אופי נסיעה של ירושלים-אריאל הוא דווקא כזה שצריך לשמור על טמפרטורה יציבה, נסיעה במהירות קבועה ולא עמידה ממושכת.
בכדי לנסות לאבחן - נסה לשים לב אם כשהקטנוע עומד במקום החום דווקא עולה וזה יתן חיווי די טוב לכך שהתרמוסטט מבצע את עבודתו ולא מזייף.
בנוסף תוודא תמיד שיש נוזל קירור ושהוא לא נפרק (ושהנוזל קירור עומד בטמפרטורות ולא מילאו משהו אחר במקום).
שים לב אם אתה מבחין ברעשים מאיזור המשאבה יתכן והחלק בתוכו נשבר. תוודא שהחיבור לפלטה שלם ומחובר כנדרש, יש צינור שמגיע למשאבה מכיוון האגזוז.
לגבי החלק השני עם השמן -
אתה מתאר קטנוע שמגיע לטמפרטורות גבוהות אז הגיוני ששם יאכל שמן. כמה נסע הקטנוע? לא בטוח שהייתי משקיע עכשיו בוכנה ורינגים, גם אם תחליף את הרינגים צריך סט כזה של צילינדר שנסע את כמות הקילומטרים, ויש סיכוי שהוא כבר נחרט מדי ותצטרך לקחת לחרט וכו'. עסק יקר מדי לדעתי.
אם אתה מתכוון לפתוח את הבלוק, תתוכנן לזה שכבר תעשה לו מנוע עליון.
לא ציינת כמה הקטנוע נסע ובאיזה כלי מדובר, בכל זאת אני מניח שמדובר בבלוק שעבר לא מעט. אם הוא אוכל שמן אתה תראה במערכת הפליטה דרך האגזוז עשן סמיך יותר ואם כך זה אומר שמנוע עליון אכן בסופו. מדובר בחצי כוס שמן תוספת לכל נסיעה כזו (שזה לא מעט) אם זה נסבל - אולי תתאים שמן צמיגי יותר? כמובן שזה ניסיון לפתרון שרק ימשוך יותר עם המנוע ולא באמת יטפל בתקלה.
בכל מקרה- להזמין רינגים חדשים לדעתי לא יפתור הרבה.