תוצאות 1 עד 10 מ 10

אשכול: איך לבדוק שמן מנוע בצורה נכונה?

  1. #1
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    57

    איך לבדוק שמן מנוע בצורה נכונה?

    שלום,
    ברשותי הונדה פורזה 750.
    זה מה שכתוב בספר רכב בנוגע לבדיקות שמן מנוע:
    שמן1.jpg
    מדברים על מנוע קר, אבל ממה שאני מבין, אם המנוע כבר חם אז מספיק לדומם ולחכות 2-3 דקות לבדיקת שמן. מבדיקה שעשיתי יש הבדל משמעותי בגובה השמן אם אני מתחיל ממנוע חם או מנוע קר.
    בנוסף, למרות שהייתי על משטח לגמרי ישר (בדקתי עם פלס), בשני הצדדים של מד השמן אני רואה מפלס שונה לגמרי, כמו שניתן לראות:
    שמן2.jpg
    אם אני מסובב קצת את מד השמן בפנים (בלי להבריג אותו, כלומר מסובב לצד השני כך שהמפלס שיהיה שווה בשני צידי מד השמן), אני מקבל מפלס גבוה בהרבה.

    מה אני מפספס כאן?
    תודה!

  2. #2
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    ברור שיהיה שונה, המדיד עצמו לא מאוזן אלא בזווית.
    לגבי הפעלת מנוע, זה מכיוון שהטמפרטורה בישראל של 30 מעלות לא זהה לטמפרטורה בסיביר של מינוס 30 מעלות. הנעת הכלי מביאה אותו לטמפרטורת עבטדה מינימלית וכך יש אחידות בין המקומות השונים. (שמן חם מתפשט ותוםס יותר נפח)
    אם יותר נוח לך, תשווה את הקריאה על מנוע קר (בלי הנעה) לקריאה שיש בספר רכב, ושזה יהיה הסטנדרט שלך*. כלומר, אם בבדיקה לפי הספר המדיד על מלא, ולפני כן בדקת על מנוע קר וראית שהשמן על המינימום, אז זה הסטנדרט שלך. תעשה את זה גם בחורף פעם אחת כדי לראות אם יש הבדלים קריטיים.

    *להבדיל- יש מנועים עם עוקה יבשה בהם לא ניתן לעשות את הטריק הזה, מכיוון שצריך להניע את האופנוע כדי שהשמן יגיע למדיד. בפורזה, למיטב ידיעתי זאת עוקה רטובה. אבל בדוק אותי.

  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של Dresdner
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    גרמניה
    הודעות
    4,887
    לא הבנתי את השאלה? אתה עובד עם הספר ותוהה אם היצרן לא יודע איך לבדוק שמן באופנועים שהוא מייצר?

  4. #4
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    57
    ציטוט נכתב במקור על ידי ayalzo צפיה בהודעה
    ברור שיהיה שונה, המדיד עצמו לא מאוזן אלא בזווית.
    לגבי הפעלת מנוע, זה מכיוון שהטמפרטורה בישראל של 30 מעלות לא זהה לטמפרטורה בסיביר של מינוס 30 מעלות. הנעת הכלי מביאה אותו לטמפרטורת עבטדה מינימלית וכך יש אחידות בין המקומות השונים. (שמן חם מתפשט ותוםס יותר נפח)
    אם יותר נוח לך, תשווה את הקריאה על מנוע קר (בלי הנעה) לקריאה שיש בספר רכב, ושזה יהיה הסטנדרט שלך*. כלומר, אם בבדיקה לפי הספר המדיד על מלא, ולפני כן בדקת על מנוע קר וראית שהשמן על המינימום, אז זה הסטנדרט שלך. תעשה את זה גם בחורף פעם אחת כדי לראות אם יש הבדלים קריטיים.

    *להבדיל- יש מנועים עם עוקה יבשה בהם לא ניתן לעשות את הטריק הזה, מכיוון שצריך להניע את האופנוע כדי שהשמן יגיע למדיד. בפורזה, למיטב ידיעתי זאת עוקה רטובה. אבל בדוק אותי.
    תודה!

  5. #5
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    57
    ציטוט נכתב במקור על ידי Dresdner צפיה בהודעה
    לא הבנתי את השאלה? אתה עובד עם הספר ותוהה אם היצרן לא יודע איך לבדוק שמן באופנועים שהוא מייצר?
    אני תוהה למה בדיוק התכוון היצרן ומה אני עושה לא נכון.....

  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי Infifi צפיה בהודעה
    אני תוהה למה בדיוק התכוון היצרן ומה אני עושה לא נכון.....
    לא הבנתי עם מה הסתבכת. ההוראות בספר מאוד ברורות.
    שמן בודקים על מנוע חם. אם המנוע קר, צריך לחמם אותו לפני ולתת לשמן כמה דקות לרדת לאחר הכיבוי.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  7. #7
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    57
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    לא הבנתי עם מה הסתבכת. ההוראות בספר מאוד ברורות.
    שמן בודקים על מנוע חם. אם המנוע קר, צריך לחמם אותו לפני ולתת לשמן כמה דקות לרדת לאחר הכיבוי.
    "מבדיקה שעשיתי יש הבדל משמעותי בגובה השמן אם אני מתחיל ממנוע חם או מנוע קר"

  8. #8
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של ayalzo
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    4,223
    בסרק של 3-5 דקות המנוע לא יגיע לטמפרטורה של נסיעה אמיתית.
    לכן,
    בדוק קר לגמרי,
    אחר כך כפי שממליץ הספר,
    אחר כך אחרי נסיעה.
    מן הסתם באחד תהיה על הקצה הנמוך, אחד באמצע, ואחד על full, או אולי מעט יותר.
    זה יהיה נקודת הייחוס שלך לכל אחד מהמצבים.
    ביום שתראה חריגה משמעותית,
    תתחיל לדאוג.

  9. #9
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,689
    ציטוט נכתב במקור על ידי Infifi צפיה בהודעה
    "מבדיקה שעשיתי יש הבדל משמעותי בגובה השמן אם אני מתחיל ממנוע חם או מנוע קר"
    כנראה שהשמן לא מספיק להגיע לטמפ' עבודה בזמן החימום שאתה נותן לו.
    או שתיתן יותר זמן (5-7 דקות), או שפשוט תקפיד לבדוק אחרי נסיעה (זה מה שאני עושה).
    יש גם את האופציה של ayalzo - לקבל נקודת ייחוס, ולדעת שאם אחרי חימום של 2 דקות השמן בחצי, אז אחרי נסיעה הוא יהיה קרוב למקסימום ולהסתפק בזה.
    בסופו של יום, מה שמעניין אותך זה שהמפלס לא יהיה מתחת למינימום (אני תמיד מעדיף שלא יהיה מתחת לחצי) ושלא יעלה מעל למקסימום. זה לא משנה בכלל האם הוא נמצא ב-2/3 ,3/4 או מלא עד הפס העליון.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  10. #10
    Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2022
    הודעות
    92
    כמו שרשום לך בדיוק. תנסה לשים את המדיד פעם לצד הזה ואחרי זה תהפוך אותו ותטבול את הצד השני ככה תראה ושני הצדדים יהיו שווים. מה שכן אל תוסיף שמן אם אתה לא בטוח יתר שמן יותר גרוע מחוסר שמן ולפי מה שנראה לא חסר לך בעיקר אם הקטנוע חדש הוא לא אמור לצרוך שמן ממש

אשכולות דומים

  1. תגובות: 26
    הודעה אחרונה: 25-11-2018, 15:35
  2. ברקס קדמי לא פועל בצורה חלקה(פרוגרסיבית)
    על ידי Mמהר בפורום פורום טכני
    תגובות: 13
    הודעה אחרונה: 22-05-2018, 23:20
  3. איך לובשים בצורה נכונה מכנס גשם?
    על ידי trek בפורום פורום ציוד
    תגובות: 18
    הודעה אחרונה: 07-12-2016, 12:18
  4. בלימה נכונה. רק ברקסים או בשילוב בלימת מנוע?
    על ידי URIEL בפורום רכיבה מתקדמת
    תגובות: 9
    הודעה אחרונה: 30-12-2015, 18:33
  5. איך לבדוק התראת חום מנוע
    על ידי Tommy_stark בפורום פורום טכני
    תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 18-12-2015, 21:54

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO