קבוצת ק.ט.מ הודיעה לפני כחודש על קשיים פיננסיים וארגון מחדש. מאז הספיקה החברה לשחרר מותגים ולוותר על מרוצים; וגם, כמה אופנועים תקועים במלאי יש להם?
http://fullgaz.co.il/%d7%a1%d7%99%d7...%d7%98-%d7%9e/
קבוצת ק.ט.מ הודיעה לפני כחודש על קשיים פיננסיים וארגון מחדש. מאז הספיקה החברה לשחרר מותגים ולוותר על מרוצים; וגם, כמה אופנועים תקועים במלאי יש להם?
http://fullgaz.co.il/%d7%a1%d7%99%d7...%d7%98-%d7%9e/
יש גבול כמה הסבלנות של האנשים למוצר בעייתי יכולה לשרוד, אפשר לשחרר דף מסרים, להתבסס על לקוחות נאמנים,
גם על כאלה שמתקשים להבין את המציאות, להטיף לפטריוטיות מדומה, להתבסס על הישגי העבר, לסמוך על שם המותג
שיעשה את העבודה, אם לא לוקחים אחריות על הפשלות והנזקים, אם ממשכים בדרך הלא נכונה, מקיפים את עצמם ביס מנים.
ולא עושים את הפעולות האמתיות הנדרשות, פשוט נופלים. אנשים לא מטומטמים, בסוף נפתחות להם העיניים ובאה המפלה.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
איזה שם מותג?! השם "האגדי" היה בתחום השטח. בכביש הם הציעו אופנועים כתומים עם עיצובים שנויים במחלוקת.
"הפעילות במפעל המרכזי באוסטריה תצטמצם למינימום (ואף יכול להיות שייסגר לחלוטין), ותהליך הייצור יעבור במלואו למפעלים בהודו ובסין".
כך נראת חברה שאני לא רוצה להיות לקוח שלה...
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
בכתבה נאמר שהם יגיעו לשוק עם כלים יותר זולים אבל לפי ההנהלה שלהם הם רוצים למכור פחות ביותר כסף כלומר ללכת על הפרימיום שזה עומד להיות הטעות שתתן את המכה האחרונה לKTM.
הם באמת מצפים למכור במחיר יקר אופנוע שמיוצר בסין? זה לא שאלה של איכות זה איך זה נתפס בעניי הלקוחות.
קטמ צריכה לחזור למקורות, להיפטר מהמגלומן שעומד בראשה ומכל המותגים חוץ מKTM, להביא מעצב חדש שיצור שפת עיצוב חדשה ולייצר גם ליין של כלים עממיים כמו הונדה NC אבל עם סטייל.
זאת תפיסה של "אנשי מכירות" לייצר ולקנות זול למכור ביוקר, זה תופס לבגדים, תיקים, ארונות ויש הרבה שנופלים בקניות מותגי מדבקה, אפילו במכוניות
שרוכבות על גל החשמל ומרגילות את השוק לשמות חדשים למוצר סיני.אבל זה לא ילך באופנועים מספיק להסתכל בהיסטוריה של הארלי דיוודיסון שנמכרה
בתחילת שנות השבעים לייצרן אחר אפילו הגרעין הקשה של ההארלי לא שמר נאמנות וכמעט פשטו את הרגל, התיקון היה קניית החברה מחדש ע"י הנכד
של המייסדים והפיכת המותג למפלצת מכירות אחרת לגמרי. אופנוע זה קנייה רגשית יש מקום לאופנועים זולים של יצרנים סיניים הודים עם פלח שוק שלהם
לא נראה לי שמישהו ישלם מחיר של BMW היריבה הכי קשה של KTM על מוצר נחות.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
עדכונים: המנכ"ל התפטר, פינה את מקומו למנכ"ל המשותף החדש.
נתוני המכירות של 2024 נחשפים ומציגים התרסקות.
https://fullgaz.co.il/%d7%a7%d7%91%d...95%d7%aa-2024/
ומה קורה איתם בארץ?
דל״ב התחילו לתת 3-4 שנות אחריות, הפודיום וזיו כרמי עזבו אותם ושמעתי שבניגוד לעבר, הם לא מכבדים את מחירי המחירון של הכלים שלהם בעסקאות טרייד...
אגב עכשיו מדברים על חובות במעל 2 מיליארד ולא מיליארד אחד כמו שדובר קודם לכן.
אם חשבתי לפני שקטמ לא תסגר עכשיו אני לא כלכך בטוח.
ככה זה כשאתה רוצה לייצר מנועים בסין, ולמכור את האופנועים במחיר אירופאי.
הרוויחו את הצרות שלהם ביושר.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
הבעיה של KTM היא בעיקר בעיה של איכות ייצור ירודה אבל יש לה מוצרים שעברו פיתוח ויש להם פוטנציאל להיות מוצרים נהדרים לו רק היו מיוצרים על ידי גורם רציני עם בקרת איכות ראויה. המותג שלהם משמעותי והאופציה הסבירה בעיני היא שבג׳אג׳ תשתלט על כל האופרציה ולא תתן למותג להעלם.
יש הרבה דרכים להציל חברות אבל הבור שהמנכ״ל חפר עמוק מאד, איך יוצאים מ2 מיליארד חוב ו280,000 אופנועים חדשים עומדים?
האיכות באמת ירודה, מי כמוני יודע אבל נראה לי שבנוסף לזה הנסיון של המנכ״ל לקנות יצרנים אחרים ואז לכפות עליהם ליצר קטמ בצבעים אחרים עזר להביא אותם למצב שהם נמצאים בו.
קטמ כנראה לא תוכל לצאת מהבור עם כל המותגים שלה, קטמ צריכה לחזור ולהיות קטמ היצרן הכתום.
אגב לגבי האמינות הירודה אם היה שירות לקוחות טוב זה לא היה מורגש כלכך, הקבוצה בפייסבוק שנפתחה בגלל בעיית השסתומים גרמה נזק אדיר למותג, אם הם היו מטפלים בלקוחות כנראה הקבוצה לא הייתה נפתחת
ההודים משתלטים על החברה.
מעניין לראות מה יקרה לייצור באוסטריה ולשת״פ עם הסינים.
https://www.reuters.com/world/india/...tm-2025-05-22/