ברור שיהיה שונה, המדיד עצמו לא מאוזן אלא בזווית.
לגבי הפעלת מנוע, זה מכיוון שהטמפרטורה בישראל של 30 מעלות לא זהה לטמפרטורה בסיביר של מינוס 30 מעלות. הנעת הכלי מביאה אותו לטמפרטורת עבטדה מינימלית וכך יש אחידות בין המקומות השונים. (שמן חם מתפשט ותוםס יותר נפח)
אם יותר נוח לך, תשווה את הקריאה על מנוע קר (בלי הנעה) לקריאה שיש בספר רכב, ושזה יהיה הסטנדרט שלך*. כלומר, אם בבדיקה לפי הספר המדיד על מלא, ולפני כן בדקת על מנוע קר וראית שהשמן על המינימום, אז זה הסטנדרט שלך. תעשה את זה גם בחורף פעם אחת כדי לראות אם יש הבדלים קריטיים.
*להבדיל- יש מנועים עם עוקה יבשה בהם לא ניתן לעשות את הטריק הזה, מכיוון שצריך להניע את האופנוע כדי שהשמן יגיע למדיד. בפורזה, למיטב ידיעתי זאת עוקה רטובה. אבל בדוק אותי.