ציטוט נכתב במקור על ידי שלמה. צפיה בהודעה
שמתי לב למשהו מעניין. בארה"ב ואוסטרליה, למדתי מיו טיוב, הם קוראים לאופנועים אנדורו עם נפח גבוה dual sport. וגם מתייחסים אליהם ככאלו. לא רק היצרנים והמגזינים. גם הלקוחות... מעמיסים עליהם תיקים מכל צד ומיכלי דלק מוגדלים וצמיגי דו"ש מוטים לשטח, ויוצאים איתם לרכיבות שבילים ומדבר ארוכות שכוללות גם כבישים ארוכים. ומתגאים בזה.
.....
זה לא מדוייק.
בארה"ב לפחות יש דירט בייקס ויש דואל ספורט אבל ההבחנה היא לא נפח אלא תקינה לכביש.
דירט בייק הוא חסר תקינה לכביש אין לו מספר והוא לא עומד בתקנות זיהום ורעש, כשדואל ספורט הוא אופנוע שיש לו תקינת כביש.
בנוסף יש מדינות בארה"ב שמחלקות את הדירט בייק לרד סטיקר וגרין סטיקר - הגרין סטיקר מאושר לרכב כל השנה והרד סטיקר בחלק מהפארקים רק בחלק של השנה .

כדוגמא: ה XR250L האלמותי לא משתנה בדיוק בגלל הסיבה הזאת של תקינה קיימת ומוגדר דואל ספורט, ה DRZ400 ויש עוד מספר דינוזאורים.
וכמובן יש דואל ספורטים חדשים יותר מכל נפח KTM XC250f, GS1200 וכך הלאה.