בטיפול קטן [כל 3000 ק"מ]מחליפים שמן מנוע ומנקים מסנן גס.
בטיפול גדול[12000] מחליפים שמן,מצת,רולים,משולשים,רצועה,
מכוונים שסתומים,בודקים סנדלים אחוריים ורפידות קידמיות.
בודקים שרשר טיימינג.
בטיפול 6000 מחליפים מסנן אוויר ושמן.
היי שלום,
יש לי קטנוע סאן יאנג קלאסיק דיוק 125 סמ"ק שנת 2006 ואני מאוד רוצה לשמור עליו ולטפל בו כמו שצריך,
אני מעוניין לדעת כמה דברים:
1. מהם כל הדברים שעושים בטיפול קטן?
2. מהם כל הדברים שעושים בטיפול גדול?
3. האם אני לפחות יכול לעשות טיפול קטן בבית ולא במוסך?
בטיפול קטן [כל 3000 ק"מ]מחליפים שמן מנוע ומנקים מסנן גס.
בטיפול גדול[12000] מחליפים שמן,מצת,רולים,משולשים,רצועה,
מכוונים שסתומים,בודקים סנדלים אחוריים ורפידות קידמיות.
בודקים שרשר טיימינג.
בטיפול 6000 מחליפים מסנן אוויר ושמן.
מה שפלג אמר, ומוסיף שבטיפול גדול מחליפים בית רולים במקרה הצורך
תיכף תגרום לי לשחזר גם את שרשור ה"טיפולים - מה\פעם בכמה\וכו'" מבעוד מועד.
את הטיפולים עושים עפ"י ספר רכב - מורידים אותו ובודקים מה צריך לעשות ומתי, יש שם טבלה שאומרת בדיוק את זה. וזה המקור המוסמך היחיד.
מחליפים שמן כל 3000.
אתה יכול לחסוך בלא להחליף בכלל,פשוט תרכב עד שהמנוע ימות.
זה לא עניין של חיסכון.
כך הייתה שגרת הטיפולים שהיבואן הכתיב, לא אני.
אני עשיתי כך, והקטנוע עשה מעל 100 אלף קילומטר.
כנס אפילו לאתר של מטרו וברשימה תבחר את ה"קלסיק דיוק" , ותראה את שגרת הטיפולים של היבואן.
יש טיפול 1000 (טיפול ראשון לאחר הרצה), טיפול 4000, טיפול 8000 וטיפול 16000.
http://www.metro.co.il/treatmentpricelist/
דרך אגב, מה זה המחירים האלה? זה כמו להחזיק אוטו אם לא יותר.
עריכה:
כמובן שככל שהקטנוע הזדקן (אני מדבר אחרי שהגיע למעל 50 אלף קילומטר),
הייתי צריך להוסיף מעט שמן בין טיפולים.
עד שהגיע למעל 100 אלף קילומטר וצריכת השמן כבר הייתה מוגזמת (למרות שלא היה עשן לבן),
ואז עשיתי שיפוץ.
נערך לאחרונה על ידי gingel; 14-06-2015 בשעה 13:04.
מה שנקרא overhaul.
הורדתי את המנוע מהשלדה, ופירקתי אותו לחלקים. והחלפתי כמעט הכל.
החלפת שמן מוקדמת מהכתוב תאריך את חיי המנוע,כל מנוע.
ב-125 בגלל כמות שמן קטנה שרצה במנוע,רצוי להחליף לפני המלצת היבואן.
הנפחים הקטנים עובדים יותר קשה מהגדולים.