אני לא חושב שכל כך ברור שלמדינה יש אינטרס לעודד גידול ברוכבי אופנוע.
כן, יש יתרונות ברורים - חנייה, עומס תנועה וכו'.
אבל מאד יכול להיות שכל אלו לא מקזזים את העלויות שנובעות מהאחוז האסטרונומי של פציעות לק"מ נסועה יחסית לאחוז הפציעות של נוסעי רכבים.
עלויות מצטברות של אבדן ימי עבודה, עלויות רפואיות, עלויות סוציאליות וכו'.
מאד ייתכן שבניכוי המינוסים מהפלוסים, רוכבי אופנוע מסתכמים בנטו שלילי עבור המדינה.
אם למישהו יש נתונים קשיחים - אשמח ללמוד.

אני גם לא מכיר מדינות שבאופן אקטיבי מעודדות רכיבה על אופנוע.
אופניים? חד משמעית.
אופנועים - לא מכיר. גם כאן אשמח להתבדות.