יהיה מעניין לשם ההשוואה אם תעלה עותק.
אין סיכוי. אתה מודע לזה שהביטוח בארץ מכסה "אובדן הכנסה עתידית"?
מה שזה בעצם אומר שנניח ועשית תאונה ונפצעת בברך או whatever U ונקבע לך אחוז נכות מסויים.
נניח 20% לצורך הדוג', אז לפי גובה המשכורת שלך מחושבת "אובדן הכנסה עתידית" שלך בלי קשר ברוב המקרים לזה שאין קשר להכנסה שלך בכלל.
אם נניח שמדובר במישהו שעובד משרד ומרוויח 40 אז הוא יקבל בקלות חצי מיליון.
ו20% זה תאונה די קלה.
כתב דניאל פטרי חלקכם מכירים אותו כמיצו - הכי נכון הכי בדוק עם נתוני אמת:
""סיבסוד צולב זה שם המשחק בגלל שבביטוח חובה בישראל אין הוכחת אשמה וכל אחד מבוטח על הסיכון שלו ולא על הסיכון שהוא עלול לגרום, אז לכאורה יש אוכלוסיות שנדפקות מזה.
למשל, נהג משאית אמור היה לשלם 10 ש''ח, ואילו רוכב אופנוע היה אמור לשלם 12,000 ש''ח.
העניין הוא שבעוד שבמספרים גדולים, הסבסוד הצולב הזה עובד נפלא, ככל שהקבוצה קטנה יותר זה עובד פחות טוב. תוסיף 10 ש''ח לכל נהג רכב, והופה נכנסו לך לקופה עוד 30 מיליון ש''ח שאותם תעביר לפוליסות מסוכנות יותר. תוסיף 100 ש''ח לכל נהג, והופה יש לך 300 מיליון.
וזה בדיוק מה שקורה היום (ע"ע רף העמסה).
אבל חברות הביטוח הקיאו אותנו מקרבן, בצדק או שלא בצדק, מה שמביא אותנו ללכת לבטח במקום היחיד שחייב לבטח אותנו -הפול.
ושם, המספרים הרבה יותר קטנים, ולכן ההפסד שאנחנו גורמים לחברה בגלל כמות התביעות הגדולה - מורגש הרבה יותר.
לו היינו חלק מכלל ציבור המבוטחים של חברות הביטוח, אז ההפסד שלנו היה מתקזז מתוך כלל הרווחים שהן עושות."
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
בנוסף אכנס כאן קצת לפוליטיקה מבלי להביע דעה אישית.
בעבר, היו המון גופים "ממשלתיים" היינו באחריות המדינה ובתפעולה, במיוחד בשנים הראשונות לקום המדינה
זכר למשטרים אחרים סוציאליים, קומוניסטים ואחרים, ככה נראה העולם וככה קמה המדינה. היו לזה המון חסרונות
במיוחד למגזרים שלמים שקופחו, ומגזרים אחרים שזכו כמעט בכל הקופה, אבל...עדיין המדינה הייתה מספסדת
חלק מעלויות ומנהלת את העניין (לא ביעילות לא נכון תוך העדפת מקורבים-כן יש המון ביקורת).
בשלב מסוים רוב החברות הציבוריות פשוט הופרטו לשוק הפרטי (מישהו הלך לקיצוניות השנייה מתוך המון סיבות)
והפכו יחידות עצמאיות כלכליות שאינן תלויות במדינה אלה מיועדות לטובת רווח אישי לבעלים, בשלב הזה כל
חברה הקיאה מתוכה את מה שגורם לה להפסד, (אותו הפסד שסופסד ע"י המדינה) שימרה את המקומות הריווחים
ופעלה לשפר את התנאים שלהם לטובת הרווח ככל שניתן גם ע"י שליחת לוביסטים לכנסת לשנות חוקים שיטיבו איתם...
אז אנחנו בעצם הקיא של חברות הביטוח, חברת הפול היא חברה כושלת ומפסידה שמחויבת לבטח את כל אלה שחברות
הביטוח לא רוצות לבטח כי הן מפסידות עליו (ע.ע קיא) ועל פי חוק מותר לה להעלות את התעריפים מדי פעם לכסות
הפסדים...לכן דברו עם נבחרי הציבור שלכם, אני בטוח שהם ישמחו לעזור לכם בעיין הזה בעזרת השם יתברך.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
ורק כדי להוסיף על מה שהשושנים כתב....
ביטוח החובה הופרט, אבל הגבייה שלו ממשיכה להיות כמו של מס. הסבר:
ביטוח חובה מכסה נזקי גוף של בעל הביטוח. מכיוון שבעל הביטוח יכול לנהוג/לרכב רק על רכב אחד בכל זמן נתון אין הגיון לגבות ממנו יותר מביטוח אחד - לא משנה כמה רכבים בבעלותו.
הגבייה הנוכחית (כל רכב חייב בביטוח חובה) מתאימה למדיניות מס, לא למדיניות ביטוח מופרט.
לא מסכים אתך.
מבחינה משקית (של המדינה) אופנוע/קטנוע עדיפים בהרבה על מכונית, וככל שעובר הזמן ההעדפה זו עולה. דו-גלגלי צריך פחות תשתית כבישים (וגם לה הוא גורם הרבה פחות בלאי ממכונית), פחות דלק (פחות יבוא של נפט), פחות מקום לחנייה, הפסד קטן בהרבה של שעות עבודה בפקקים וכפי הנראה עוד דברים. למעשה, מבחינה משקית-כלכלית המדינה צריכה להודות לך שאתה רוכב ולא נוסע במכונית.
תחשוב על זה כ"אגרת גודש". כל רכב חדש על הכביש גורם לצפיפות גדולה יותר על הכביש ולהחמרת כל ה"מחלות" הנובעות מהפקקים האין סופיים. אם מישהו מחליט לרכב על דו-גלגלי במקום לנסוע ברכב הוא עוזר (תוך הסתכנות עצמית) לכל משתמשי הכביש. אין סיבה שהם לא יעזרו לו לממן את הוצאות הביטוח.
באירופה המפגרת של הגויים ולא העם הנבחר פה בישראל, יש ממש עידוד להשתמש בדו"ג ובאופנועים, זה מורגש
במקומות חנייה זמינים לאופנועים הרבה יותר נגישים לכל מקום מאשר למכוניות, חניה חינם במקומות המיועדים ובחניונים
בתשלום המחסום מסודר ככה שאופנוע יכול לעבור גם כשהוא סגור בכוונה! ניתן להחנות בחניות של רכבים לרוחב ובכל
מקום שניתן להחנות אופנוע אפשר להשאיר אותם ללא חשש מדו"ח.
כאן אף אחד לא סופר אותנו, אנחנו מעניינים רק כארנק מהלך ואף אחד לא באמת מסתכל על התמונה הגדולה, מגיע לנו
בס"ד.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
אני לא חושב שכל כך ברור שלמדינה יש אינטרס לעודד גידול ברוכבי אופנוע.
כן, יש יתרונות ברורים - חנייה, עומס תנועה וכו'.
אבל מאד יכול להיות שכל אלו לא מקזזים את העלויות שנובעות מהאחוז האסטרונומי של פציעות לק"מ נסועה יחסית לאחוז הפציעות של נוסעי רכבים.
עלויות מצטברות של אבדן ימי עבודה, עלויות רפואיות, עלויות סוציאליות וכו'.
מאד ייתכן שבניכוי המינוסים מהפלוסים, רוכבי אופנוע מסתכמים בנטו שלילי עבור המדינה.
אם למישהו יש נתונים קשיחים - אשמח ללמוד.
אני גם לא מכיר מדינות שבאופן אקטיבי מעודדות רכיבה על אופנוע.
אופניים? חד משמעית.
אופנועים - לא מכיר. גם כאן אשמח להתבדות.
והנה התפרסמה לה הסטטיסטיקה העגומה של חודש יוני. 14 הרוגים, אחד מתוכם - ללא רישיון וללא ביטוח בוודאות.
אם לא טעיתי בספירה, מתוך ה-14, תשעה נהרגו ללא מעורבות של כלי רכב נוסף כלל - לא פחות מ-65% הן תאונות עצמיות!
גם אם נניח שבשאר התאונות 100% מהאשמה היא של נהגי הרכב/אופניים המעורבים (סטטיסטית, הסיכוי שהטענה הזאת נכונה אפסי), עדיין מדובר בנתון בלתי נתפס.
אז לכל אלה שמחפשים את האשמה לתאונות בכל מקום חוץ מהרוכבים עצמם, שיעשה לעצמו טובה ויתעורר.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
כמו תמיד, השיירה נובחת והכלבים עוברים.
פקה פקה בלה בלה בלה...
אנשים מחפשים את הנוחות "עזוב אותי באמא'שך"!
עם דפוק שמכור לווזלין.
מזיינים אותנו בתחת בכל תחום ומכונת ההפרד ומשול סופר יעילה.
כל אחד דואג רק לתחת שלו ושם זין כשזה לא נוגע אליו אישית.
יותר גרוע, שמחים כשמזיינים מישהו אחר.
אנחנו עוצמים עיניים כשמזמברים חלשים מאיתנו ומסכנים מאיתנו אז למה
שלמישהו יהיה אכפת מהארנק שלנו?
האופנוע שלי יושב במחסן מוקפא (והמנוע בכלל בסלון).
העכברים ימשיכו לזיין ת'שכל ש"מישהו" צריך לתלות פעמון על זנב החתול.
הF650 להחלפה בדו"ש
מילים הן כמו משחת שיניים,
ברגע שהוצאת אי אפשר להחזיר.