שימון שרשרת - התרסיסים האגילים דביקים ולכן גם אוספים לכלולך. שמן מנוע/גיר יעשה עבודה טובה בלי הלכלוך ובעלות מינימלית.
מתקן ההגבהה הכי פשוט - חתיכת קרש במזלג האחורי.
שטיפה די מיותרת ובכל מקרה עדיך בלי להשפריץ ישירות
שמן - 10w-40 או 15w50 סינטטי מלא
היי
רציתי לדעת איך לתחזק נכון את השרשרת כש-90% מהזמן הכלי נוסע בכביש(בעיקר בתוך העיר), וסופי שבוע עולה לשטח
כל 500 ק"מ נסיעה בתוך העיר לשמן מחדש עם ניקוי או בלי ניקוי?
האם זה נכון כי לאחר כניסה לשטח עדיף לא לנקות ולשמן מחדש כי בסוף החול יטחן את השרשרת?
האם בסדר לשטוף עם צינור מים גינה וסבון? (הבנתי עם גרניק יכול לעשות נזק(
האם יש ספריי מיוחד שמסיר לכלוך?
איזה ספריי שמן אתה ממליצים לשימושים שלי? אם יש כזה שאפשר להזמין מחו''ל ולחסוך, אשמח ללינק
לשמן כשהגלגל באוויר בהילוך 1 או מנוע כבוי ולסובב ידני את הגלגל? (מודע לסיכון עם הידיים)
שימון שרשרת - התרסיסים האגילים דביקים ולכן גם אוספים לכלולך. שמן מנוע/גיר יעשה עבודה טובה בלי הלכלוך ובעלות מינימלית.
מתקן ההגבהה הכי פשוט - חתיכת קרש במזלג האחורי.
שטיפה די מיותרת ובכל מקרה עדיך בלי להשפריץ ישירות
שמן - 10w-40 או 15w50 סינטטי מלא
הבעיה עם שמני מנוע וגיר היא שהם מתפזרים לכל עבר ואתה דווקא רוצה משהו דביק.
עשיתי ניסוי של כשנה עם שמן גיר.
נכון, השרשרת נשארת נקיה. תדירות השימון צריכה להיות יותר גבוהה. השפרצות דווקא לא היו לי (מנגב עודפים בסוף השימון). בסוף חזרתי לספריי.
למה? כי זה הכי נוח ומהיר, וגם ככה אני עצלן.
לגבי לכלוך שנדבק- זה אולי נכון אבל אני לא ראיתי הבדל בבלאי בשרשרת בשנים בהן רכבתי דו"ש. שרשרת היתה מחזיקה לי על dr650, מעל 40,000.
אני משמן כל 400 ק"מ (בערך) ברכיבת כביש או אחרי כל רכיבת שטח בשמן גיר (לרכב ידני,80W-90 GL-4, הכי זול שיש). השרשראות מחזיקות המון (כרגע מתקרב ל-60 אלף ק"מ בדוקאטי, והיא עוד בחיים).
החסרון - האופנוע טינופת כי כשהשמן מתחמם (מהמנוע ומהשרשרת) הוא ניתז ונוזל.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
אומנם לא שטח אבל בטרייסר אני משמן את השרשרת עם שמן מנוע ומברשת (לטיול ארוך אני מביא ספריי שרשרת).
את העודפים מנגב.
האמת נקי אבל כן זה להקדיש כמה דקות לתהליך ולטנף את הידיים ( יש כפפות גומי אז ..).
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
מחדש את השאלה- אופנוע דוש, משמש כלי רכב עיר ברמה יומיומית, רואה הרבה שטח בסופש. איך הכי נכון לתחזק השרשרת?
הבנתי מחבר בתחום האנדורו שלא יזיק שטיפה בלחץ אפילו עם מסיר שומנים מדולל שמיועד לאופנועים (כזה שלא פוגע באלומיניום) להורדת טינופת וחול ים מהיד הקודמת ולשמן היטב עם ספריי יעודי(עדיין האופנוע חדש 3,000 קמ)
השאלה אם אחרי כל רכיבת שטח יש צורך לשמן
שטיפה בלחץ- לא להתקרב לשרשרת, למיסבים, ולכל מקום שאוצר בתוכו גריז. והאמת, אין צורך בכלל.
אני אחרי כל רכיבת שטח הייתי שוטף בצינור גינה (לא את אזור לוח השעונים והמתגים), ואחרי ייבוש משמן עם ספריי את השרשת.
יש שהיו מנקים גם עם נפט.
ניקוי פילטר אוויר אחרי כל טיול סופש (אלא אם זה בחורף ואין טיפת אבק).
שימון כבלים פעם ב... ולא עם wd40, אלא עם ספריי גריז.
התזת ספריי לניקוי *ושימון* מגעים בתוך בתי המתגים. גם, פעם ב...