מבחינה מכנית דברים כמו רפידות סינטר, צינורות פלדה שזורה ומשאבת קלאץ משופרת זה מתבקש, אני הולך יותר לכיוון המראה, התחלתי להתאהב במראה של הוינקרים הכתומים בגוון של פעם ובאור דרך הצהבהב.
אני חושב שעם הקליפאונים המקוריים אני יקבל גם את הרגשת הרכיבה של פעם, הכידון הנוכחי ממש בולט לעין ונראה לא מתאים.
הרבה דברים קרו מאז העדכון האחרון, צילינדר 4 עובד חלקית ורעש תקתוקים די חזק.
הוחלט לבצע החלפת חוטי הצתה, סלילים, כובעי פלאג, פלאגים כיוון שסתומים, איפוס מותחן שרשרת ופילטר אוויר.
מה שמעניין הוא השיטה שבהם השסתומים עובדים, כדי להחליף שימסים אין צורך בפירוק גלי הזיזים אלה רק לדחוף את הרוקר הצידה עם מברג ועם מגנט לדוג את השימסים, חוסך הרבה עבודה אבל מצד שני בדיקת שסתומים היא כל 12000 ק"מ אם אני זוכר נכון.
Valve.jpg
חוטי הצתה וכובעי פלאג של NGK, לא יודע אם נותן משהוא על חוטים רגילים אבל נראה טוב
NGK.jpg
ובסוף התנעה עם אינפוזיה של 30% תוסף ניקוי קרבורטורים.
הניעה כמעט ישר, אין רעש תיקתוקים וכל הצילנדרים עובדים בסל"ד נמוך.
מבחינתי אם המנוע יעבוד טוב ברכיבת המבחן אין מה יותר להשקיע במנוע ונעבור למתלים, מייסבים, בלמים....
Fuel.jpg
עבודה יסודית ויפה.
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
כל הכלים הישנים שאני מכיר דורשים לפי הספר בדיקת שסתומים במרווחים מאוד קטנים, זה כסת"ח של היצרן.
ברובם שום דבר לא בורח לא ב-12, ולא ב-24 אלף.
בבנדיט 1200 הספר גם דרש 12. הייתי בודק כל 30 פלוס מינוס, והכל היה עדיין בטווח. ליתר בטחון הייתי מעלה לקצה הטווח העליון. ואלה שסתומים שמתכווננים עם בורג ואום, שמאבדים כיוון מהר יותר משימסים.
Ducati Multistrada 1100
Alfa Guiletta 1.4 Manual
היה שקט בזמן האחרון כי החלטתי לשדרג למיני מוסך 6x3 והבניה איטית בהרבה ממה שחשבתי
IMG_8507.jpg
אבל ממש בקרוב חוזרים לעבוד על הZZR
נראה מדליק. אני אוהב ספורט טורינג והכלי נראה טוב. ממש טוב. לגבי גלגלי שיניים, בגלל שאין TC הייתי בודק שינוי גודל שיביא מהירות שיוט גבוהה בסל"ד נמוך על חשבון פתיחות רגועות יותר. זה לא הפתיחות אלא היציאות מפניות שמפחידות. הייסייד זה לא נחמד. כדאי גם לבדוק אם אפשר לשדרג את הבלמים. לאחרונה (כולל פוסטמה שעברה נתיב בלי איתות שלשום) יצא לי לבלום ממש חזק מאזור 150-160 וזה מאתגר. נראה לי שעם המסה של הכלי והמהירות צריך כוח בלימה משמעותי ואני מניח שסט מודרני יעבוד הרבה יותר טוב מבלמים של האלף הקודם. אין לי מושג מבחינת התאמות ועלויות. האמת, לא הבנתי מה הבעיה לרכב עליו לטיולים או לעיר. אופנוע קר...-נו בסדר. כולנו רכבנו על צ'וק וקרבורטורים וזה לא זכור לי כמשהו נוראי. ותתחדש![]()
SUZUKI GSX ES 550 E 1986HONDA NC 750 X 2016KTM 1090 Adventure S 2018
2020 Husqvarna 701 Enduro
KTM 790 Adventure S 2021
עדות אישית האופנוע נראה פצצה, והמוסך שלו גם, אגב קנינו גם שלטים למן-קייב שלו מלואיס, והרווחתי אירוח VIP
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!
כמעט גמור, נשאר רק להתקין תאורה חזקה במיוחד כי די חשוך המערה הזאת
IMG_8544.jpg
IMG_8659.jpg
הסתיים פרויקט המוסך, אני עדיין שוקל לקנות ליפט, היה פרוייקט יקר, בגדול אם הייתי מוותר על זה הייתי יכול למכור את הטרייסר 2020 שלי ולקנות במוו GS1300 חדש (לא שהיתי רוצה) התענוג לעבוד בכיף על האופנוע עם מוזיקה ברקע וכלים כמו שצריך שווה הרבה יותר
1.jpg
אז סיכום של מה שנעשה לפני פרויקט המוסך:
חוטי הצתה
כיוון שסתומים
איפוס מותחן טיימינג והוספת שייבות על המוביל העליון שלא ילחץ על השרשרת וישנה טיפה את הטיימינג (טריק שלמדתי מסדנה שמשתמשת במנוע הזה על קארט)
פלגים
סלילי הצתה
4.jpg
היום נעשה:
צינור פלדה שזורה לקלאץ
2.jpg
רציתי להחליף את התרמוסטט אבל גיליתי שהכל בפנים אבנית, השרתי בחומר מסיר אבנית ועכשיו נשאר שיוף עדין ולחכות לגומיה ששכחתי להזמין
לפני ואחרי
5.jpg
בדרך כלל אף אחד לא מחליף את פילטר האוויר של הRAM AIR והוא אכן היה נראה סתום, אז הוחלף בחדש, בו נראה מה זה יעשה לביצועים
הפילטר זה הגליל פלסטיק במרכז
3.jpg
פילטר דלק עם קיבולת גדולה יותר הורכב וגם כבל גז הוחלף כי הפלסטיק שמתחבר לידית היה שבור.
עכשיו מתחילים להרכיב תיבת אוויר ולפני שאני ירכיב את מיכל הדלק נעשה התנעת נסיון מעם אינפוזיה לראות שהכל עובד
6.jpg
זה מדהים איך עד עכשיו כל החלקים המקוריים זמינים מקוואסקי ומגיעים תוך 2-3 ימים בדואר, 33 שנה וקאאסאקי עדיין דואגת שהZZR1100 ישאר על הכביש
נערך לאחרונה על ידי Dresdner; 25-05-2025 בשעה 22:58.
אוהב את העבודה שלך הדיוק והירידה לפרטים, ככה צריך להיראות שיפוץ נכון!
פעם, האופנועים היו מברזל והרוכבים מפלדה!