אדמינים.
גודל התמונות המותר
זה שהם מקבלות סיבוב בלי סיבה
לא בדיוק משאיר סיבה להשקיע כאן בשרשורים
יומיים לפני הטבח בדרום חזרנו מטיול רכיבה זוגי ביוון. הטיול התמקד בפולופונז וכלל מעברי הרים מרשימים גם למי שרכב באלפים. עבור היוונים מדובר בשלהי עונת התיירות וחלק מהמקומות כבר סגורים או שהורידו מחירים. המלצות ותובנות בחפירה לפניך.
IMG_20230928_165742__01.jpg
בחירת אופנוע
אפשר GS 1250 או כל אדוונצ'ר מסוקס אחר אבל המקומיים בכבישים הכי תלולים רוכבים על קטנועים דו"פ בנפח 100-150 סמ"ק. כל אופנוע עם 40-50 כ"ס יספיק לזוג עם סט מזוודות מפוצץ בלי בעיה. אופנועי ספורט טורינג עתירי כ"ס או טורינג כבדים לא מתאימים בגלל רמת הכבישים. אי אפשר לרדת לשטח בטיול שאינו מאורגן אז גם אין טעם לקידמי 21". שכרנו GS750 עם מתלים אקטיביים בגלל הנוחות, ההיכרות המוקדמת וגם בגלל שלא נשארו 1250GS. חשוב שיהיה נוח לרוכב והמורכבת וכדאי גם בקרת אחיזה, בלמים ומתלים טובים. כל השאר חוץ מהדאווין כמובן, שטויות. צריכת הדלק פחות חשובה כי רוב הזמן תרכבו בסל"ד נמוך. מחירי האדוונצ'רים לתקופה של שבוע מתחילים באזור 100 יורו ליום עד 150, תלוי בדגם, שנתון ארגזים וכו'. אני תמיד בוחר בתוספת לביטוח צד ג' הסטנדרטי רק כדי להיות רגוע. חוויה זכורה לטובה - רכיבה בכיבוי המנוע בירידות של N85. רק אז מבינים עד כמה המתלים האקטיביים אפקטיביים.
IMG_20230930_111152.jpg
הדרכים הידועות
במשך שעה רכיבה על כביש האגרה מאתונה לתעלת הקוריניתים בפולופונס נהניתי מכביש סלול באיכות טובה. גם באזורי החוף יש כמה כבישים נורמליים- ובמצטבר 3 שעות שיוט מעל 120 קמ"ש. כל שאר הזמן הכבישים פשוט דרעק. בהרים תפגשו חצץ חול בוץ סלעים חריצים בורות פרות עיזים וכל מה שלא מתאים לרכיבה מהירה בכבישים מפותלים וצרים עם 30 ק"ג ציוד ומורכבת. כלל האצבע- כל שתרחיקו מהדרך הראשית לדרכים צדדיות העסק יילך ויחמיר. בחלק גדול מהכבישים רק רכב אחד יכול לעבור ויש פניות עיוורות של 180 מעלות בשיפועים שקשה להאמין שמהנדס דרכים חתום עליהם.
אם הגעת לפניית פרסה צרה והדוקה ימינה והמקומי עם טנדר דאטסון 77' משתמש בכל רוחב הכביש (כי אין לו ברירה) אתה בולם ונופל. השתדלתי לפנות לאט ולא בהטיה ולהישאר בחלק הנכון של הפניה. הכביש הסגור של מעלה העקרבים? -כזה רק עם שיחים ועצים שחוסמים את הראות אבנים ובורות ולאורך עשרות ק"מ. הנופים בהרים מדהימים אבל חלק מהדרכים מתאימות רק לאופנוענים מנוסים באור יום וללא גשם או אוזו בדם. בהרבה כפרים הדרך הראשית מרוצפת והעסק חלקלק במיוחד כשרטוב. מעברי ההרים מרשימים יותר מהאלפים כי אתה לבד. לגמרי לבד עם הנוף.
תכנון מסלול ומזג אוויר
התכנון היה לרכוב במשך שמונה ימים אבל התראות חמורות לסערות ברקים וגשם גרמו לנו לדחות את היציאה מאתונה לפולופונז ביום. בהמשך אכן ירד גשם וההתראות המשיכו והמסלול הותאם לתחזית ומראה עיניים. ההמלצה שלי לזוג היא לא לקבוע מראש מקום לינה. זה עלול לאלץ אתכם לרכוב (מורכבים עם ארגזים כבדים) בכבישים גרועים ונידחים כי המקום הוזמן מראש. כדאי לתכנן בגדול מסלול ולהזמין באחת העצירות את הלינה לאותו לילה. משום מה אין להם קק"ליות ומעט מאוד ספסלי נוף לצד הדרך. עוצרים כשאפשר כי לא תמיד יש מקום בטוח לעצירה. תפס אותנו גשם מתון פעמיים. לא ביג דיל. עוצרים לובשים חליפות סערה וממשיכים.
DSC05599.jpg
אריזה וארגזים
שלב ראשון: תבררו עם מקום ההשכרה את הנפח המדוייק של הארגזים קחו מטר ותמדדו את הנפח הפנימי של המזוודות והתיקים שלכם. יצרני המזוודות כוללים את גובה הגלגלים וזה הפרש גדול כשכל סמ"ק מנוצל. הנפח חשוב כשרוכבים עם אישה ויש לנשים דברים להביא. חלקו את הארגזים הצדדיים ביניכם ככל האפשר ואת האחורי שמרו לציוד כללי כשלמעלה דברים דחופים כמו חליפות סערה או ציוד למקרה חירום. אצרף רשימת ציוד בתגובות אם תהייה דרישה. אצלנו קצב העישון שלי הורגש היטב כל חפיסת סיגריות פינתה חלל משמעותי. אתגר אריזה בכל בוקר.
IMG_20231003_140634.jpg
לינה
היוונים לא אוהבים תאגידים ולא את בוקינג ודומיהם וגם אני לא. לזוג אין בעיה למצוא מקום נקי ונחמד במרחק של מקסימום שעה רכיבה בכל מקום בפולופונז. גוגל מפות מספק מידע על מיקומים ולרוב גם מס' טלפון. מתקשרים סוגרים ומגיעים. בכפרים הפחות מתויירים המחירים זולים בהרבה. מ 50 יורו לחדר במלון או בית קטן ועד 150 יורו במלונות היקרים בכפרים הפופולאריים. כלל אצבע- ככל שרחוקים ממרכז הכפר עם בתי הקפה והמסעדות המחיר זול יותר. למי שאוהב לשתות זה שיקול. זכור לטובה מלון ענקי על פיסטין גבוה והיינו ממש לבד. הבעלים היה נהג משנה בתור הזהב של מירוצי ראלי עם הרבה גביעים. הם שומרים על החשמל ורוב הזמן חשוך מסביב. חיישנים מדליקים את האור רק בתנועה. הכל עץ וחורק והיה ספוקי לאללה.
ניווט
האלגו בגוגל מפות יימח שמו מנחש את רצון הרוכב. זה אומר שאם תכננת מסלול לכפר מסויים יכול להיות שגוגל מפות יחליט לקצר את הדרך למרות שבחרת בדרך הארוכה יותר שהציע. הדרך להתגבר על השינויים היא לבחור נקודות ביניים לאורך המסלול רצוי בזום אין מקסימלי על התוואי ולא להיכנס לסמטאות בכפרים. אנגלית תמצאו בשילוט בכבישים מהירים בלבד. הניווט בהרים ביוונית. יש שמות מקבילים למקומות אחרים, שמות דומים בכתב ובדיבור. שימו לב שאתם מגיעים לאן שתכננתם. גוגל מפות לקח אותנו למלון בשפיץ של הר מעל כפר נטוש דרך קילומטר שביל שטח שגם מכונית ליסינג היתה סובלת בו. תעצרו ותבדקו מס' פעמים את הנתיב כי פרסה בסמטה צרה עם 15% שיפוע זה פחות כיף.
fullgaz.jpg
נהגים ואופנוענים מקומיים
לרוב הנהגים מיומנים, לא תקועים בשמאלי לא מצפצפים ולא שקועים בטלפון. לאנשי ההרים מצד שני אין חוק ועבורם תמרור עצור או פס לבן הם בגדר המלצה. חלק גדול מהאופנוענים מחזיקים כלים בני 20-30 ויותר במצב מעורר קנאה. לא ראיתי יווני אחד ממוגן במעיל קסדה ומגפיים כמונו. ניסיתי, כיף לרכוב בלי מעיל מגפיים וקסדה "לסידורים" או למסעדה. בהרים ובדרכים הצדדיות בפולופונז פוגשים מעט מאוד רכבים. בכפרים צעירים עם טוסטוסים בלי משתיק טסים בסמטאות. אל דאגה, שומעים אותם מרחוק.
DSC05599.jpg
הכפרים הפחות מתויירים
האתרים והעיירות שכולם מגיעים אליהם מרגישים תיירותיים ואני נמשך למקומות אותנטיים. הגענו למס' כפרים מחוץ לתחום התיירים שבהם הפכנו לאטרקציה. בכל כפר יש בית קפה עם הגברים והזקנים. מנשנשים משהו. שותקים קצת. שותים קצת. בכל מקום ששמעו שאנחנו מישראל התלהבו. מכבי מכבי, קטס, צ'מפיון...אהבו את הקטע. במקומות האלה המחירים של האוכל השתיה והקניות במכולת מגוחכים אבל זה לא הקטע. ישיבה עם מושבניקים יוונים מבלי להפריע לקצב שלהם כשאין כספומט או מלון במרחק שעה מספרת הרבה יותר משבוע באתונה.
DSC05554.jpg
אהבתי
הרכיבה בהרים שלהם מרשימה יותר מהרכיבה באלפים. הכבישים גרועים אבל אין מכוניות ואפשר באמת לרכוב לאט ולהינות מהמראות המדהימים עד האופק. אין חיפזון ואין טיפת סטרס. לא פוגשים חבורות אופנוענים ולא קרוואנים. נקי, מרווח ואפשר לנשום. בגדול היינו מגיעים ליעד אחה"צ. שותים משהו, קצת אוזו. נחים קצת בחדר, יורדים לאכול עם טיול רגלי קצר ושותים עוד קצת אוזו ועוד קצת ואוכל ועוד קצת אוזו. בשתיים עשרה כבר נחרתי. מסעדות של תיירים ומומלצות תיירים היו בסדר מינוס. מסעדות של יוונים היו מעולות וזולות משמעותית. אתונה מכוערת ומקושקשת בגרפיטי בצורה מוגזמת. הייתי צריך לקחת את האופנוע בנחיתה ולצאת משם. קוסטס מסוכנות האופנועים באתונה גבר. רוכב שמכיר את השטח ועוזר בהמלצות ונסיון. ממליץ בחום.
https://www.mototravelgreece.com/
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
אדמינים.
גודל התמונות המותר
זה שהם מקבלות סיבוב בלי סיבה
לא בדיוק משאיר סיבה להשקיע כאן בשרשורים
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
פוסט מצויין. נראה מדהים.
Vespa GTS SuperSport 300 HPE Blu Energia 2020"עודדו את הילדים שלכם לקנות אופנוע, לא ישאר להם כסף לסמים!"
Moto Guzzi V85 TT Evocative Rosso Uluru 2022
Saucony Triumph 2024
מאוד רוצים לחזור לשם. היה טיול קסום.
IMG_20231003_185357.jpg
..
IMG_20231003_140545.jpg
..
IMG_20231001_122211.jpg
בדרך לקלמטה ממזרח, דרום. אחד הכבישים הבודדים במצב טוב שאפשר ללחוץ ולהנות.
..
DSC05692.jpg
קשת בחוף קלמטה
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
קובץ מצורף 10217
אגם דוקסה
אין שום דבר בסביבה אין תיירים רק רוכל שמוכר תמציות ארומטיות ו...משפחה ישראלית
קובץ מצורף 10218
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
קובץ מצורף 10219
נאפפיליו בלילה
וביום
קובץ מצורף 10220
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
כפר קטן במפרץ קטן ניאו ליטיו
קובץ מצורף 10221
בתחילת אוקטובר, עשינו הפסקת תדלוק באחד הכבישים המהירים הריקים ישבנו לקפה עם זוג קנדים קצת יותר מבוגר. שניהם בעלי שורשים יווניים והומור בריא. באו לביקור מולדת. היתה כימיה והשיחה התארכה. הם התלהבו מהרעיון של זוג מטייל על אופנוע וסקרנים נורא לגבי ישראל. דיברנו טבע, מטבח, כלכלה, על טרודו שהורס את קנדה עם המהגרים והפרוגרסיבים, על הדור הצעיר, דמוגרפיה, מעצמות, והחלפנו המלצות לטיולים. הם רצו להגיע לישראל מס' פעמים ולא הסתדר גם בגלל החשש הבטחוני.
אמרתי להם שישראל היא אחת המדינות הבטוחות והסברתי על פשיעה וטרור שפחות מסוכנים מהכבישים ונשים שמטיילות עם הכלב ב 03:00 בלילה בת"א.
זוכר שהיתה לי עננה בלב כשאמרתי את זה.
לפני שבוע אישתי סיפרה שגם היא הרגישה מוזר עם האמירה.
עם כל הנופים הניתוק והרוגע של יוון שבהחלט קוסמים, אין סיכוי. לארץ שלנו והאנשים המדהימים שיש סביבנו אין תחליף.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
הקבצים לא עולים
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
אחד מהמסלולים שהכי אהבתי הם שרשרות מעברי ההרים בצפון יוון, מראות נהדרים ואוייר שמזכיר את ירושלים, לשם אני אחזור גם אחזור:
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
גם אנחנו נחזור ליוון. היה כל כך טוב שאי אפשר לוותר.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
בעל חברה לכתיבת תוכן ופרסום דיגיטלי יוצר דופן ברשתות החברתיות.
אנליסט שוק (נותן שירות לעופר אבניר).
הכרובלוג
יום מסלול - המדריך המלא