יציג יכולות גדולות יותר מאשר ההארלי, כמובן תלוי רוכב.
אבל אם אתה מחפש כלי שטח עם יכולות כביש זה לא העניין, פה מדובר באופנוע כביש עם יכולת שטח קל.
דברים שיכולים לעזור קצת זה להחליף לצמיגים שמיודעים גם לשטח. וגם קורס הרכיבה.
הי,
עד לפני ימים ספורים היה לי הארלי ספורטסטר 1200 ישן, ממש לא חיית שטח.
עשה כמה פעמים בודדות שבילים לבנים וממש לא בכיף.
ההארלי הוחלף בסוזוקי ויסטרום DL650 2016 (הדגם עם ה ABS).
עד כאן עובדות,
מעניין אותי לדעת למה אני יכול לצפות מהויסטרום בשטח?
האם גם רק שבילים לבנים? אולי קצת יותר בכיף וזהו? או שכתלות ברוכב יש לו יכולות טובות יותר?
נרשמתי לקורס אדוונצרים בשטח, רק שעד שיפתח יש עוד זמן. (אני מכיר את עצמי וברור לי שאנסה פה ושם עד אז).
אשמח לדעת מנסיונכם איך הוא בשטח.
תודה לעונים
שמוליק
יציג יכולות גדולות יותר מאשר ההארלי, כמובן תלוי רוכב.
אבל אם אתה מחפש כלי שטח עם יכולות כביש זה לא העניין, פה מדובר באופנוע כביש עם יכולת שטח קל.
דברים שיכולים לעזור קצת זה להחליף לצמיגים שמיודעים גם לשטח. וגם קורס הרכיבה.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
תודה על התשובה.
לקורסי רכיבה כולל קורס אדוונצ'ר כבר נרשמתי.
הצמיגים חדשים אז לצערי כרגע לא אחליף אותם.
נרכב בזהירות בשבילים קלים בתקווה שלא כל אבן קטנה תגרום לי לסטות.
אדוונצ'רים נחלקים בעיני לטורינג גבוה או חיית שטח כבדה.
הוורסיס ה NC ה GS הויסטרום והמולטיסרדה הם אופנוע טורינג גבוה. הטנרה ה 890 ודוקאטי דזרט X מותאמים יותר לשטח.
אחד הפרמטרים העיקריים בחלוקה הוא קוטר הקידמי ומרווח גחון. יש גם משקל בולמים ארגונומיה וחשיפה לנזק.
בגדול, מרווח הגחון והבולמים הם לא צוואר הבקבוק אלא הקידמי וסוג הצמיגים.
ביוטיוב תמצא סרטונים של כל אחד מהאופנועים בשטח בעבירות רמה 3-4 ולא כולם של רוכבים מקצוענים.
בשטח בניגוד לכביש (שבו רוכבים בינונים לא נופלים) הסיפור הוא רק הטכניקה.
מי שיודע לרכוב בשטח יסתדר עם אדווצ'ר-טורינג יותר מרוכב מתחיל עם האדוונצ'ר הכי קרבי.
ההחלטה להירשם לקורס רכיבת אדוונצ'רים (ממליץ על הקורסים של אופנוען מאומן) היא הדבר הכי חשוב. לפני צמיגים ולפני מיגונים.
בסולם השטח שלי שמחולק לרמות 1-5 * הויסטרום יכול יותר משבילים לבנים.
כל אופנוע יכול להסתדר עם שביל לבן והויסטרום בוודאי.
* 1- שביל לבן לכל רכב. 5- דיונות סלעים מבוצבצים דרדרת וכל דרך עם פוטנציאל גבוה לווסאח מקט"ים שברים.
יש רוכבת שעשתה איתנו את הקורס במאומן עם ויסטרום 650 ויש שם מקטעים ברמה 3.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
תודה רבה קידוזו,
למעשה זה מה שקיוויתי לשמוע.
משמח אותי שגם ראית את זה בשטח.
אני לא מתיימר לנסוע ביותר משביל לבן כל עוד לא עשיתי קורס.
שוב תודה![]()
הויסטרום בהחלט יכול לעשות שטח קל...
בעצם, גם קטנוע יכול.
כשחושבים על זה, ברוב העולם זה לא נחשב שטח. זה כביש כורכר.
אם אתה קנית ויטרום ומתכוון פה ושם לרדת לשביל לבן - אין עם זה בעיה, גם עם R1 היית יכול לעשות את זה.
אם קנית את הויסטרום כדי לרכב בשבילים, וזה השימוש העיקרי - אני יכול לחשוב על עשרות כלים שמתאימים יותר למטרה, ולא ברור למה בחרת בויסטרום.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
תודה על התגובה
לא רכשתי אותו כדי לרכב בשבילים בתור יעד,
רוב הרכיבות יהיו בכבישים סלולים.
המטרה היא שבאמצע הרכיבה, פה ושם ארד רגע מהכביש, אשתה קפה עם איזה וופל לימון ואמשיך לרכב.
לכן שאלתי על שבילים ולא שטח אמיתי (בשביל זה יש לי 4 על 4).
שמוליק
בכבוד.
יש הרבה ערוצי "אדוונצ'ר" ביוטיוב שנותנים עצות רכיבה. זה לא תחליף לקורס ומחלקם צריך להיזהר.
התרגול אחרי הקורס חשוב יותר מהקורס אבל אף אחד לא עושה תרגילים... גם לא אני.
תרגילים שאני רוצה לעשות נמצאים כאן
https://www.youtube.com/@advmotoskillz
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
דבר ראשון וחשוב.
דווקא דרכים לבנות שהן לכאורה קלות, מספקות את האחיזה הכי מחורבנת שיש. עם צמיגי כביש, ואפילו צמיגי כביש עם אוריינטציית שטח קלה, זה פחד אלוהים לרכב עליהן.כל עיקול מצריך הורדת קצב לכדי זחילה.
הפתרון היחיד הוא צמיגי שטח עם קוביות אמיתיות, ואלו הורגים את חווית הרכיבה בכביש, וגם נהרסים בכביש די מהר (נוצרים גלים בסוליה).
עדיין, כמעט כל אופנוע כביש יצליח להגיע למקומות אליהם אף פרייבט לא יצליח.
אם אתה מעוניין במשהו מעבר לשבילים לבנים, חפש אופנוע עם ג'אנטים עם שפיצים ולא ג'אנט יצוק. עדיף כאלו שהם טיובלס (יקר יותר). מעבר ליכולת הטובה יותר שלהם לספוג מהלומות בלי להתעקם/להסדק, זה בד"כ מעיד על האוריינטציה והיכולת של האופנוע כולו.
תודה על התשובה,
שמתי לב לעובדה ששבילים לבנים הם פחד, והכן מוריד מהירות שם.
המטרות מהכלי הן לא באמת שטח קשוח (לשטח קשוח אני עם ג'יפ) מצד שני כשאני מגיע למקום יפה - לא רוצה להיות מוגבל.
מצד שלישי () זה הצד שאני הכי פחות אוהב, האופנוע לא יוחלף, זה מה יש כרגע ואני מנסה להפוך את הלימון ללימונדה ולהנות ממנו כמה שאפשר גם במקומות שהתרגלתי להגיע עם הג'יפ.
לכן השאלות.
קורס האדוונצ'רים שנרשמתי אליו מתקרב, מאמין שאחריו אהיה יותר חכם (לא איינשטין, אבל גם אנסה לתרגל הרבה).
צמיגי אדוונצ'ר שמוגדרים כ 70 -30 או 80-20 מספקים מספיק אחיזה בשבילים לבנים ויותר. כדי לצמצם את הסיכון (שקיים) משבילים לבנים לא הייתי ממליץ על קוביות כי האחיזה בכביש נגרעת בעשרות אחוזים וזה יותר מסוכן לטעמי. גם מהירות נפגעת קשות. אני זוחל בקצב מכוניות עם קוביות גדולות עכשיו ותוהה אם ההחלטה היתה נכונה.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021