תוצאות 1 עד 13 מ 13

אשכול: תחזוקת אופנוע דו שימושי/ אדוונצר שנוסע רק בשטח

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2020
    הודעות
    22

    תחזוקת אופנוע דו שימושי/ אדוונצר שנוסע רק בשטח

    95 אחוז מהזמן הוא יסע בשבילים ובשטח.
    בין הטיפולים התקופתיים , יש דברים שכדאי לשים לב אליהם?

  2. #2
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    נקיון פילטר אוויר

  3. #3
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    בדיקה שאין ברגים משוחררים.
    חיפוש אצל היצרן על מרווחי טיפול מקוצרים.

  4. #4
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    ציטוט נכתב במקור על ידי PARGO צפיה בהודעה
    95 אחוז מהזמן הוא יסע בשבילים ובשטח.
    בין הטיפולים התקופתיים , יש דברים שכדאי לשים לב אליהם?
    ניקוי פילטר אוויר כל 4-5 רכיבות והחלפה ברגע שהוא מתחיל להזדקן.
    החלפת שמן לעיתים תכופות יותר- הייתי הולך על 40-50 ש"מ, שזה מקביל לכ-2000 ק"מ ברכיבת שבילים וכ-1000 ק"מ ברכיבה טכנית יותר.
    החלפת נוזל בלם כל החלפת שמן שניה.
    קיצור התדירות של שאר הטיפולים (פלאג, שסתומים) בחצי.
    שימון שרשרת לפני כל רכיבה.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  5. #5
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    ואם זה במקרה דוש עם פילטר רב פעמי,
    אז בקיץ, ניקוי שלו אחרי כל יום טיול. במיוחד כשרוכבים עם חברים ואוכלים אבק.

  6. #6
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2020
    הודעות
    22
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    ניקוי פילטר אוויר כל 4-5 רכיבות והחלפה ברגע שהוא מתחיל להזדקן.
    החלפת שמן לעיתים תכופות יותר- הייתי הולך על 40-50 ש"מ, שזה מקביל לכ-2000 ק"מ ברכיבת שבילים וכ-1000 ק"מ ברכיבה טכנית יותר.
    החלפת נוזל בלם כל החלפת שמן שניה.
    קיצור התדירות של שאר הטיפולים (פלאג, שסתומים) בחצי.
    שימון שרשרת לפני כל רכיבה.

    מדובר על האנפילד הימליאן . אני מבין שהמרווח טיפול עומד על 5000. אז החלפת של פילטר אויר כל כמה רכיבות , שמן בוא נגיד ב2500? חצי מזמן הטיפול. ואולי פשוט לקבוע לו טיפול פשוט כל 2500 ?

    הימליאן כי פשוט קל להעמיס עליו ציוד + לקחת איתי עוד מישהו ולצאת לטיולי שבילים רגועים.
    אגב רוב השימוש בו יהיה בסופשי שבוע, יקרה לו משהו אם לא אניע אותו במהלך השבוע?
    תודה

  7. #7
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    ציטוט נכתב במקור על ידי PARGO צפיה בהודעה
    מדובר על האנפילד הימליאן . אני מבין שהמרווח טיפול עומד על 5000. אז החלפת של פילטר אויר כל כמה רכיבות , שמן בוא נגיד ב2500? חצי מזמן הטיפול. ואולי פשוט לקבוע לו טיפול פשוט כל 2500 ?

    הימליאן כי פשוט קל להעמיס עליו ציוד + לקחת איתי עוד מישהו ולצאת לטיולי שבילים רגועים.
    אגב רוב השימוש בו יהיה בסופשי שבוע, יקרה לו משהו אם לא אניע אותו במהלך השבוע?
    תודה
    1. 2500 עדיף על 5000. האם זה מספיק תדיר? את זה אפשר להגיד רק בבדיקת מעבדה של השמן (שלא תצליח לבצע בארץ).
    אם הרכיבה היא לבד (ללא כלים נוספים שמאכילים אותך אבק), בשבילים מהודקים (שבילי קקל לבנים, לא אדמה חולית), במהירויות של 40-60 קמ"ש - זה אולי בסדר.
    אם התפריט כולל כמות משמעותית של שבילים מסולעים, טיפוסי מעלה, וכל סוג אחר של זחילה איטית בהילוך ראשון-שני, פול-גז ומנוע רותח - כדאי לקצר את מרווחי החלפת השמנים עוד.
    בכל מקרה, לפילטר האוויר זה כנראה יהיה יותר מדי בתנאי האבק הישראלי. כדאי מאוד לטפל בו בתדירות הרבה יותר גבוהה, לכל היותר כל 4-5 רכיבות. את המצב של הפילטר אפשר לבחון ויזואלית.

    2. שימוש בסוף השבוע בלבד לא אמור ליצור בעיה, כל עוד הרכיבה ארוכה מספיק כדי לטעון את המצבר במלואו.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  8. #8
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2020
    הודעות
    22
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    1. 2500 עדיף על 5000. האם זה מספיק תדיר? את זה אפשר להגיד רק בבדיקת מעבדה של השמן (שלא תצליח לבצע בארץ).
    אם הרכיבה היא לבד (ללא כלים נוספים שמאכילים אותך אבק), בשבילים מהודקים (שבילי קקל לבנים, לא אדמה חולית), במהירויות של 40-60 קמ"ש - זה אולי בסדר.
    אם התפריט כולל כמות משמעותית של שבילים מסולעים, טיפוסי מעלה, וכל סוג אחר של זחילה איטית בהילוך ראשון-שני, פול-גז ומנוע רותח - כדאי לקצר את מרווחי החלפת השמנים עוד.
    בכל מקרה, לפילטר האוויר זה כנראה יהיה יותר מדי בתנאי האבק הישראלי. כדאי מאוד לטפל בו בתדירות הרבה יותר גבוהה, לכל היותר כל 4-5 רכיבות. את המצב של הפילטר אפשר לבחון ויזואלית.

    2. שימוש בסוף השבוע בלבד לא אמור ליצור בעיה, כל עוד הרכיבה ארוכה מספיק כדי לטעון את המצבר במלואו.
    כמה מסובך זה להחליף שמן ופילטר אוויר לבד?
    אם אני דואג להחלפת שמן כל 2000 נגיד , פילטר אויר כל כמה רכיבות , שימון שרשרת כל רכיבה , ומשאיר את יתר הדברים לטיפול ב5 , 10 וכו'

    האופנוע אמור להיות בסדר?

    אופי הרכיבה זה לרוב לבד או עם עוד ג'יפים וטנדר של משפחה וחברים. ברגוע בעיקר שבילים ולפעמים קצת מעבר.
    סביר להניח שאני אוביל אז פחות אבק יגיע אליי.

  9. #9
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    ציטוט נכתב במקור על ידי PARGO צפיה בהודעה
    כמה מסובך זה להחליף שמן ופילטר אוויר לבד?
    אם אני דואג להחלפת שמן כל 2000 נגיד , פילטר אויר כל כמה רכיבות , שימון שרשרת כל רכיבה , ומשאיר את יתר הדברים לטיפול ב5 , 10 וכו'

    האופנוע אמור להיות בסדר?

    אופי הרכיבה זה לרוב לבד או עם עוד ג'יפים וטנדר של משפחה וחברים. ברגוע בעיקר שבילים ולפעמים קצת מעבר.
    סביר להניח שאני אוביל אז פחות אבק יגיע אליי.
    ניקוי/החלפה של פילטר האוויר זאת פעולה פשוטה מאוד.
    גם החלפת שמן זאת פעולה לא מסובכת.
    כנ"ל מתיחת שרשרת.
    במקרה של האנפילד - זה אופנוע שנבנה מראש בידיעה שחלק מהבעלים יתחזקו אותו עצמאית. האופנוע פשוט מאוד.
    את שאר הדברים תוכל להשאיר לטיפול הסדיר... או שלך תדע, אולי יפתח לך התיאבון ותחליט גם להחליף פלאג ולכוון שסתומים עצמאית.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  10. #10
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2020
    הודעות
    22
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    ניקוי/החלפה של פילטר האוויר זאת פעולה פשוטה מאוד.
    גם החלפת שמן זאת פעולה לא מסובכת.
    כנ"ל מתיחת שרשרת.
    במקרה של האנפילד - זה אופנוע שנבנה מראש בידיעה שחלק מהבעלים יתחזקו אותו עצמאית. האופנוע פשוט מאוד.
    את שאר הדברים תוכל להשאיר לטיפול הסדיר... או שלך תדע, אולי יפתח לך התיאבון ותחליט גם להחליף פלאג ולכוון שסתומים עצמאית.
    אז מבחינת שמירה על אורך חיי המנוע , זה מספיק?

  11. #11
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    ציטוט נכתב במקור על ידי PARGO צפיה בהודעה
    אז מבחינת שמירה על אורך חיי המנוע , זה מספיק?
    כל האמור לעיל אמור למנוע מהמנוע חשיפה לתנאים מזיקים במיוחד - כמו רכיבה עם פילטר אוויר סתום שלא מצליח לסנן כראוי, או נסיעה עם שמן באיכות ירודה - עקב ספיגת אבק או מספר רב של פעמים שבהם הגיע לחום גבוה (מה שאופייני לרכיבת שטח, שבה לעיתים תכופות המנוע נמצא לאורך זמן בהילוכים נמוכים ועם מנה גדושה של גז).
    כמובן, שחשוב גם להיות ערני למפלס השמן, ולהוסיף במידה ויש חוסר משמעותי - נכון לכל אופנוע שעובד בתנאים קשים, ובייחוד למנועים מקוררי אוויר, שרובם נוטים לאכול שמן תחת מאמץ.

    מכאן נכנסים לניואנסים של מהו בכלל אורך החיים המתוכנן של המנוע (קילומטרים/שעות), אילו רגישויות יש למנוע הספציפי, ועד כמה סגנון הרכיבה משפיע על הבלאי.
    שום מנוע לא מחזיק לנצח, אבל שימוש סביר ותחזוקה נאותה עוזרים להוציא ממנו את המקסימום שהיצרן תכנן ולפעמים גם לא מעט מעבר לכך.
    נערך לאחרונה על ידי KKatkov; 14-03-2023 בשעה 14:36.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  12. #12
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2020
    הודעות
    22
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    כל האמור לעיל אמור למנוע מהמנוע חשיפה לתנאים מזיקים במיוחד - כמו רכיבה עם פילטר אוויר סתום שלא מצליח לסנן כראוי, או נסיעה עם שמן באיכות ירודה - עקב ספיגת אבק או מספר רב של פעמים שבהם הגיע לחום גבוה (מה שאופייני לרכיבת שטח, שבה לעיתים תכופות המנוע נמצא לאורך זמן בהילוכים נמוכים ועם מנה גדושה של גז).
    כמובן, שחשוב גם להיות ערני למפלס השמן, ולהוסיף במידה ויש חוסר משמעותי - נכון לכל אופנוע שעובד בתנאים קשים, ובייחוד למנועים מקוררי אוויר, שרובם נוטים לאכול שמן תחת מאמץ.

    מכאן נכנסים לניואנסים של מהו בכלל אורך החיים המתוכנן של המנוע (קילומטרים/שעות), אילו רגישויות יש למנוע הספציפי, ועד כמה סגנון הרכיבה משפיע על הבלאי.
    שום מנוע לא מחזיק לנצח, אבל שימוש סביר ותחזוקה נאותה עוזרים להוציא ממנו את המקסימום שהיצרן תכנן ולפעמים גם לא מעט מעבר לכך.
    האופנוע לא יעבוד קשה. זאת אומרת אני מניח שטיול במדבר בשבילים, לא צריך להיות לו קשה במיוחד. בטח שאופי הרכיבה רגועה. (תמיד!)

  13. #13
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,197
    מעבר לטיפולים שיגרתיים,הרכב צמיגים 50/50 ומגיני ידיים סגורים.
    קח איתך ידיות בלם ומצמד+כלים להחלפה.הרכב תיקי אוכף כדי שלא תסחב הכל על הגב.

אשכולות דומים

  1. שאלה לפני שנוסע לראות אופנוע (NC700X+
    על ידי TundraOG בפורום כללי
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 04-12-2019, 15:02
  2. אופנוע דו שימושי
    על ידי miki1571 בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 17-11-2019, 15:21
  3. אופנוע דו-שימושי 125 סמ"ק
    על ידי OmerMoses בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 08-03-2017, 03:25
  4. מחפש אופנוע דו שימושי קטן נפח.
    על ידי חנןJeepolog בפורום פורום קנייה
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 21-05-2016, 17:46
  5. אבזור אופנוע אדוונצר הונדה cb500x
    על ידי elad.daha בפורום פורום ציוד
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 23-01-2016, 18:30

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO