מאז ומעולם היה בידי לרכוש את מה שרציתי (לטוב ולרע) ודווקא כאשר הגעתי לנק׳ בה החלטתי לעלות על הכביש ולרכב על אופנוע, התחלתי באופן רגוע ולא קפצתי מעל לפופיק - כי מה לעשות, מעקה הבטיחות לא מתחשב בחשבון הבנק שלי. מה גם שצריך לדעת איך להעביר משקל עם השלונג בסיבובים בעודי נזהר שלא לשפשפו לצד הברכיות שכן אחרת למרות האופנוע המגניב, הבחורות וכו׳, לא אוכל להשתמש בו כשיגיע הזמן...
רוצה לאמר... מהתרשמותי ממראה העיניים, הסקירות והמבחנים (לא מרכיבה), ה-R1 החדש הוא אופנוע מדהים (בייחוד על המסלול...) עם מערכות שרובנו היינו רוצים באופנועים שלנו. אולם, מצטייר שמנק׳ המוצא שלך, יהיה מדובר בקפיצה שהיא בגדר הימור יותר מאשר סיכון מחושב.
בנוסף, אני בדעה שאתה תהנה ממנו פחות מהמצופה (יצא לך פעם להתנהל על סופרספורט ביום יום במנהלתי או בתוך העיר? זה יותר כמו להיות במכון s&m של הלגה - חם, זיעה וכאב מאשר תענוג צרוף של רכיבת פאן בסופ״ש) ושהחלום שלך יתנפץ - במקרה הטוב, במכירת האופנוע וגירושין תוך זמן קצר :/
לכן, הייתי ממליץ לך בשלב זה לא לותר על החלום אלא רק לדחות אותו ובנתיים לבחון חלופות אחרות שיספקו לך לא פחות פאן, פוזה ובעיקר הסתגלות והכנה לקראת השגעונות של הכלה.
נערך לאחרונה על ידי מצמץ; 17-10-2015 בשעה 14:43.
יש לך בימינו שני חברות שעושות קורסי רכיבה, אופנוען מאומן ופרו ריידנג שיש להם בבסיס שלהם שני קורסים לכל אחד שמלמד אותך את כל הבסיס של איך לרכב על אופנוע באמת, בלימות, פקודות היגוי, תנוחת רכיבה ומבטים. לא משנה בעיקרון על איזה חברה תלך,שניהם מעבירים את אותם התכנים ובאותה רמה לעניות דעתי. לאחר מכן ממליץ לך לחפש בפייסבוק את השם עמותת מסלול שכמעט כל שבוע מקיימים אימון במגרש בנס ציונה בימי שבת שבאים לשם רוכבים מנוסים בתור מדריכים שיתנו לך עוד דגשים על אופן הרכיבה שלך ועוד מקום סטריליי שתוכל להתאמן בו לפני שתוכל בכלל לחשוב ולא שאני ממליץ לצאת לרכיבות סופ"ש במקומות המסוכנים שיש לנו בארץ כמו נס הרים, אלקוש, בית גוברין וכדומה.
אחרי שתצבור ניסיון והבנה מזה לרכב על אופנוע, תוכל בכלל להתחיל לחשוב על מזה רכיבה ספורטיבית ולעלות בנפח.
יאללה שיהיה בצלחה ונסיעות טובות ובטוחות ותפסיק לנסות ללמוד לרכב או להקשיב לחברים שלך, אתה תדע עם עצמך מתי אתה מוכן לעלות מדרגה ועד כמה אתה באמת בשל לכך ואם זה בכלל מתאים לך... כמו שאמרתי לחבר שמתמקד יותר על הנראות של האופנוע, זה שאתה עומד ליד האופנוע שהוא נראה יפה ומשופצר בכל טוב זה לא אומר שאתה נקרא רוכב.
שמע אנסה לסכם לך את העניין בקצרה
אני קטן ממך בשנה ובעלים של מיני אופנועים כבר 8שנים. רכבתי על cbr 1000 ו- cbr900 אמת זה כלים מלחיצים אבל זה כלים כמה רמות מ125 ו250, יש מיליון ואחת הבדלים שצריך להתרגל כדי לא להמרח על הכביש. בכול אופן אגיע לעניין ההמלצה -
ממליץ לך לרכוש cbr500 יד שניה סביב השנים 2013-14. כלי מתון סלחן על מערכות חדשות וabs. הכלי עם פוזה ושכיר, נחשב ככלי מעבר לאנשים בדיוק כמוך שרוצים להתמקצע לפני הכלים הכבדים. רוב האנשים מחזיקים כלי כזה כשנה ומוכרים, כך שהכלי סחיר ויספק לך אחלה מעבר ל4בשורה.
Eran M
מכיוון אחר. אם חסכת 150,000 ב6 שנים זה אומר כ25,000 בשנה בממוצע.
אופנועים מאבדים ב3 שנים הראשונות שלהם על הכביש משהו בין 20% ל50%.
אז בכל מקרה לא משנה מה אתה קונה אל תקנה חדש...
הנחה של 25% מ120,000 שקל זה אומר 30,000 שקל. או בקיצור שנה ומשהו מהחיים שלך שאתה מוחק על כלום. וזה יכול להיות הרבה יותר.
תעשה לי טובה.. את הפוזה של החדש תשאיר לעשירים ואלה שמשתכרים 50 אלף שח בחודש.
לא לילד בן 21 שחסך מעבודה בשליחויות (אתה מזכיר לי את עצמי) ועבד משמרות כפולות בלי לצאת עם חברים.
אני אומר לך שוב, אני בן 22, גדול ממך במקרה הטוב בכמה חודשים אבל עושה באמת רושם שמבחינת הראש אתה צריך עוד קצת להתבגר.
זה שיש כסף לא אומר שצריך לבזבז אותו. תשמע לסבתא שלי, היא עיראקית.
לא אומרים לך לוותר על החלום.
מציעים לך להתחיל עם כלי ביניים, ששומר על הערך שלו.
ללמוד עליו, להתמקצע עליו, ואז למכור אותו כמעט באותו מחיר.
בשנים האלה שאתה לומד עליו, אתה הולך לאוניברסיטה, מסיים תואר, מוצא עבודה טובה ואז קונה מה שבא לך.
מסכים עם הכלי ביינים- לא מסכים עם "שומר על הערך שלו". לא יודע כמה מכם התנסו בקניה/מכירה של אופנוע בתקופה האחרונה.
באופן כללי גם לכלים מבוקשים, השוק לא פשוט. תמיד מפסידים כסף. הרבה או קצת זה עניין של פרספקטיבה. אבל בשנה ממוצעת כל כלי מאבד
כמה אלפים טובים אם לא עשרות אלפים (חוץ מטימקס שהערך שלו רק עולה, בערך כמו זהב). קיצר, אופנוע בישראל לא זול, ולא שומר על כלום-
אולי שומר על השפיות של הרוכב..אבל זהו.
הקטע השני עם התואר-אוניברסיטה וזה...נחמד. "החלום האמריקאי", לא תופס בישראל בשנת 2015/16. בטח כשהשנים עוברות, הזמן לוחץ, אנשים
צריכים לקנות בתים, לגדל ילדים (אומרים שילד עולה בממוצע מיליון שקל), להסיע את הילדים...לרוב הרוכבים, לפחות מהמעמד הממוצע ה"חלום" של הסופר
ספורט הוא קטע קצר, זמן ביינים כזה בין לבין שבו אין יותר מדיי דברים מסביב. כשה"דברים" מצטברים הכוחות סוס יורדים, איזה שני גלגלים מתווספים- או
כמו לא מעט רוכבים שאני נתקבל בהם בחניות, נוסעים על קטנוע 250 ממוצע, מזילים דמעה ומספרים על הrrים שהיו להם.
לפותח השרשור- עקומת למידה זה הצעד הכי נכון לדעתי. עם השנים מבינים בדיוק מה רוצים וצריכים, וכששני אלו מסונכרנים הבחירה הרבה יותר מוצלחת.
בשורה התחתונה כמו שנאמר פה. תתחיל מכלי ביניים שאיתו תישאר תקופה ואל תשכח ללכת ללמוד משהו.. שלא תתעורר מאוחר מדי.