
נכתב במקור על ידי
KKatkov
כל האמור לעיל אמור למנוע מהמנוע חשיפה לתנאים מזיקים במיוחד - כמו רכיבה עם פילטר אוויר סתום שלא מצליח לסנן כראוי, או נסיעה עם שמן באיכות ירודה - עקב ספיגת אבק או מספר רב של פעמים שבהם הגיע לחום גבוה (מה שאופייני לרכיבת שטח, שבה לעיתים תכופות המנוע נמצא לאורך זמן בהילוכים נמוכים ועם מנה גדושה של גז).
כמובן, שחשוב גם להיות ערני למפלס השמן, ולהוסיף במידה ויש חוסר משמעותי - נכון לכל אופנוע שעובד בתנאים קשים, ובייחוד למנועים מקוררי אוויר, שרובם נוטים לאכול שמן תחת מאמץ.
מכאן נכנסים לניואנסים של מהו בכלל אורך החיים המתוכנן של המנוע (קילומטרים/שעות), אילו רגישויות יש למנוע הספציפי, ועד כמה סגנון הרכיבה משפיע על הבלאי.
שום מנוע לא מחזיק לנצח, אבל שימוש סביר ותחזוקה נאותה עוזרים להוציא ממנו את המקסימום שהיצרן תכנן ולפעמים גם לא מעט מעבר לכך.