מבאס של הצליח לי הגיע עם הבימרן
רוב הזמן בעמידה אז הטלפון לא מפריע ואני צריך אותו לניווט.
אני מאוד אוהב את האזור והוא מקסים באביב ובחורף.
המסלול לא מתאים לאופנועי כביש אבל עם אדוונצ'ר רך כדאי ומומלץ.
המסלול "הרזה" באופרוד:
https://off-road.io/track/6551588266573824
תוספת כי ממש קרוב- חירבת בית לויה ויש עשרות שבילים ברמות קושי שונות שמשתלבים וחוצים באזור. זה הכי חלבי.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
מבאס של הצליח לי הגיע עם הבימרן
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
מה נסגר, הוא עדיין בלי ביטוח?
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
אפשר להעביר \ לבטל ביטוח לשבוע אם אתה בעניין של טבילת אש מעודנת.
אתמול הצטרפתי לטיול של חבורת המשוחזים. אמרו קל.
להם זה קל כי הם באמת מנוסים ומוכשרים.
בסולם שלי מ -1 עד 5 היו מקטעים מעל 3 ולאורך המסלול "ברח" לי הקידמי 4 פעמים. מתוכן 3 הצלתי בזכות המומנטום. באחרונה היתה עליה עם דרדרת אבנים גדולות משוחררות ופניה ומדרגה אז נפלתי. האופנוע נפל יותר נכון. פרשתי לאחר שהודעתי מראש על האפשרות כי הבנתי שזה מספיק ליום אחד. החברה מקסימים, נהניתי לאללה.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
790 air (1).jpg
אחרי שנה של תכנונים ודחיות עברתי אתמול את שלב ב' בקורס רכיבה של זיו כרמי. הציפיות היו גבוהות ולא התאכזבתי. הקורסים הקודמים שעברתי היו בעצם למידת בסיס והפעם טכניקות יותר מתקדמות וגם הבנתי שחלק ממה שלמדתי בקורסים קודמים השפיע לרעה. כשמשהו מרגיש נכון יודעים.
בתעלולי שיווי משקל אין מדד אחר מתחושה. כשמרגישים יותר יציב זה נכון. הקטע של כל הקורסים האלה זה התרגול ובגלל שתרגלתי משהו עקום זה הפך להרגל. עכשיו אתרגל את מה שלמדתי.
אז מה למדתי בגן? יציבה שונה, שיפועי צד, שליטת מצמד והכי חשוב, טכניקה מפתיעה למעבר על קטעים עם אבנים גדולות משוחררות. כמה שהייתי צריך את זה. סיבה מס' 1 לנפילות שלי בעמידה ותנועה. לסיום קינחנו בסשן קפיצות שהיה מפתיע.
790 air (2).jpg
בניגוד לפעילות אחרות שהסרעפת מתכווצת בזמן אוויר על אדוונצ'ר לא מרגישים את הגובה. היה נורא חם, הרוב היה בשמש קופחת ישנתי בלילה 3 שעות וזה השפיע. היה לי כמעט שטותי דווקא בקטע הסיום כשכבר הייתי גמור. פתחתי גז להחליק את האחורי אבל היתה אחיזה והאבצע על הקלאץ' החליקה אז שוגרתי מהשביל לשדה זרוע אבנים ב 50 ו...טכניקה חדשה, בלימה מדורגת וחזרתי לשביל.
היתה עליה אחת עם דרדרת וסלעים ברמת 3.5 בסולם 5 שעברתי בקושי עם מס' פעמים שהמנוע כבה אבל עם אפס חששות לא היו דברים מפחידים או מסוכנים. לא רציתי להסתכן כי אני יוצא לטיול אופנועים ביוון עוד כמה ימים.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
עד כה עברנו טיפול 20,000 בנוסף לירושה שקיבלתי מהיד הקודמת: הקלאץ' הוחלף, ברקסים צלחות מקדימה והעסק די יקר לתקופה של פחות משנה. מקווה שיתייצב. אני רוכב הרבה פחות בכביש ומטייל (בעיקר) בשטח מתאמן מתנסה ואפילו נהנה. השליטה והיכולת משתפרים בקצב משביע רצון ואני כבר לא מרגיש ירוק.
כמעט בכל טיול עובר בעליות או ירידות ברמה 3 בלי להתרגש או ליפול. היו גם מקטע אחד או שניים שקרובים ל-4 שלא נפלתי בהם אבל אני לא באמת שם. השיא היה טיול ארוך ומתיש במדבר. אחרי 5 שעות כמעט בלי קטעים שמאפשרים לשבת מצאתי את עצמי מזיע מתנשף ומאבד ריכוז. בגדול זה היה מעבר ליכולות הפיסיות שלי אבל נגמר טוב. צריך כושר בשביל החרא הזה.
רוב הטיולים באזור השפלה הרי ירושלים והעוטף אבל הכל יפה עכשיו בארץ שלנו. בכבישים מנהלתיים אני עדיין משייט על 150 אבל יורד פחות נמוך בפניות בגלל ה 21 והצמיגים. בטיול האחרון התאמנתי על קפיצות בבמפים של יער הקדושים בקטע הסלול.
לא חייבים לדעת לקפוץ אבל זו יכולת של נייס טו הב. צריך למעוך את הבולמים לפני ולתת מכת גז קצרה כשהקידמי עובר את שיא הבמפ. באחד הנסיונות הקידמי לא ירד והמשכתי על גלגל אחד עמוק במעבר לשול הישר לגזע של אורן סורר עד שהצלחתי להטות את האופנוע חזרה לאספלט.
הטמטום של הקוף לפעמים משעשעשע.
כל הסיפור ניתן לתמצות בזכרון שריר ואימון נגד האינסטינקט המכאני. מפחיד אותך? תן גז ותעמוד. לא זכרת לשים רגל על רגלית הבלם האחורי? לא תבלום כשצריך. אני חושב שלרוב רוכבי השטח הירידות יותר מאתגרות מהעליות. הבהמה מצייתת לגרביטציה וחייבים לבלום במידה המדוייקת לאחיזה הקיימת ובנתיב הנכון שלא תמיד ברור. הוא לא ברור כי אף אחד לא יורד מהאופנוע לבדוק ירידות או עליות לפני. סומכים על מה שרואים בהתחלה, על החבר, על סימנים שמעידים שהשביל פעיל ולפעמים מהמרים.
המשחק של בחירת הקו תוך שמירה על שיווי משקל ודיוק הבלמים כיפי למדי. לפעמים בוחרים לא לבלום במקטע מדורדר כדי לבלום חזק יותר על סלע ולפעמים צריך לשמור על על קצב נמוך מהליכה כדי לא לצבור מהירות הכל תלוי נסיבות ויש המון מידע שצריך לעבד ולהחליט תוך כדי רכיבה.
בחרת בנתיב הרחב שמעבר לקוליס הימני ואחרי 30 מ' אתה מגלה שהקוליס נהפך לקניון קולורדו והנתיב שאתה נמצא עליו הצטמצם לסכין ברוחב סבון כשאתה בירידה תלולה ומסביב מתקבצים הנשרים?- תתמודד. האקטיביות הפיסית והמנטלית היא השוני העיקרי מרכיבת כביש. לבלום חזק לפניה או לזגזג בין מכוניות ב 120 זה מימד אחד.
לזגזג בין מכוניות על משטח קרח כשזורקים עליך בלוני מים דורש יותר. בסולם שלי הירידה מהטיול האחרון היא 2.5 מתוך 5. לקחת בחשבון שהגופרו משטיחה שיפועים ולא רואים דרדרת. בכל מקרה ממוצע השיפוע באזור 10%. ממוצע שכולל "ישורות".
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
אתמול אחרי חודשיים שלא רכבתי יצאתי לטיול עם החיילת. הכל נורא יפה עכשיו באזור עדולם אז חשבתי להמשיך על המקטע הצפוני של דרך הפטרולים. זכרתי שאין שם מקטעי בוץ ורמת עבירות 1.5 מתוך 5 (כל פרייבט עובר בזהירות). מדובר במסלול קל למתחילים -במיוחד בחורף כשכל האבנים הקטנות והעפר מהודקים. פעם ראשונה שאני מרכיב בשטח. הופתעתי לטובה. המשקל מאחורה לא הפריע וגם מקטע צדדי של 2.3 עבר בקלות. המשכנו עד בריכת צנאן שעדיין לא התמלאה עד הסוף אבל היתה ריקה. נחמד לאללה.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
עברו יותר משלושה חודשים מאז שנשברה לי היד במדבר.
מנעד התנועה והכוח ביד לא קרובים למצב המקורי. הייתי חזק בידיים מגבר ממוצע (הפיזיותרפיסטית אמרה) ועכשיו אם הייתי אינדיאני היו קוראים לי בעל היד החלשה. יש זוויות שבהם הלחיצה וההרמה כואבות. אפס שכיבות סמיכה ותרגילי כוח. לא בטוח שאני יכול להרים את האופנוע לבד. רכיכה אנושית. בושה.
התחילו מחשבות כמו הגיל ועוד נסיבות שהובילו לשאלת הכדאיות או רמת הסיכון מול מדד ההנאה. עד כמה אני באמת אוהב וצריך את זה.
אולי לעבור תחביב, אולי לעבור לכביש...מחשבות בלב איש.
הראש אומר להישאר באדוונצ'ר ולהירגע קצת עם עבירות מאתגרת. הלב עדיין רוצה מסלול ופצאל החדש נראה אחלה אבל זה קומפליקטד ואני מושקע בשטח.
רכבתי בכביש לראשונה לפני חודש וחצי. לא פשוט להחזיק במצערת ברכיבה של חצי שעה והתפיסה של כל העניין השתנתה. החלפתי לאחורי קרבי לשטח אז אין יותר סיבובים נמוכים ומהירים ואין שטח אלא רכיבה מנהלתית לסידורים שלא מעניינת ולא עושה לי את זה.
רכבתי מקטע של 3 ק"מ על איזה שביל לבן והרגשתי רחוק מהמקום שהפסקתי. צריך לחזור לאט וגם הקידמי שידר לי להאט. הוא נראה לי יבש אז שלשום החלפתי אותו לדגם קרבי לשטח עם קוביות גדולות ורכות. כזה שיוצר וובלינג מעל 130-150.
הייתי בשני מוסכים שונים אחרי ההתקנה ששיפרו אבל לא הצליחו לבטל את הרעידות. אולי בגלל שרכבתי עם ארגז בניגוד לשנה האחרונה.
30bf10fd-684d-4b50-a6bb-6e3e825f484c.jpg
בתכל'ס הפכתי את גיורא לאדוונצ'ר משעמם בכביש. זה לא המהירות הסופית אלא חוסר היציבות בפניות. לצמיגים שטח רכים התנהגות מפחידה כשמופעל עליהם לחץ הגון. ההגיון כזה: עם צמיגי שטח ארכב יותר רגוע בכביש אבל אקבל אחיזה עדיפה בשטח ואצמצם את הסכנה לפציעות.
זאת הסיבה שקניתי את גיורא- טיולי שטח ואפשר גם רכיבות כביש ארוכות. רק שמטיולי הכביש הורדתי את הפאן ולא יהיה יותר ווסאח. צריך להיפרד מכל הסיבובים שאהבתי ליד תירוש עגור בר בהר ואעשה זאת בהקדם, הרבה יותר לאט, כמעט במהירות של רכב...וסדום ערד ו 25 ויתיר ועוד -הסוף לווסאח. כואב הלב אבל זו הבחירה מפרספסקטיבה של סיכוני פציעה.
גיורא קיבל מגן חדש לידית בלם קידמי שהתרסק ( JB WELD אכזב בענק) ואני מתכנן לחזור בשבועות הקרובים לשטח ברמת עבירות 2 עד שאחזור לכושר רכיבה ואז נראה.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
גם אני כמעט בכל רכיבה מקבל שתי החלטות אחת לרכוב יותר רגוע, והשנייה לדחות את זה לפעם הבאה.
אגב הפציעה שלך זה למה לא נכנסתי בגילי לשטח למרות שזה מדגדג לי-אופנוענים מכורים לגבס.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
ראשית,
החלמה מפציעה לוקחת הרבה זמן ויש בדרך הרבה נקודות שבירה.
אני אחרי שנה+ של פיזיותרפיה הגעתי למצב שבו אני כבר לא רואה שיפור כלל ונכנסתי להשלמה עצובה שאשאר נכה.
עם זאת מכיוון שכבר סיגלתי לעצמי הרגל בריא של לקום כל בוקר ב4:30, לנסוע לעבודה,לעשות שעה פיזיותרפיה (שכבר שילבה סבולת וכוח גם לשאר הגוף), וכך כשכולם באים לעבוד אתה כבר אחרי אימון ומקלחת, החלטתי שזאת שגרה בריאה.
בלי לשים לב השיפור המשיך במשך השנתיים הבאות, וחזרתי כמעט לתפקוד מלא. למעשה, עד ה7.10 הצלחתי להתמיד באימונים וזאת הפעם הראשונה והיחידה בחיים שלי שהצלחתי בכך.
מאז כמובן האימונים מסתכמים בלעשן הרבה סיגריות ולהסתובב עם ווסט קרמי כל היום, אבל ניחא.
בוא נקצר.
תפסיק להיות קוקסינל, תמשיך בפיזיותרפיה, ואל תיכנס לדכאון. החלמה בגילנו לוקחת כמה שנים, לא כמה חודשים.
אם תרצה לשמוע חוויות על השיקום שלח ה"פ.
תודה אחשלו.
לא ידעתי שאתה אחרי תאונה. שמור על עצמך ותהרוג הרבה נוחבות.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
הזמן עבר, היד התחזקה אני כבר עושה פושאפס. קצת רכיבות אימון ותרגול (בדגש על תרגול) ומתכנן לחזור לשטח בסתיו.
בכל מקרה חם לי מדי בקיץ הזה. ורררם וורררם.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
בהצלחה שמח שאתה חוזר לעצמך!
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!