מישהו יכול להסביר לי למה המשטרה חייבת אופנועים של 200 אלף שקל?
כאילו, עם ורסיס 1000 צנוע שוטר כבר לא יגיע לאירוע בזמן... באמת?
משטרת ישראל מצטיידת באופנועים חדשים מתוצרת דוקאטי והוסקוורנה לתגבור משטרת התנועה ויחידות הלוחמה המיוחדות; הפרטים, התמונות והסרטון - בפנים.
http://fullgaz.co.il/%d7%94%d7%9e%d7...5%d7%a1%d7%a7/
![]()
מישהו יכול להסביר לי למה המשטרה חייבת אופנועים של 200 אלף שקל?
כאילו, עם ורסיס 1000 צנוע שוטר כבר לא יגיע לאירוע בזמן... באמת?
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
המולטי V4 עולה 200 אלף ש"ח בגרסת S רדאר. הגרסה שהמשטרה לקחת היא ה-V4 הרגילה שעולה לצרכן 162 אלף ש"ח - אותו סדר גודל של הב.מ.וו R1250GS.
למה צריכים? כדי לספק יכולת רכיבה בין-עירונית טובה מאוד, בנוחות גבוהה (הרוכב שעות על האופנוע), לעתים במהירות גבוהה, ועם דינמיקה טובה. כמו ה-GS וכמו הק.ט.מ 1290 סופר אדוונצ'ר.
אביעד, ההיגיון ברצון לרכוש אופנוע פרימיום ממדרגה ראשונה ברור.
ואפשר גם להזכיר שחצי מהמחיר אלה מיסים שהמשטרה כנראה אינה משלמת, כך שבפועל הפער קטן יותר.
ועדיין... ורסיס 1000 משמעותית פחות נוח? יש לו משמעותית פחות יכולת בינעירונית? הביצועים שלו לא מספיקים כדי להדביק בשניות כמעט כל דבר שזז על הכביש?
לדעתי, לצייד את המשטרה במולטיסטראדה V4 (או סופר אדוונצ'ר 1290, או R1250GS) זה ניקור עיניים.
בייחוד כשכל שני וחמישי שומעים שכוח אדם איכותי עוזב את המשטרה עקב תנאי שכר עלובים.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
לכן כתבתי מחיר לצרכן. כמובן שלמנהל הרכב כל יחידה עולה הרבה פחות - מצד אחד אין מיסים ויש הנחת כמות והנחת יצרן, ומצד שני יש אביזרים רבים שאין בדגם סדרתי.
על פניו ורסיס 1000 היה עושה את העבודה, אבל בהחלט ייתכן שהוא בכלל לא עומד בתנאי הסף (למשל, גלגל דקמי "19).
כמו כל דבר,
זה מכרז.
ומחיר האופנוע לא חשוב כמו מחיר האחזקה שלו וההסכם שירות עם היבואן.
כנראה שההצעה של הורסיס לא היתה אטרקטיבית.
להזכירכם, את הפלופ שהיה להם עם הסופר טנרה.
או כמו שאמר פעם אדם חכם בהקשר דומה:
תדע כל אם עבריה, שגורל בניה נתון בידי הקבלן שהציע את ההצעה הכי זולה במכרז....