עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 16

אשכול: פיאג'יו אקסיבו 125 - עייף + סלילים חדשים שניזוקו + מתחמם

  1. #1
    Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    163

    Talking פיאג'יו אקסיבו 125 - עייף + סלילים חדשים שניזוקו + מתחמם

    שלום לכולם
    piaggio xevo 125 1014 45K

    החלפתי מנוע והוא גרם לי ליותר מדי בעיות, כעת המצב הוא שהמנוע מתחמם מאוד והסלילים לאחר שהוחלפו לפני כ2K קמ נפגעו ואני מתכנן להחליף לבלוק הקודם.

    לפני שאני מתחיל במלאכה ומשקיע משאבים זמן כסף ואנרגיות...

    רקע:
    הקטנוע מרגיש מאוד עייף ומתקשה בעליות וכו'.
    החלפתי סלילים לפני כ2K קמ, לאחר שהחלפתי מתח הטעינה היה מצויין וכעת ירד משמעותית לכיוון 12V. גורם לכך שהקטנוע ידומם די מיידית גם תוכ נסיעה מדומם.

    בנוסף הקטנוע מתחמם מאוד ואין משהו שעוצר את החימום הזה. כלומר אין לו 'תיקרה' והוא ימשיך להתחמם עד שידומם מבעיית החשמל המצויינת מעלה. לא בטוח אם יש קשר בין השניים, אני יכול להניע את הקטנוע והוא ידומם לאחר שהקטנוע יהיה חם מאוד (יכול להיות קשור לטמפ' ויכול להיות גם שלא - כלומר למצבר ולטעינה בלבד).

    טענתי את המצבר לאחר הנעה הוא שורד יותר ולא מדומם בטווח המיידי, אך המצבר כן מתרוקן די מהר כי אין טעינה תקינה.



    מה יכול לגרום לפגיעה בטעינת הסלילים? תוכ נסיעות נשמעו פיצוצים רבים, גם לפני הדימומים כעת מרבה ברעשי פיצוץ.

    יתכן מאוד שהסלילים נפגעו פיסית וזה מה שגרם לפגיעה בטעינה, רק חשבתי לפני שאני מחליף בלוק לנסות ולהבין את מקור הבעיה בסלילים שלא יקרה בשנית.


    אשמח לדעתכם בנושא..

    בנוסף מה יכול לגרום להתחממות הכלי, בדקתי והחלפתי מים, אין נזילות, נוזל קירור והכל. המים לפני שמגיע לטמפרטורות כל כך גבוהות נפרקים מפתח הכניסה, כלומר טמפרטורת המים כל כך גבוהה שהיא נפרקת מהלחץ מפקק המילוי


    אשמח לדעות , האם בכלל כדאי להכנס ולהחליף את הבלוק או שהחימום הוא מכשל מערכת הקירור (משאבת המים?)


    תודה

  2. #2
    Senior Member הסמל האישי של mudale222
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    JLM
    הודעות
    2,840
    יותר מדי צרות בשביל קטנוע כזה, למה לא לשים 4-5 אלף ולקנות איזה 250 במצב סביר?
    גם ככה 125 לא להיט וסובל מחוסר כוח.
    תבדוק אם הטמפרטורה אחידה ברדיאטור, אם לא יש סתימה, תבדוק גם שהמאורר עובד.

  3. #3
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    קשה להאמין שהסלילים נפגעו כתוצאה מזה שהמנוע מתחמם.
    אין קשר בין חשמל להתחממות המנוע, מערכת הקירור מכנית למעט המאוורר.
    אם הקטנוע מתחמם ברכיבה עם תנאיי קירור טובים כמו בכביש המהיר אז אין קשר בין הדברים.
    יכול להיות שבהרכבה של הסלילים צבטת את החוטים והם מקצרים - מרבה ברעשי פיצוץ.
    בעיית החימום זה בגלל שהתרמוסטט תפוס, בגלל שהרדיאטור סתום או בגלל משאבת המים.
    אם הראש מנוע נפתח אולי מדובר בחדירת גזים דרך אטם הראש ואם לא זה לא סביר.
    יתכן שהבעיה בכלל חשמלית.
    המאוורר של הרדיאטור לא תלוי במערכת חשמל, אם הוא תקין אבל לא נכנס לעבודה הייתי ממשיך בכיוון החשמל.

  4. #4
    Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    163
    תודה על התשובה המפורטת.... אתחיל בפירוק ואגלה דברים בדרך :-)
    אעדכן

  5. #5
    Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    163
    טוב מאחר ועבר קצת זמן, אזכיר בקצרה ומי שיתעניין יכול לקרוא פירוט מתחילת השרשור.

    הקטנוע מתחמם מאוד, ללא נזילת מים. ובנוסף צצה גם בעיית טעינה.

    לאחר שפתחתי את משאבת המים גיליתי שהמוטות שמסובבים את משאבת המים נשברו לחלוטין.

    לי לא כל כך ברור איך הם נשברו ולא הפלסטיק אותו הם צריכים לסובב ובכל זאת, בהתחלה המשאבה עבדה עד שיום אחד קיבלתי קטנוע שמתחמם מאוד ועם בעיות טעינה.


    כעת אני לאחר החלפת הבלוק המשאבה וכו והמנוע לא מניע. נראה שנכנס לפעולה בעזרת תנועות הסטרטר, ובנוסף יש ניצוץ ויש דלק. אך מסרב להניע.

    אני לא חושד בקומפרסיה, הכיוון שלי כרגע הוא בשסתומים, מישהו יודע להסביר לי איך לכוון אותם?

    החלפתי את השסתומים בין שני הבלוקים ונראה שהחזרתי שסתומים שלא מתואמים לבלוק. ראיתי סרטונים שמסמנים קו, כדי לדעת לאן להחזיר אך במקרה שלי החלפתי את השסתומים. ראיתי שבסלילים אין סימון T... מי יודע איך מכוונים (בעצם כמה לסובב ורק אז להחזיר את השרשרת)? אחרי זה אכוון עם פילר גג' את השסתומים עצמם.
    אודה לעזרה

  6. #6
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    החלפתי את השסתומים בין שני הבלוקים ונראה שהחזרתי שסתומים שלא מתואמים לבלוק. ראיתי סרטונים שמסמנים קו, כדי לדעת לאן להחזיר אך במקרה שלי החלפתי את השסתומים. ראיתי שבסלילים אין סימון T... מי יודע איך מכוונים (בעצם כמה לסובב ורק אז להחזיר את השרשרת)? אחרי זה אכוון עם פילר גג' את השסתומים עצמם.
    אודה לעזרה
    לא הבנתי - פתחת שני ראשים, פרקת אותם לגורמים, ועשית מיקס בינהם?
    עם זה קטנוע לנסיעה, זרוק אותו לפח בשלב הזה.
    אם זה פרוייקט לימודי - תסביר בצורה מפורטת מה עשית, ואנסה לייעץ. אם הקטנוע הפסיק להניע אחרי שהתעסקת עם המשאבה, כנראה שהבעיה שם (או בפירוקים שעשית כדי להגיע לשם).
    אם על הדרך התעסקת עם הראש, זה מוסיף נעלמים. כאמור, בלי להבין בדיוק מה פרקת והרכבת אי אפשר להגיד כלום.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  7. #7
    Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    163
    ציטוט נכתב במקור על ידי KKatkov צפיה בהודעה
    לא הבנתי - פתחת שני ראשים, פרקת אותם לגורמים, ועשית מיקס בינהם?
    עם זה קטנוע לנסיעה, זרוק אותו לפח בשלב הזה.
    אם זה פרוייקט לימודי - תסביר בצורה מפורטת מה עשית, ואנסה לייעץ. אם הקטנוע הפסיק להניע אחרי שהתעסקת עם המשאבה, כנראה שהבעיה שם (או בפירוקים שעשית כדי להגיע לשם).
    אם על הדרך התעסקת עם הראש, זה מוסיף נעלמים. כאמור, בלי להבין בדיוק מה פרקת והרכבת אי אפשר להגיד כלום.

    אהלן
    לקחתי שני ראשים,
    בראש המקורי שהיה על הכלי נטחן תבריג הפלאג, במקום לטפל מכנית בקדח בחרתי להחליף בין הבלוקים.
    מאז הבלוק שבק חיים, כעת החזרתי לבלוק המקורי, אך עם החלק בבלוק של השסתומים כדי שיהיה תבריג פלאג תקין.

    אני מודע שניתן לתקן את הקדח (הרחבה, התאמה של אינסרט וכו וכו) ויתרתי על כך.

    כשהחלפתי את הבלוקים, לקחתי את חלק השסתומים מהבלוק השני (זה שיש בו את תבריג הפלאג התקין) והרכבתי. שרשרת הטיימינג חזרה לאותה נקודה עם בלוק השסתומים החליפי.


    ועוד שאלה, מה הקשר מאשבת המים להנעה? איפה החלק שלה בסיפור?

  8. #8
    Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    163
    סירטון ניסיונות ההנעה, רץ עם סטרטר, יש ניצוץ, דלק ואווויר ועדיין משהו חסר להביא לכדי הנעה

    https://youtube.com/shorts/u_dakPMswzA?feature=share

  9. #9
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    תמדוד דחיסה במנוע (קומפרסיה).

  10. #10
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    ציטוט נכתב במקור על ידי aviranze צפיה בהודעה
    אהלן
    לקחתי שני ראשים,
    בראש המקורי שהיה על הכלי נטחן תבריג הפלאג, במקום לטפל מכנית בקדח בחרתי להחליף בין הבלוקים.
    מאז הבלוק שבק חיים, כעת החזרתי לבלוק המקורי, אך עם החלק בבלוק של השסתומים כדי שיהיה תבריג פלאג תקין.

    אני מודע שניתן לתקן את הקדח (הרחבה, התאמה של אינסרט וכו וכו) ויתרתי על כך.

    כשהחלפתי את הבלוקים, לקחתי את חלק השסתומים מהבלוק השני (זה שיש בו את תבריג הפלאג התקין) והרכבתי. שרשרת הטיימינג חזרה לאותה נקודה עם בלוק השסתומים החליפי.


    ועוד שאלה, מה הקשר מאשבת המים להנעה? איפה החלק שלה בסיפור?
    אוקי, אז עשית סלט.
    קודם כל, אין חלק במנוע שנקרא "בלוק שסתומים". יש חלק שנקרא "ראש מנוע", וזה החלק שבו יושב גל הזיזים (במנועים עם גל זיזים עילי), המצת (פלאג), השסתומים ומנגונון הפעלתם. יש גם חלק שנקרא "בלוק צילינדרים", וזאת היציקה שבה יושבים שרוולי הצילינדרים (או שישנו ציפוי ניקוסיל על הדופן). יש גם "בלוק מנוע", כאן בד"כ הכוונה לחלק התחתון - בית גל הרכובה.
    כמו בכל עבודה טכנית, לשימוש בטרמינולוגיה הנכונה יש חשיבות גדולה כדי שנוכל להבין אחד את השני.

    לא ניתן להעביר שסתום מראש לראש בפירוק והרכבה פשוטים - השסתום לא יתאים לתושבת, ותהיה דליפת לחץ ("קומפרסיה").
    כדי שהשסתום יתאים לתושבת - יש לסובב אותו בתוך התושבת עם משחת קורבורונדום עד שיתאימו אחד לשני ("שלייף" בשפת העם). אני בטוח שתמצא ביוטוב לא מעט סרטונים בנושא. את הפעולה בד"כ מבצעים על שסתום חדש, אין לי מושג מה סיכויי ההצלחה עם שסתום משומש שיכול להיות בלוי, ובוודאות כבר תואם לתושבת אחרת. בטח כשגם התושבת שאליה אתה מתאים כבר בלויה בהתאמה לשסתום אחר.
    לאחר מכן, יש לבצע כיוון שסתומים, ולחזור אליו פעם נוספת אחרי כ-1000-1500 ק"מ אחרי שהחלקים יתאימו סופית. האם ביצעת בכלל כיוונון שסתומים לאחר ההרכבה?
    לגבי שרשרת התזמון (טיימינג) - גם כאן יש מקום לטעויות. אני לא יודע איך בדקת נקודות, והאם וידאת שהקראנק לא זז תוך כדי.
    צריכה להיות התאמה מושלמת בין הסימון על הקראנק (גל ארכובה) לסימון בגל הזיזים (קאמשאפט). בהרכבה, חשוב לוודא שאין לשרשרת שום חופש בצד שרחוק מהמותחן, במידה ויש - השרשרת תקפוץ ברגע שתנסה להניע.
    אם יש לך סטיה של שן אחת, המנוע לא יעבוד תקין. אם יש סטיה יותר גדולה, בהרבה מנועים שסתום יפגוש בוכנה ויתעקם.
    על הדרך, אם כבר אנחנו עושים דברים מוזרים... אני מזכיר שאטם ראש הינו חד-פעמי ודורש החלפה בכל הרכבה של הראש.

    לא ענית לי על השאלה:
    זה קטנוע לנסיעה או פרוייקט לימודי?
    אם זה לנסיעה, זרוק לפח. פשוט כך, כי לסדר את הבלאגן שעשית עולה יותר מהקטנוע.
    אם זה פרוייקט - אני ממליץ בחום לעבוד לפי הספר. נכון שמכונאות זה לא מדע גריעיני, אבל זה גם לא לגו שבו אפשר להעביר חלקים ממקום למקום ופשוט לחבר.
    אם אתה משפץ מנוע, אתה צריך לעבוד בצורה מסודרת, לפי הספר, ועם חלקים תקינים כדי לקבל תוצאה. אחרת זה לא יעבוד תקין, גם אם באיזשהו נס תצליח להניע.
    נערך לאחרונה על ידי KKatkov; 04-02-2025 בשעה 15:59.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  11. #11
    Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    163
    החלפתי את כל ראש המנוע ולא את השסתומים עצמם. התיקון והכל ברור שלא שווה זה בעיקר ללימוד שלי.
    לדעתך אפשרי לבצע את ההחלפה כפי שציינתי.? ואם כן מה הפעולות הנדרשות בכדי לתאם (כיוון שסתומים עם פילר גג' מספיק?)


    תודה רבה !

  12. #12
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    במנוע הזה צריך להחליף גם את אטם הצילינדר (אטם בסיס) ברגע שהוא נפתח (פירוק ראש המנוע מהמנוע).
    מקווה שהחלפת לפחות את אטם הראש (אבל זה לא תנאי החרכי לזה שהמנוע יעבוד).

    לא מומלץ להצליב בין ראשים לבין צילינדרים "זרים" - היה כדאי להחליף גם את הצילינדר מהמנוע ההוא.
    אבל זה לא מה שגורם למנוע לא להניע.
    תבדוק את הכיוון של הטימינג ותוודא שמגיע דלק למנוע (זה שיש דלק לא אומר שהוא מגיע לתא הבעירה).

    לתאם שסתום משמע להתאים את השסתום אל התושבת שלו בראש המנוע - להתאים בין השסתום לטבעת האטימה שלו בראש המנוע.
    אם החלפת ראש מושלם, מבלי לפרק את השסתומים מהראש, אין בזה צורך.
    כיוון שסתומים עם פילר גייג' זה מספיק (אם יש צורך בכיוון מרווח שסתומים).

  13. #13
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    ככה מתאימים שסתום לראש (שוב, רצוי שלפחות אחד מהם יהיה חדש):
    https://www.youtube.com/shorts/YjNKV...?feature=share
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

  14. #14
    Member
    תאריך הצטרפות
    Mar 2016
    הודעות
    163
    איך בודקים את הכיוון של הטיימינג?


    מגיע דלק וידאתי זאת במניפולד (יכול להיות שדלק שעמד כחודשיים מאבד מאיכותו?)

    לגבי תיאום השסתום מגניב, אני מכיר. לא היה לי צורך לבצע זאת מאחר ולא פירקתי את השסתומים מיחידתם והאטימה שם מרגישה טוב זה לא בלוק שנסע יותר מדי.

    תודה

  15. #15
    Senior Member הסמל האישי של Tribalmistyc2
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,593
    ציטוט נכתב במקור על ידי aviranze צפיה בהודעה
    ראיתי שבסלילים אין סימון T... מי יודע איך מכוונים (בעצם כמה לסובב ורק אז להחזיר את השרשרת)? אחרי זה אכוון עם פילר גג' את השסתומים עצמם.
    אודה לעזרה
    רק עכשיו ראיתי את השאלה.. :/ מקווה שלא נהרס המנוע.
    ככה מכוונים את התזמון במנוע שלך (ראה תמונה מצורפת).
    על המגנט יש חץ שחופף לשגם על הבלוק ועל גל הזיזים יש חץ שחופף לסימן על הראש.
    אחרי שכיוונת את התזמון (טימינג) תרכיב את המותחן כשהרגל מכווצת לגמרי פנימה, הדק את הברגים בצדדים ואז שים והדק את הבורג של הקפיץ
    - הבורג האמצעי.
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות
    נערך לאחרונה על ידי Tribalmistyc2; 06-02-2025 בשעה 21:44.

אשכולות דומים

  1. פיאג'יו אקסיבו 125 2014 50K , עייף בעליות
    על ידי aviranze בפורום פורום טכני
    תגובות: 23
    הודעה אחרונה: 29-08-2024, 08:18
  2. מתח מצבר טעינה והנעה פיאג'יו אקסיבו 125
    על ידי aviranze בפורום פורום טכני
    תגובות: 18
    הודעה אחרונה: 05-09-2023, 09:09
  3. תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 05-08-2023, 23:29
  4. תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 06-03-2016, 09:53
  5. למכירה חלקים 50.Gilera Runner 200.125.180,אקסיבו קטנועי פיאג'יו
    על ידי Tribalmistyc2 בפורום פורום מכירה
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 28-10-2015, 11:21

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO