מתכנן לרכוש אופנוע בתקציב של כ-80,000 ש"ח עם מקסימום מערכות בטיחות אקטיביות. דוקאטי עם מכ"מ לא ייכנס לתקציב, אבל נראה שיש בחירה סבירה של כלים עם Cornering ABS שכמובן כבר כולל בתוכו ABS לשני הגלגלים ו-Traction Control.
סעיפי הנחה בביטוח החובה הם ABS, TCS שכמובן נכללים במקרה הזה, EBA כנראה קיים רק לחלק מהדגמים של דוקאטי עם אותו מכ"מ, אבל CBS ו-ASC נראה שכן מהווים פונקציונאליות של Cornering ABS.
CBS - מערכת בלימה משולבת שמבצעת בלימה מאוזנת אוטומטית בשני הגלגלים. נניח אם הרוכב לוחץ יותר מידי על הבלם האחורי ומעט מידיי על הקדמי, המערכת אמורה אוטומטית להגביר את הבלימה בגלגל הקדמי. זה שם טכנולוגי של מערכת יחסית ותיקה של הונדה.
ASC - מערכת ייצוב אוטומטית שנראה שהיא משלבת CBS ו-TSC. זה גם שם טכנולוגי גם של מערכת יחסית ותיקה של במוו. ונראה שזה בדיוק מה שנקרא היום Cornering ABS.
מה בפועל התייחסות בביטוח החובה למערכת Cornering ABS?
אם אני צודק, אז תוספת של CBS ו-ASC יתנו הנחה של 400 ש"ח בביטוח. ואם לא, מה ההגיון בלא לכלול את המערכת ברשימת מערכות בטיחות, ולא לעודד רכישה של כלים בטיחותיים יותר.
אותה שאלה לגבי מערכות ARAS. מערכות ADAS (מובילאיי) נותנות הנחה של כ-150 ש"ח בביטוח החובה ברכב, מדוע נראה שאין עידוד להתקין מערכות ARAS כגון Ride Vision?
המערכות הותיקות שהזכרת לא עושות שימוש בInertial Measurement Unit לכן אי אפשר להגיד שהם cornering ABS או משתווים לו