לאחר שנתוני המכירות בעולם הלכו וגדלו בשנים האחרונות, קבוצת ק.ט.מ - הכוללת גם את המותגים הוסקוורנה וגאס גאס - מדווחת על ירידה משמעותית במכירות במחצית 2024; המספרים בפנים.
https://fullgaz.co.il/%d7%94%d7%99%d...%d7%9c-%d7%a7/
לאחר שנתוני המכירות בעולם הלכו וגדלו בשנים האחרונות, קבוצת ק.ט.מ - הכוללת גם את המותגים הוסקוורנה וגאס גאס - מדווחת על ירידה משמעותית במכירות במחצית 2024; המספרים בפנים.
https://fullgaz.co.il/%d7%94%d7%99%d...%d7%9c-%d7%a7/
יותר ויותר אנשים נחשפו למותג ולבעיות האמינות שלו, זה לא רק בישראל, בכל אירופה בעיות האמינות צפות בפייסבוק ובפורומים, הבעיות קיימות כבר שנים אבל ככל שהם נכנסו למיינסטרים ככה הם פגשו לקוחות לא סלחנים כבעבר בתקופת הנישה של ready to race
בנוסף לזה מבלבלים את הלקוחות עם שמות מותגים שונים שהם בעצם אותו אופנוע.
זה עובד לVW כי הם הצליחו לבדל בין המותגים KTM לא
לדעתי, ק.ט.מ גדלו משמעותית בגלל הדגמים ההודים הזולים.
כשהם רק יצאו, הם כבשו את השוק בכך שהציעו מכלולים מתקדמים (מזלג הפוך, ברקסים רדיאליים, מסכים) בזול. המחיר היה בסוף האחריות (רמת האמינות של הק.ט.מ ההודים, ככל הידוע לי, ממש לא מתקרבת לכלים יפנים, כולל יפנים שבפועל מיוצרים באירופה או בתאילנד).
עכשיו הסינים עושים בדיוק אותו דבר - מציעים "הרבה אופנוע" עם עיצוב אופנתי במעט כסף - ונוגסים לק.ט.מ בנתח השוק.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
פני האופנוענות כפי שהוותיקים מכרים אותה השתנתה לחלוטין והשוק איתו, אופנה באה והולכת, צרכים משתנים, תקנות משתנות
והלקוחות מפונקים יותר ויותר. אופנוע שנחשד היום בחוסר אמינות או טיפולים יקרים ומרובים עלול להפסיד לאופנוע "נוח" יותר.
אי אפשר להתעלם מהמבחר הרב שיש לשוק האופנועים להציע והשוק מצביע ברגלים. זה המדד האמתי.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
אני בקבוצות והקהילות של KTM ונושא האמינות והבעיות תופס חלק שולי מהשיח. אף אחד לא מסתיר בעיות בקבוצות ווצאפ ויש תחושה של שקיפות. שלשום מישהו גילה פתרון לבעיה דומה שהיתה לי ב 701 למודל ישן של 690 אחרי שהחליף המון חלקים חשודים- אבל רוב הזמן מדברים על פאן ופנאן ושדרוגים ושפצורים. זה נכון שקבוצות האדוונצ'ר של KTM כמו קבוצות ה GS1250 לא מייצגות את הרוכב הממוצע אבל אני מעריך שזו לא הסיבה היחידה לירידה. צריך לראות מה עשו המתחרים באותה תקופה.
אולי זה המצב הגלובלי ופוסט-פוסט קורונה ודגמים רבים שנוספו והיווספו והיצע גדול יותר בסגמנטים הרלוונטיים. בנפחים הקטנים והבינוניים אין לי מושג מה קורה ומה פילוח המכירות. אני רואה רוכבים שמשדרגים פעם שניה ושלישית. הדיוק 890 1290 וה 890 אדוונצ'ר וה SMT החדש מציעים משהו שאין למתחרים. אני לא יודע אם האופנוע הבא שלי יהיה KTM אבל האופנוע האחרון כנראה שכן![]()
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
קוראים לזה תסמונות האישה המוכה, תמיד חוזרת לקבל עוד.
אני לא צריך פורומים כדי לדעת שיש להם בעיות.
מספיק שאני רוכב עם קבוצות מקומיות ושאנחנו עוצרים לאכול וכל אחד עם קטמ מתחיל לדבר על כמות התיקונים שעבר במסגרת האחריות.
יש לי רושם שאתה שונא את הכתומים יותר משאני אוהב אותם וזה לא עומד להשתנות.
יש יותר בעיות זה נכון אבל באדוונצ'רים (בניגוד לכביש) שמתאימים גם לאוטוסטרדות אין ליפנים מתחרה שעומד מול הכתומים בגזרת השטח וגם לא מול האפריליה והדוקטי.
ועוד נקודה, -אם אתה או רוב הרוכבים בעולם היו מחשיבים אמינות כערך עליון היינו רואים את כולם על הונדה.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
הרבה מאד שמות מפוארים שינו במשך הזמן את הבעלים שלהם ואיתם משתנים נוספים, אם תאלץ אותי לבחור בין מרכיבים אירופאים או הודים/סיניים הבחירה פשוטה.
בוא נלך קצת לשיעור בהיסטוריה הרויאל אנפילד היה אופנוע בריטי שעבר לייצור ולבעלות הודית לפני חצי מאה, היום הוא תעשייה שמוכרת מליונים לפלח שוק מצומצם
אבל גדול על גלובוס זה לקח לו חבלי לידה ארוכים מאד.
הארלי דיווידסון נמכר בתחילת שנות השבעים לגורמים מחוץ למשפחה לייצרן שלא עסק בבניית אופנועים התוצאה הייתה נפילה משמעותית הן באמינות והן במכירות
עד שנכדיי המייסדים קנו את החברה מחדש ומשם ההיסטוריה מוכרת.
מוטוגוצי/דוקאטי חיפשו את עצמם בחצי מאה האחרונה, ההתאוששות התחילה אחרי למעלה מארבעים שנה בעוד מותגים כמו בנאלי BSA ואחרים נמכרו כשמות
לסין התוצאה ידועה.
יצרנים סיניים אלמוניים התחילו לאחרונה לפרוץ לשוק האופנועים כנראה בזכות הפריצה לשוק המכוניות ומציגים טבלאות מכירה נהדרות יחסית תן להם כמה עשורים
והם יכולים לעשות לתעשייה את מה שעשו המכוניות היפניות/קוריאניות לתעשייה באירופה/אמריקה.
אבל לקחת מותג אירופאי ולייצר אותו בהודו/סין כולל ספקי חלקים כאלה ולהתהדר בתואר אופנוע אירופאי כשמדד האמינו שלו צולל וצולל לדעתי הכיוון אחד...
שוק יד 2 מדבר בעד עצמו גם נפילת ערך ענקית וגם זמן מכירה של כלים ארוך במיוחד השוק בישראל מגיב אחרת אבל גם בעולם כבר יש כאלה שנזהרים
גרף המכירות שוקע...
בקיצור אם התמחור של הכלי היה נמוך משמעותית והאמינות הייתה משתווה לאח הבאוורי או אפילו למותג האיטלקי שעשה צעדים מדהימים באמינות וידע
לשווק את עצמו כפרארי של האופנועים המצב היה נראה אחרת אבל גם מחיר מפגר גם אמינות בעייתית וגם ייצור בתתי יבשת זה לא הארלי עם קהל לקוחות
שבוי וגם שם המצב מדרדר במהירות.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
ופה אני חותם על כל מילה.אבל לקחת מותג אירופאי ולייצר אותו בהודו/סין כולל ספקי חלקים כאלה ולהתהדר בתואר אופנוע אירופאי כשמדד האמינו שלו צולל וצולל לדעתי הכיוון אחד...
שוק יד 2 מדבר בעד עצמו גם נפילת ערך ענקית וגם זמן מכירה של כלים ארוך במיוחד השוק בישראל מגיב אחרת אבל גם בעולם כבר יש כאלה שנזהרים
גרף המכירות שוקע...
לייצר אופנוע (או לפחות את הרכיבים המשמעותיים בו) במזרח הרחוק, להדביק לו שם אירופאי ולמכור במחיר אירופאי - זאת הונאה.
וזה בדיוק מה שטריומף, ק.ט.מ (790/890) וב.מ.וו (F900) עושים.
טוב שעוד יש דוקאטי ומוטו גוצי בעולם.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
דווקא במקרה של ktm, התוצרת האוסטרית מציגה בעיות אמינות באופן עקבי ביותר בעוד שנראה שהבעיות שהיו עם ה390 של בג'אג' ההודית דווקא נפתרו.
ניסיתי גם לראות אם יש דיווחים על אמינות ירודה של ה790 מתוצרת CFMOTO ביחס לתוצרת האוסטרית וזה לא נראה ככה. אני שואל את עצמי אם המצב לא הפוך...
לא שונא פשוט סחורה באיכות ירודה.
לאמינות יש משקל גדול יותר ככל שאתה משתמש באופנוע יותר וכמו במקרה שלי טיולים שלוקחים אותי רחוק מהבית.
לגבי מתחרים הטנרה 700 נמכר יותר מהktm המקביל למרות שאני מסכים איתך שהקטמ טוב יותר ממנו אבל החיים זה פשרות ואנשים מתפשרים על ביצועים בשביל להגיע הביתה ברכיבה ולא על גרר.
זה מה שאני עשיתי אבל אני שיפרתי את הטרייסר במקומות שהוא היה נחות ועכשיו יש לי כלי שגם אמין וגם סכין מנתחים. אגב מנוע הcp3 בין המנועים הטובים ביותר שררכבתי, יותר טוב ממנועי הV של דוקאטי בנוסף אתה יכול לראות את חבר הפורום א ועוד ירושלמי אחד שעברו לימאהה MT10 וממש לא בגלל אמינות
לפני שנים, רכבתי על מונסטר 821 ועל MT-09 באותו יום.
שניהם כלים טובים - אבל מהמונסטר נהנתי הרבה יותר.
אז קביעה שמנוע X יותר טוב ממנוע Y היא יומרנית, לכל הפחות.
אם הייתה רק דרך אחת, פשוטה ומדידה, לייצר את המנוע המושלם - כל האופנועים היו מזמן נבנים עם אותו מנוע בדיוק.
כל עוד זה לא המצב... תרשה לי לתקן לך:
לטעמי אגב מנוע הcp3 בין המנועים הטובים ביותר שררכבתי, יותר טוב ממנועי הV של דוקאטי
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
א על ה10
אני עדיין על הטרייסר שהוא בהחלט כלי וורסיטלי וטוב
רק שושנים מסתפק בפחות טוב מהכי טוב
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI