תוצאות 1 עד 15 מ 16

אשכול: פיאג'יו אקסיבו 125 - עייף + סלילים חדשים שניזוקו + מתחמם

תצוגה בשכבות

  1. #8
    Senior Member הסמל האישי של KKatkov
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    3,688
    ציטוט נכתב במקור על ידי aviranze צפיה בהודעה
    אהלן
    לקחתי שני ראשים,
    בראש המקורי שהיה על הכלי נטחן תבריג הפלאג, במקום לטפל מכנית בקדח בחרתי להחליף בין הבלוקים.
    מאז הבלוק שבק חיים, כעת החזרתי לבלוק המקורי, אך עם החלק בבלוק של השסתומים כדי שיהיה תבריג פלאג תקין.

    אני מודע שניתן לתקן את הקדח (הרחבה, התאמה של אינסרט וכו וכו) ויתרתי על כך.

    כשהחלפתי את הבלוקים, לקחתי את חלק השסתומים מהבלוק השני (זה שיש בו את תבריג הפלאג התקין) והרכבתי. שרשרת הטיימינג חזרה לאותה נקודה עם בלוק השסתומים החליפי.


    ועוד שאלה, מה הקשר מאשבת המים להנעה? איפה החלק שלה בסיפור?
    אוקי, אז עשית סלט.
    קודם כל, אין חלק במנוע שנקרא "בלוק שסתומים". יש חלק שנקרא "ראש מנוע", וזה החלק שבו יושב גל הזיזים (במנועים עם גל זיזים עילי), המצת (פלאג), השסתומים ומנגונון הפעלתם. יש גם חלק שנקרא "בלוק צילינדרים", וזאת היציקה שבה יושבים שרוולי הצילינדרים (או שישנו ציפוי ניקוסיל על הדופן). יש גם "בלוק מנוע", כאן בד"כ הכוונה לחלק התחתון - בית גל הרכובה.
    כמו בכל עבודה טכנית, לשימוש בטרמינולוגיה הנכונה יש חשיבות גדולה כדי שנוכל להבין אחד את השני.

    לא ניתן להעביר שסתום מראש לראש בפירוק והרכבה פשוטים - השסתום לא יתאים לתושבת, ותהיה דליפת לחץ ("קומפרסיה").
    כדי שהשסתום יתאים לתושבת - יש לסובב אותו בתוך התושבת עם משחת קורבורונדום עד שיתאימו אחד לשני ("שלייף" בשפת העם). אני בטוח שתמצא ביוטוב לא מעט סרטונים בנושא. את הפעולה בד"כ מבצעים על שסתום חדש, אין לי מושג מה סיכויי ההצלחה עם שסתום משומש שיכול להיות בלוי, ובוודאות כבר תואם לתושבת אחרת. בטח כשגם התושבת שאליה אתה מתאים כבר בלויה בהתאמה לשסתום אחר.
    לאחר מכן, יש לבצע כיוון שסתומים, ולחזור אליו פעם נוספת אחרי כ-1000-1500 ק"מ אחרי שהחלקים יתאימו סופית. האם ביצעת בכלל כיוונון שסתומים לאחר ההרכבה?
    לגבי שרשרת התזמון (טיימינג) - גם כאן יש מקום לטעויות. אני לא יודע איך בדקת נקודות, והאם וידאת שהקראנק לא זז תוך כדי.
    צריכה להיות התאמה מושלמת בין הסימון על הקראנק (גל ארכובה) לסימון בגל הזיזים (קאמשאפט). בהרכבה, חשוב לוודא שאין לשרשרת שום חופש בצד שרחוק מהמותחן, במידה ויש - השרשרת תקפוץ ברגע שתנסה להניע.
    אם יש לך סטיה של שן אחת, המנוע לא יעבוד תקין. אם יש סטיה יותר גדולה, בהרבה מנועים שסתום יפגוש בוכנה ויתעקם.
    על הדרך, אם כבר אנחנו עושים דברים מוזרים... אני מזכיר שאטם ראש הינו חד-פעמי ודורש החלפה בכל הרכבה של הראש.

    לא ענית לי על השאלה:
    זה קטנוע לנסיעה או פרוייקט לימודי?
    אם זה לנסיעה, זרוק לפח. פשוט כך, כי לסדר את הבלאגן שעשית עולה יותר מהקטנוע.
    אם זה פרוייקט - אני ממליץ בחום לעבוד לפי הספר. נכון שמכונאות זה לא מדע גריעיני, אבל זה גם לא לגו שבו אפשר להעביר חלקים ממקום למקום ופשוט לחבר.
    אם אתה משפץ מנוע, אתה צריך לעבוד בצורה מסודרת, לפי הספר, ועם חלקים תקינים כדי לקבל תוצאה. אחרת זה לא יעבוד תקין, גם אם באיזשהו נס תצליח להניע.
    נערך לאחרונה על ידי KKatkov; 04-02-2025 בשעה 15:59.
    Ducati Multistrada 1100
    Alfa Guiletta 1.4 Manual

אשכולות דומים

  1. פיאג'יו אקסיבו 125 2014 50K , עייף בעליות
    על ידי aviranze בפורום פורום טכני
    תגובות: 23
    הודעה אחרונה: 29-08-2024, 08:18
  2. מתח מצבר טעינה והנעה פיאג'יו אקסיבו 125
    על ידי aviranze בפורום פורום טכני
    תגובות: 18
    הודעה אחרונה: 05-09-2023, 09:09
  3. תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 05-08-2023, 23:29
  4. תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 06-03-2016, 09:53
  5. למכירה חלקים 50.Gilera Runner 200.125.180,אקסיבו קטנועי פיאג'יו
    על ידי Tribalmistyc2 בפורום פורום מכירה
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 28-10-2015, 11:21

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO