מיקרוסוויץ' קלאצ' . תקצר אותו והכל טוב
אהלן אנשים יקרים,
ברשותי sv650 08' האופנוע מניע בניוטרל וברגע שאני מכניס להילוך בלי קשר לרגלית צד (גם למעלה וגם למטה) הוא נכבה.
ניסיתי לבצע מעקף לחיישן רגלית . חשפתי את שני החוטים שנכנסים לקונקטור של החיישון (לפני הקונקטור) וקיצרתי ביניהם.. לא עזר.
יש רעיונות? מה הסיכוי שזה מחשב מנוע שהלך? אשמח לכיוונים נוספים.
עריכה: לאחר חיפוש בגוגל, הוצעו הדברים הבאים: חיישן רגלית תקול, חיישן קלאץ' תקול, לחץ שמן נמוך מדיי (מה שלא נראה סביר)
מיקרוסוויץ' קלאצ' . תקצר אותו והכל טוב
מקרוסויץ רגלית
עידכון לאחר היום:
קיצרתי את החיישן קלאץ ולא עזר, בדקתי עם רב מודד זרם בחיישן רגלית ולא היה כלום, בלי קשר למצב הרגלית או הקלאץ' (בדקתי שילובים של כל המצבים).
בדיקה נוספת מפתיעה שלא היה זרם בקונקטור של החיישן רגלית גם לפני הקונקטור עצמו(!!) הבנתי שיש חיישנים שמתפקדים גם כנגדים בנוסף לסגירת מעגל רגילה, הייתכן וזה המצב מישהו מכיר? מה עושים בינתיים כדי לעלות על הבעיה? תודה לעונים
תגיע לפלאג של החיישן רגלית הוא כנראה מנותק ואם מחובר תמשיך הלאה עד שתמצא את הנתק.
בתוך כל מפסק אין נגד יש דיודה.
ברוב המפסקים שאני ראיתי בחיי אין שום דבר חוץ מ-2 (או יותר - אבל לא במקרה הזה) פיסות מתכת, בד"כ נחושת. שום נגדים.
איך בדקת זרם בחיישן רגלית - כשרגל אחת מחוברת ואחת חיברת דרך מד הזרם? מה בדיוק היית צריך לעשות לחיבור החיישן בשביל זה - האם 2 הרגליות שלו מתחברות בקונקטורים נפרדים ולא באותו הקונקטור?
אם מעגל הניתוק הוא חשמלי (החיישנים הולכים לניתוק הצתה - cdi או ecu), אז לא תראה זרם בכל מקרה - גם אם יהיה, הוא יהיה קטן עד זניח (מיקרואמפרים בודדים ומטה).
פשוט תקצר את החוטים שהולכים למתג הקלאץ' ומתג הרגלית, ואם זה לא פותר את הבעיה - תתחיל לחפש נתק באחד מהם.
ישנה עוד סיבה לזה והיא קורית רק כשהאופנוע עומד תקופה ארוכה והיא הדבקות רפידות המצמד
או שבר של אחת מהן.
הקונקטור של החיישן מתחבר אחרי כמה ס"מ ישירות לצמה הראשית, לא הצלחתי למצוא משהו מנותק.
הפלג הצפוני, האופנוע באמת עומד רוב הזמן ואחת לשלושה שבועות מקבל סיבוב תענוגות..אתה התכוונת שהמצמד לא משנה את מצבו גם כשאני לוחץ על הידית קלאץ'? בשישי בדקתי עם רב מודד את הקונקטור שאחראי בין היתר על הניוטרל וקיצרתי ספציפית את החוט של הניוטרל ככה שהאופנוע תמיד "יחשוב" שהוא בניוטרל. האופנוע הניע וגם נכנס להילוך ולא ניכבה. כשמשכתי קלאץ' האופנוע לא התקדם (משמע הרפידות בסדר?) . עוד רעיונות לבדיקות? :d תודה רבה לעוזרים!
קח את סכמת החשמל של האופנוע, תעקוב אחרי החיבורים האלה - הם צריכים להיות בטור - ותראה לאן זה מתחבר בהמשך. תקצר את המקום הכי קרוב שאתה מוצא לנקודה שבה הסיגנלים האלה מפעילים משהו (ecu?). תבדוק אם זה עובד.
חיישן הניוטרל כנראה לא יהיה מקביל לשני הנ"ל על אותה השרשרת כי הוא גם צריך להזין את נורת הניוטרל.
תודה רבה. לא בטוח שהבנתי הכל אבל אנסה לאט לאט