אני בהחלט לא מסכים...
זה נכון שסטטיסטיקה יכולה להטעות אבל מה שאתה מתאר זה לא סטטיסטיקה אלא מקרה בודד.
הבסיס לסטטיסטיקה היא שמרחב המדגם שלך גדול מספיק, כך שמקרה בודד של אוטובוס לא ישפיע על התוצאות הכוללות של מדינה שלמה.
עכשיו, אתה יכול לטעון שבמדינות מסוימות יש שימוש נרחב יותר בתחבורה ציבורית ולכן יש הטיה של התפלגות הסטטיסטית לטובת תאונות של כלי רכב ציבוריים.
אני לא חושב שבאירופה יש שימוש קטן יותר בתחבורה ציבורית לעומת ישראל, ותחבורה ציבורית נחשבת בגדול בטוחה יותר מתחבורה פרטית - מהרבה סיבות (אפשר להכנס אם תרצה). ולכן היית מצפה שאירופה תהייה בטוחה יותר (והיא לא).
שורה תחתונה - קטלניות כלי הרכב (שזה כמות ההרוגים) היא בהחלט מדד לכמה אנשים מתים.
יש הרבה דרכים להסביר את הסטטיסטיקה הזאת, חלק מזה קשור בכלי הרכב (כמה צי הרכב חדש), חלק קשור בתשתית (איכות הכבישים, איכות השילוט), חלק כמובן קשור באיכות הנהגים (נהיגה בשכרות, ציות לחוק והיכולת לפצות על טעויות של אחר), חלק קשור במערכת הבריאות (זמינות של בית חולים בתוך שעת הזהב), חלק קשור בסיבות שלא חשבתי עליהן....
וכאחד שנוהג במדינה אחרת שבגדול מצייתים לחוק (יותר מישראל) והיא הרבה פחות עמוסה מישראל אני יכול לתת את האובזרבציות שלי:
1. הנהגים מתקשים לפצות על טעויות של אחר - הולכי רגל או נהגים
2. הנהגים בגדול שומרים על החוק אבל חראות יש בכל מקום ואז אם הנהגים לא יודעים לפצות או לא כל הזמן דרוכים למה הדבר הבא תאונות קורות והן אלימות.
3. אנשים יכולים לפצות על תשתית, תשתית לא יכולה לפצות על גמישות מחשבתית
4. זמינות של מערכת בריאות היא קריטית
5. אל תנהג שיכור אל תרכב שיכור.



ציטוט ההודעה בתגובה