חבל שהוא מקורר נוזל.
אנפילד וגוצי מראים שאין מניעה אמיתית לייצר אופנוע קלאסי כמו שהוא צריך להיות - מקורר אוויר.
המותג האנגלי המפואר קם לתחייה עם רפליקה נאמנה למקור; ה-BSA גולד סטאר הוא אופנוע מיוחד ורב-שימושי, מודרני עם מראה מעידן אחר; מבחן דרכים ושיעור היסטוריה; הווידאו בפנים.
http://fullgaz.co.il/%d7%94%d7%94%d7...5%d7%9c%d7%9e/
חבל שהוא מקורר נוזל.
אנפילד וגוצי מראים שאין מניעה אמיתית לייצר אופנוע קלאסי כמו שהוא צריך להיות - מקורר אוויר.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
אני מאלה שלא מחשיבים בכללי סוגיות כמו ז'אנר ויופי. חשוב לי כמה זה חזק נוח וכיפי לרכיבה הגונה כי להגיע מנקודה א' לנקודה ב' בקצב איטי מהתנועה בכביש מהיר אפשר גם עם קטנוע. ואם כבר מדברים על מראה קלאסי, היו כמה שרכבו על BSA (לחבר היה מהניילונים שגילה במרתף של זקן) או טריומף אבל בעצם גדלנו על מראה ה GS וה CB של סוזוקי והונדה באייטיז. אלו הפוסטרים שהיו אצלנו על הקירות, לא BSA.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
רכבתי על בריטי חד צילנדר 650 עתיק זו חוויה נהדרת בדיוק כמו לרכוב על הארלי קלאסי, להגיד שאני אקח כזה
עבור רכיבה יומית?...ממש לא.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
לדעתי הם מנועי טווין. אני אדייק: *סינגל* מקורר אוויר בנפח כזה לא יעמוד בתקנות הזיהום העדכניות. או שאם יעמוד יהיה לזה מחיר בהספק או בעלות.
עריכה: בעצם אני חוזר בי. זו לא אמת מוחלטת. זה נשמע לי הגיוני לכשעצמו, וגפ שמעתי את זה מפי מנהל המוצר של BSA, אבל זה לא הופך את זה לאמת מוחלטת - אולי הוא טועה או מטעה.
האפשרות השנייה היא שללא קרור אוויר המנוע לא היה מוציא הספק קרוב לזה של הרויאל אנפילד, המתחרה הראשי שלו, וזו בעיה בפני עצמה. אולי זה שילוב של שתי העובדות. בכל מקרה בדבר אחד אני בטוח: מנוע 650, עם צילינדר יחיד, מקורר אוויר, שמפיק 47 כ״ס ועומד בתקנות יורו5 אינו דבר אפשרי.
נערך לאחרונה על ידי uriar; 28-06-2023 בשעה 16:53.
הסיבה, (ככל שאני מכיר אותה, ויתכן ואני כבר לא מעודכן),
היא שקירור אוויר הרבה פחות יעיל מקירור מים.
הן בפינוי החום מחלקים פנימיים, והן ביכולת לשמור על משרעת טמפרטורות קטנה.
זה מצריך יכולת של המנוע לעבוד במשרעת גדולה, ובטווחי טמפרטורות משתנים.
לשם כך, הטולרנסים במנוע יחסית גדולים. ככל שהבוכנה/צילינדר ושאר הרכיבים התלוים בהם גדולים יותר, כך גם הטולרנסים.
זה אומר כמעט בהכרך מנוע ששורף יותר שמן, ועובד פחות יעיל (משמע, פחות נקי). כדי להתגבר על זה צריך לעשות כל מיני מניפולציות.בסינגלים גדולים, בהם גם ככה שריפה מלאה היא אתגר, זה טריקי אף יותר.
במנוע עם יותר בוכנות, שכל אחת מהן קטנה יותר, זה עדיין חתיכת אתגר להוציא שריפה יעילה ונקיה, אבל יותר קל.
ובנוסף זה מצריך הזרקת דלק שהיא דינמית ויודעת להתאים את התערובת לטמפ' של המנוע - עניין חשוב מאוד בניצולת.
בזמן שה DR650 עדיין מגיע עם קרבורטור סטטי.
קרבורטור ומנוע מקורר אוויר גדול זה לא מתכון ליעילות ומטבע הדברים המנוע מקבל את האופי שלו.
ועניין נוסף הוא שמנוע מקורר אוויר פועל בצורה שהוא מוציא את כל החום החוצה מהמערכת - דבר שבמונחים של ניצולת מאוד לא יעיל.
קירור מים שולט, גם אם באופן חלקי על כמה חום הוא מוציא מהמערכת וכתוצאה יותר אנרגית חום מומרת לתנועה של המנוע במקום להתפזר אל הסביבה באופן שלא מנוצל.
נערך לאחרונה על ידי Tribalmistyc2; 29-06-2023 בשעה 23:20.
פחות רלוונטי לדיון ולפלח השוק בישראל, עם האופנועים האלה מקבלים אישור אז כנראה שהם מצליחים לעמוד בתקן שהולך ומתכווץ
כל הזמן.
פלח השוק של האופנועים האלה מצומצם ושייך בחו"ל לקופי-רייסרים, אלה יותר חברה שהאופנוע הוא אביזר תפאורה סביב התנהגות
וסגנון לבוש ג'נטלמני מעונב, במדינות רבות שדו"ג היא אופציה נכונה ומוכרת בערים הגדלות והצפופות זה המראה הנכון והמכובד להגיע
איתו לעבודה או לבילוי בערב ובסוף השבוע.
האופנועים האלה משמשים אותם כקטנוע משודרג או כלי לתכלית ופחות כאופנוע לצרכים אחרים. לכן הוא גם נמדד בכלים אחרים.
יש מגוון יצרנים שמייצרים אופנועים כאלה מהיקרים ביותר, ועד לזולים ביותר הסיניים או ההודים, שמתהדרים בשמות עבר מפוצצים.
שם זה פלח שוק לגיטימי ומעניין שחי ובועט בגלל הסגנון המראה ההיפסטרי ומהמסר שהוא מעביר, האופציות מגוונות ורבות ולא
בהכרך זולות כאן יותר מדובר באופנועי כניסה זולים (?) למתחילים או אופנועי פשרה ופחות אופנועי אווירה, וזאת הסיבה שהם גם
פחות משגשגים.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!