בקוואסאקי מציגים שני אופנועים חשמליים בגרסאות ספורט ונייקד - נינג'ה e-1 ו-Z e-1 - עם מנועים חשמליים המקבילים לקטגוריית 125 סמ"ק; הפרטים והתמונות בפנים.
http://fullgaz.co.il/%d7%a7%d7%95%d7...9%d7%99%d7%9d/
![]()
בקוואסאקי מציגים שני אופנועים חשמליים בגרסאות ספורט ונייקד - נינג'ה e-1 ו-Z e-1 - עם מנועים חשמליים המקבילים לקטגוריית 125 סמ"ק; הפרטים והתמונות בפנים.
http://fullgaz.co.il/%d7%a7%d7%95%d7...9%d7%99%d7%9d/
![]()
מאוכזב מקוואסאקי, הרי הם הטרילו במשך כמה שנים לגבי פיתוח האופנועים החשמליים. נראה שעשו את הכלי רק כדי להגיד, הנה עשינו כלי אורבני חשמלי.
אין שום פריצת דרך, שום טכנולוגיה חדשנית או פטנטים, ניתן למצוא אופנועים דומים סיניים שמיוצרים כבר שנתיים, עם אותן התכונות, סוללות נשלפות, בוסט של כח רגעי וכו.
למי שמתעניין 3 קילווואט יספיקו לכ35-45 קמ רכיבה על פול גז (88 קמ"ש) תלוי במשקל הרוכב, אם יש מורכב או לא ועליות, כמובן שבנסיעות רגועות בעיר זה יכול להגיע לפי 1.5 מהטווח, אומר מנסיון על קטנועים חשמליים.
אם כבר עשו שתי סוללות, אז היו יכולים להגדיל לסביבות 4.5-5 קילוואט, מה שהיה מכפיל את הטווח ומגדיל את השימושיות של הכלי, בלי לפגוע במשקל (10-15 קילו יותר כבד).
עד שלא תהיה פריצת דרך משמעותית, כלי רכיבה חשמלי עם שני גלגלים לעולם לא יהיה אופנוע. (גם למכוניות החשמליות מלא בעיות אבל שם קצת יותר טוב).
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
זה כל העניין, שחברות גדולות כמו קוואסאקי דווקא כן יכולות להמציא פטנטים, הבעיה היא שהן עצלניות ולא רוצות באמת להשקיע, כל עוד הרווחים שלהן לא באמת נפגעים, כי הרב לא עוברים לחשמלי. סוג של ביצה ותרנגולת, מצד אחד חברות גרידיות ומצד שני ביקוש נמוך כי הכלים ממש גרועים.
נראה לי שהם פשוט סימנו וי וגם בחנו כמה רעיונות ובערך זהו.
בקושי מחליף אופניים חשמליים.
סימנו וי חד משמעי.
יש הטוענים שהם הולכים לאמץ את מה שעשתה גוגורו עם סוללות מתחלפות, גם הנפח של הסוללות שלהם אותו הדבר.
הרי רב השוק של הכלים העירוניים הוא באסיה.
חוץ מבמוו והארלי שאר החברות הוותיקות נגד המעבר לחשמלי, השקעה של תכנון, פיתוח ושינוי פס הייצור פחות קורץ להן, מבחינתן תן להם למכור כלי אחד במשך עוד 1000 שנה עם רווח נדיב.
חבר אפשר להשאיר את השנאה וההסתה לפוליטיקה?
אם כלים חשמליים לא מדברים אלייך יש עוד פוסטים.
חשמל
השקר הירוק
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
נעשה קצת סדר
נכון לרגע זה עיקר יצור החשמל נעשה באמצעות תחנות כח מוזנות דלקים מאובנים לסוגיהם והן בהחלט מזהמות.
חדרה - פחם
רידינג ת"א - גז
רוטנברג אשקלון - פחם
חיפה - גז
אשדוד אם אני לא טועה גם גז
רמת חובב - גז
חגית חוף הכרמל - גז
יש עוד כמובן.
להזין אותן משתמשים במקרה של פחם בספינות כדי ליבא את הפחם
הגז מסופק על ידי תלוי את מי שואלים :-)
כעת לטעון שאין זיהום בייצור החשמל לכל היותר זה מרחיק אותו ממרכזי הערים וגם זה לא אקסיומה.
נוסיף על זה מצברים שמזהמים פעמיים:
פעם אחת מעצם קרית המתכות הכבדות.
פעם שנייה כאשר המצבר מתכלה וחוסר יכולת למחזור של המתכות הנ"ל ( ליתיום איון U NAME IT ).
על זה ( פה עוד אפשר להתווכח) זיהום מקרינה חשמלית.
וכמובן גרט מוקדם יחסית של כלי בתחבורה בשל חוסר כדאיות כלכלית להחליף את המצברים.
נעבור לרכב עיני צדה מודעה על צמיגים שמותאימים לרכב חשמלי ( אני באמת מעלה את זה כשאלה) האם הם נדרשים לחיזוקים בשל המשקל הנוסף של המצבר וכנראה גם מומנט גבוה יותר ואז במקום צמיג 4 פליי אנו זקוקים לצמיג 6 פליי???
איפה א.הזקן שיתן תשובה קצת יותר אינטיליגנטית ומפורטת ממני .
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
דרך השקע
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
לוקי צדק, מטרת העל של הכלים החשמליים היא להחליף את השימוש במנועים שפולטים מזהמים, היינו 0 פילטת מזהמים בשימוש, אבל על מנת להגיע לזה האנרגיה והזיהום הנפלט מכך עולה על הזהום ממנוע לא חשמלי, בעבר חשבו כולם שזה הפתרון הנכון אבל לפני מספר שנים כולם כבר הבינו שלא כך, הבעיה בחוקים שנחקקו לפני התובנה, וכבר היום יש מצעד חזרה למנועים אחרים בתקנות חדשות, להגיד אם אנחנו עומדים בפתח ההחלטה בין קלטת בטה לרגילה, או המצאת הבלו ריי, או קומפט דיסק...יש לי אישית הרגשה שההימור על החשמל יכשל. אבל מה אני מבין...הלכתי לסרוג...
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
בגדול ייצור חשמל בתחנה יעיל יותר.
בהמשך, די ברור לי שיעברו יותר ויותר לחשמל מאנרגיות מתחדשות.
סוללה של מכונית חשמלית, כבר היום מספיקה לכל אורך חיי המכונית (שהפכו קצרים מבעבר). כתלוי בשימוש מושכל (לא לרדת לאחוזים נמוכים, לא להשאיר בטעינה 100 ולא להשתמש בטעינה מהירה אלא אם אין ברירה). כן יש פה ושם מודולים שנדפקים, וניתנים להחלפה בלי להחליף את כל הסוללה.
מה נשאר לנו?
תשומות ייצור גבוהות ולכאורה מזהמות.
עלויות גרט ומחזור (הן בכסף והן בזיהום).
טווח.
מחיר.
בסוף מה שמעניין את הצרכן זה לא איזה עץ, או הארנב שחי תחתיו, אלא שני דברים (ובסדר המצוין):
א. מה יש לשכן בחניה ואיך גם אני משיג כזה.
ב. כמה זה עולה לי.
כל הבעיות הטכנולוגיות פתירות. כבר היום.
איפה מנוע הבערה כן פוגש אותנו? רכבי נישה ותחביב. גם זה יגיע כשהדור שגדל על חשמל יגיע לגיל שבו יש לו רשיון.
אגב לא פוסל את מה שכתב שושני על מנועים אחרים, אבל בנתיים זה עוד לא תופס תאוצה. אפילו טויטה נכנעו והוציאו רכב חשמלי.
לא יודע מאיפה לקחתם שהמטרה היא להגיע ל0 פליטה, המטרה היא להפחית את הזיהום ולהוציא אותו כמה שניתן מהערים הצפופות.
מנוע הבעירה לא יעלם, אבל הוא בהחלט לא עושה שום קאם בק, מ100% מנועי בעירה פנימי שמכרו לפני הרכבים החשמליים, כבר הגיעו ל15% ברכבים חשמליים בעולם והמגמה רק הולכת וגדלה.
הבעיה הגדולה בממשלות שלקחו את זה רחוק מדי וניסו להרשים מצביעים עם כל מיני הבטחות שנגיע בשנה מסויימת ל100% חשמלי ו0% זיהום, כל מיני הבטחות פופוליסטיות ברמת שקר.
לא רק שהייצור של חשמל בתחנת הכח יעיל יותר, גם המנועים החשמליים הם בעלי יעילות של 90%+ לעומת 20-40% במנוע בעירה פנימי.
זאת הסיבה שרוב הכלים החשמליים הקטנים לא צריכים מערכת קירור כי האנרגיה לא מתבזבזת והופכת לחום, לעומת מנוע בעירה פנימי שדורש שמן ומערכת קירור נוספת.
טויוטה היא חברת רכב כושלת יחסית לאחרות, הן קיבלו החלטות שגויות, נכנסו לקשיים כלכליים ובכלל לא הצליחו להעריך את השוק.
הן הוציאו מכונית שבנויה על מימן שלא הצליחה בלשון המעטה, מה ששוב מראה על ההתנהלות הגרועה שלה.
א. מה יש לשכן בחניה ואיך גם אני משיג כזה.
זה מסכם יפה את העניין, אנשים לא מתלהבים מכלים חשמליים וזאת זכותם, כל אחד רוכב על מה שבא לו. דו גלגלי זה כלי כיפי וחשמלי לרב מוריד את עניין הפאן (לפחות בכלים זולים)
ב. כמה זה עולה לי- אם לנקודה הזאת היה משקל אז היינו רואים הרבה יותר דו גלגלי חשמלי על הכבישים. תחזוקה ממש בסיסית, כי יש רק כמה חלקים נעים לעומת מנוע בעירה פנימי, מחיר חשמל זול משמעותית, ביטוח של 50 סמק. כבר רואים הרבה חברות שליחויות שעוברות לחשמלי, כי בשבילהן הנקודה הזאת הכי חשובה.
אולי המנוע יעיל
אבל המצבר מושפע המון ממזג האוויר ומאבד את היעילות שלו בהאתאמה למצב נתון.
בנוסף הצורך במזגן או בחימום משפיע על המצבר.
מנועי חשמל בהחלט מתחממים וגם זה משפיע על היעילות שלהם.
טויטה כושלת????
מזל שיש לי סוזוקי ופיאט
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI