מדהים איזה יבואן גרוע.
לא מצליחים להרים אף מותג כמו שצריך.
ובאותם קטנועים זולים - אם הם לא מצליחים לתת מחיר יותר טוב בקניה ישירות מהיצרן מאשר חברה שקונה מדילר (שגם הוא גוזר קופון) - אז מה זה אומר על היעילות שלהם?
רשות התחרות הודיעה כי תטיל קנס חסר תקדים של כ-16 מיליון שקל על עופר-אבניר, ובנוסף קנס אישי של מאות אלפי שקלים על אחד ממנהלי החברה; ההחלטה בעקבות פגיעה בייבוא מקביל של קימקו; הפרטים כולם בפנים.
https://fullgaz.co.il/%d7%a7%d7%a0%d...a%d7%97%d7%a8/
מדהים איזה יבואן גרוע.
לא מצליחים להרים אף מותג כמו שצריך.
ובאותם קטנועים זולים - אם הם לא מצליחים לתת מחיר יותר טוב בקניה ישירות מהיצרן מאשר חברה שקונה מדילר (שגם הוא גוזר קופון) - אז מה זה אומר על היעילות שלהם?
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
אם היה אפשר לתת קנס על שירות לקוחות כבר היו פושטים את הרגל...
Vespa GTS SuperSport 300 HPE Blu Energia 2020"עודדו את הילדים שלכם לקנות אופנוע, לא ישאר להם כסף לסמים!"
Moto Guzzi V85 TT Evocative Rosso Uluru 2022
Saucony Triumph 2024
לדעתי רמת השירות הירודה זה משהו שמאפיין את כלל היבואנים בארץ. מי יותר מי פחות.
גם בפועל לאן תלך סוריה ירדן לבנון?
אולי עזה?
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
לכן המחוקק צריך להקל ולפתוח לרווחה את היבוא המקביל. כשאין תחרות, ולא יכולה להיות תחרות- אף יבואן לא ישפר שום דבר. בצדק אגב.
מדובר בארגון מסחרי שמטרתו למקסם את הרווח ולא לפתור בעיות של לקוחות או לספק צדק.
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
יש פתרון לא פשוט אבל אפשרי - יבוא אישי יש מספר דרכים לעשות את זה ויש קבוצה לא קטנה שמנצלת את זה.
התנאים:
1. רכב שלא עברו שנתיים מיום יצורו על פי מספר שילדה.
2. תשלום עצמאי של כל המיסים המקובלים
3. רישום בעמדה מס' 1 כהוכחה לעמידה בתקנים.
היתרונות:
1. חיסכון של 20-30 אלף ש"ח למי שעובד נכון (על דגמים אירופאים)
2. חיסכון (כלול) בהזמנת מוצרים נלווים.
3. אפשרות לטיול על האופנוע שלך ממקום הקניה לנמל המשלוח וחיסכון נוסף על המשלוח.
החסרונות:
1. מוסכי היבואן לא אוהבים את זה ועושים מדי פעם בעיות בכניסה למוסך (ניתן להתגבר בקלות).
2. אלה שאינם מבינים חושבים שמחיר הקניה של האופנוע כיד 2 בארץ יהיה זול יותר. (לא נכון).
3. מתמכרים לזה בגלל חווית קניה אחרת לגמרי מהארץ.
4. טוב בעיקר לאופנועים אירופאים יקרים ככל שמחיר הקניה בארץ נמוך יותר כך נשחק הרווח.
למי זה טוב?
1. מי שלא מפחד מקצת בירוקרטיה ויודע להתנהל נכון.
2. מי שרוצה לשלב טיול הרפתקה וחוייה אחרת אבל לא מתחשבן על כל אגורה.
בקיצור יש היום המון כאלה שעשו את זה יש את הידע והיכולת ממומלץ שלא להשתמש בשירותי "יבואנים" פרטיים כי זה מקזז מהרווחיות.
ברגע שהאופציה הזאת תהיה יותר ויותר בשימוש היבואנים יאבדו (לא בלי מלחמה) את הבלעדיות בשוק.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!