תמיד זה בגלל תקלה די פשוטה במערכת הקירור.
משמע, עוד מערכת שיכולה להתקלקל. וספות וג'אוות לא היו בדיוק דוגמא ומופת לאמינות.
וגם בהן, לעתים מנוע שנתפס הצליח לחזור לתפקוד אחרי שהתקרר. לא מכיר מנוע מודרני שיכול לעמוד בדבר כזה.
אני מצביע ג'ונתן
קודם כל מה עד שמישהו מצביע ג'וני - מה אתה מקלקל..😉
דבר שני אתה מוציא את מערכת הקירור מלהיות חלק מהאופנוע - ושנינו מסכימים שלא ככה זה עובד.
ולקלף המנצח מנוע קירור אוויר כמעט וניצח את מלחמת עולם שניה כשצבאו של רומל היתה עדיפות בתנאי חום קיצוניים כי לא היה צריך מים/ נוזל קירור.
אז גם בחום קיצוני יש לו יתרון בתנאים מסויימים במיוחד כשטכניקת הייצור פחות מתקדמת.
דבר ראשון חשוב להבדיל.
מנוע דו פעימתי רגיש מאוד בכל הקשור לתערובות שמן דלק ואוויר דלק [ברמת הקירור ולא רק].
למנועים כאלה לא מומלץ להסתובב בקצב קבוע לפרקי זמן ממושכים [בטח לא מהיר].
במנוע 4 פעימתי יש מערכת שימון אקטיבית והוא לא מושפע בקלות מיחסי דלק אוויר ברמת הקירור בגלל שבין היתר שמן מותז על גב הבוכנה.
מנועים מקוררי אוויר מיוצרים עם מרווחים גדולים בין החלקים ועובדים בלחצים נמוכים - שני אלה גורמים לשחיקה איטית יותר ממנוע מקורר מים [וחשוב להוסיף שכל מקרה לגופו].
טמפ' עבודה תקינה לקירור מים היא באזור ה 90 למנוע 4 פעימות ו70~80 למנוע 2 פעימות במעלות צליוס.
נק' רתיחה של מים תחת לחץ [שבכוונה נשמר במערכת הקירור] עוברת את ה 100 מעלות.
שרפות לעניות דעתי מתרחשות בגלל נזילות דלק ולא בגלל שזה קירור אוויר.
מנוע דו פעימתי לא "נתפס" בדרך כלל, מהסיבה שהכשל העיקרי במנועים כאלו יהיה ברמת הבוכנה.
כשאין קירור מספק [ברוב המקרים בגלל תערובת \ יותר מידי זמן בסלד גבוהה] הטבעות מתכווצות על פני הבוכנה ואין לחץ שיפעיל את המנוע.
במצב כזה המנוע ימשיך להסתובב עד לעצירה ויוכל להמשיך לעבוד שוב כשיתקרר [כשמדובר בצילינדר מברזל].
בעוד שבמנוע 4 פעימתי קטן [וכזה שהיה בו שמן] הכשל בדרך כלל יהיה כזה שיגרום ל JAM - כמו לדוגמא מיסב טלטל שקפצה ממנו מחט ועוד.
במצבים כאלה המנוע לא יוכל להסתובב יותר והוא באמת נתפס.
נערך לאחרונה על ידי Tribalmistyc2; 13-01-2023 בשעה 08:17.
אז מה אמין יותר?
גילוי נאות - אני זה שהצפתי את עניין האמינות. פות"ש שאל בכלל על מהירות.