אלטרנטור 3 פאזות עם רוטור מגנט קבוע - לכן אין היזון חוזר (לא כמו במכוניות, בהן הייצוב מתבצע ע"י שליטה על עוצמת המגנט והוא חשמלי).
למרות שכבר יצא לי לראות מוטוגוצי ישן ובו היה אלטרנטור כמו של מכונית לגמרי, עם מגנט חשמלי.
ד"א, 3 פאזות הן לטובת הייצוב - תנודות המתח בין השיא לשפל ב-3 פאזות מיושרות הרבה יותר קטנות (~15% מהאמפליטודה, נדמה לי) מאשר בפאזה אחת מיושרת (תנודות מלאות בין 0 לגובה המתח).
נראה לי יותר מתאים לטכני עם עריכת כותרת קלה?