ציטוט נכתב במקור על ידי JohnnyDough צפיה בהודעה
מהות הבעיה היא בתכולה של ביטוח החובה בישראל שהיא מטורללת בכל אמת מידה אקטוארית בינלאומית ומאפשרת לכל מי שנשרט או עיקם את הרגל בתאונה עצמית לתבוע פיצויים של עשרות אלפי שקלים בגין מסכנות ועוד הרבה יותר מזה על אבדן כושר השתכרות.
שום מכתב לעסקנים לא ישנה יותר מדי כל זמן שתפיסת המציאות הלבנטינית היא שכברירת מחדל הכל אסור ומה שמותר זה רק בזכות המשטר (על כלל זרועותיו ורשויותיו) - משטר רחום וחנון ארך אפיים ורב חסד ואמת.
יש סכום מוגדר של עד 25 אלף ש"ח בגין כאב וסבל.
לא מעוניין לתבוע על שריטות? תעשה ביטוח עם השתתפות, שלא מכסה כאב וסבל עד 25 אלף ש"ח ו-7 ימי עבודה ראשונים (שבכל מקרה מכוסים ברובם אם אתה עובד במקום העבודה שלך יותר מכמה חודשים).
הבעיה היא, שגם לביטוח הזה שילמתי עכשיו 4400, והחל מיולי זה יהיה באיזור ה-5. זה הרבה כסף אבסולוטית, בעיקר כשהאופנוע הוא רכב שני בבית.
אילו הייתי נער בן 18 שקרטנוע זה כלי הרכב העיקרי שלו, או חייל משוחרר בן 21 - המחיר היה הרבה יותר גבוה. מה שבעצם הופך את הרעיון של "למצוא עבודת ערב אחרי הלימודים, ולהגיע לשם עם קטנוע קטן וזול" (כמו שקורה בכל דרום אירופה) ללא הגיוני בעליל, כיאחרי שגרד 4-5 אלף לקטנוע משומש הוא יצטרך לשים עוד 5-7 על ביטוח לשנה עם השתתפות עצמית.