כניראה שלא מדובר במצבר. אין לך טעינה
בדוק סלילים
פיאג'יו אקסיבו 2014,
אשמח להתייעצות ורעיונות בסוגיה הבאה:
לאחר כשעתיים נסיעה דוממתי, ולאחר מספר דקות כשניסיתי להניע הקטנוע סרב ואף הדליק נורת מנוע.
לאחר חיבור כבלים הצליח להניע בקלות.
לאחר הנסיעה לקחתי את המדידות הבאות:
מצבר מנותק לחלוטין- מתח 11 וולט ובמגמת עלייה (לא חיכיתי מספיק להתייצבות).
מתח מצבר מחובר סוויץ בoff לא מונע 11 וולט.
מתח מצבר סיבוב חצי סוויץ- 10 וולט.
מתח מצבר בניסיון להנעה 9 וולט (יורד ולא מניע).
ולבסוף מדידה כשהקטנוע מונע בעזרת כבלים, מתח מצבר עם מעט גז 10 וולט.
אשמח לדעתכם במה מדובר ומה כדאי עוד לבדוק. (סלילים? אולי התנגדות הפיקאפ? אולי זה רק המצבר שמזייף? הוא בן כשנה וחצי ולא העלה קורוזיה ולא כלום ועד היום תפקד מעולה)
תודה רבה
איך אני בודק סלילים? איך אני פותח את המכסה של הסלילים, אפשרי עם כל חולץ / אילתור כזה או אחר, או שחייב כלי ייעודי? תודה
אבדוק שאין שמן ושבמראה עין נראה תקין, יש בדיקה של התנגדות הפיקאפ, מה עוד בודקים?
מוזמן לאבחון ותיקון התקלה.
פיקאפ לא משפיע על מערכת הטעינה אל תבדוק אותו.
איזה אלוף! אני צריך כלי מיוחד flywheel לפתיחת מכסה הסלילים או שאסתדר בלעדיו? יש לי חולץ אחר :-)
טוב אז החלפתי סלילים ובעיית המתח נפתרה, כשהוא מונע מתח טעינה בין 13.4 ל14 וולט.
חששתי שהבעיה במצבר ולא בסלילים אבל מסתבר שהסלילים היו הפיתרון. בנוסף חששתי שיש פיוז או רכיב חשמלי שנשרף והבעיה איתו ולא בסלילים.
כעת צצו בעיות חדשות בהקשר אספקת המתח ונוזל קירור.
בסוגיית נוזל הקירור, נשפכו מלא מים במהלך פירוק הסלילים, כשהרכבתי הכל חזרה ראיתי שהמיכל מלא עד הסוף, מניח שיש צורך לנקז אוויר- כיצד עושים זאת?
בהקשר המתח,
נשרפה נורה קטנה של הלוחית רישוי אחליף אותה כמובן, בנוסף הנורות של האיתותים תקינות אך הנורות של האיתות השמאלי האחורי לא עובד.
אבדוק מחר את הפיוזים ואם יש עוד רעיונות חוץ מפיוזים אשמח לשמוע.
כעת האיתות הימני וגם השמאלי מהבהבים במהירות
אשמח לשמוע לדעתכם.
לא איך הגעת לזה? הסלילים פורקו מקטנוע זהה..
גם מתקבל מתח תקין כך שאפשר להיות רגועים בהקשר הזה.
אני חושב (וסליחה שלא ציינתי קודם) שאני גרמתי לענייני החשמל כשהנעתי עם כבלים מרכב.. איך אתם מניעים את הקטנוע/אופנוע כשהצבר שובק חיים?
אין בעיה להניע מרכב. אלא אם כן הוא מונע והמתח החשמלי שלו גבוהה יותר.
פשוט תחליף את הנורות וזהו. אם יש נורה תקינה שלא עובדת. כניראה שזה הבית נורה ולא פיוז.
המצבר מוגבל להספק , לזרם מסויים שהוא יכול לייצר. ההתנגדות לא משתנה, והמתח בתצורה המקבילית זניח כשמדובר במצברים לרכב..
אני חושש שהזרם היה גבוה מדי וגרם לפיוז להישרף במקום.. מצד שני יתכן וקופסת פיקוד כזו חטפה ספייק שהשבית אותה.
דעתכם?
אין פיוז בודד לכל וינקר, ככה שאם אחד לא עובד לך אין פה יותר מידי זה או הנורה או הבית נורה תשפריץ שם ספריי ניקוי וזהו..
ואם אתה רוצה תבדוק גם פיוזים עניין של דקה לא יפריע לך.
ולא הבנתי מה המשפט שרשמת קשור..
יש לכל צד רכיב קוביה כזה נקרא - flasher relay (turn indicator)
אני די בטוח שהוא ממוקם בחזית, במסכה.
בדקתי נורות אין בעיה עם הנורות, בדקתי גם פיוזים וכולם תקינים.
נשאר לבדוק אם יש מתח במוצא האיתות , ולדעתי לפני זה יהיה יותר פשוט לנסות להחליף את הריליים הללו.
המשפטים שכתבתי זה כדי להסביר למה אני סבור שאחד הרכיבים החשמליים ניזוק כשחיברתי מצבר במקביל...
אני לא בא להציק לך חלילה, בסהכ מנסה להבין ולהתייעץ לגבי התופעות .
המון תודה לעזרה !
לכל צד, אבל אם אחד עובד והשני לא, מציע לך לבדוק את המתח בבית נורה ולראות . הרכיבים האלה לא נתקלתי שנשרפים
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual