מדברים גם על סופו של צו השעה שהוזיל את הכלים בנפחים הנמוכים.
אבל במקום מסויים, מה שקורה עם ביטוח החובה מציק יותר. מצב שבו ביטוח החובה לקטנוע 300 עולה יותר ממשכורת מינימום חודשית - זה מצב לא סביר ולא שפוי.
לא שזה חדש - כשקניתי את האופנוע הראשון שלי (אי-שם ב-2010), הביטוח עלה 5200 אם אני זוכר נכון, ומשכורת המינימום הייתה אז 3700. כך שהיחס נשמר.
בכל מקרה מדובר בהוצאה לא מבוטלת, שתגרום לרבים להיתלבט בין ויתור על האופנוע/קטנוע לטובת רכב פרטי או תחב"צ (על כל הפגיעה בפיריון שמתלווה לכך) לבין רכיבה ללא ביטוח.