היי
באופנועים בעלי נפחים גדולים, האם ישנו אלטרנטור 3 פאזות (עם מגנט?) או מגנטו?
באופנועי אנדורו ידוע לי שמדובר במגנטו (פאזה אחת).
תודה!
היי
באופנועים בעלי נפחים גדולים, האם ישנו אלטרנטור 3 פאזות (עם מגנט?) או מגנטו?
באופנועי אנדורו ידוע לי שמדובר במגנטו (פאזה אחת).
תודה!
אלטרנטור 3 פאזות עם רוטור מגנט קבוע - לכן אין היזון חוזר (לא כמו במכוניות, בהן הייצוב מתבצע ע"י שליטה על עוצמת המגנט והוא חשמלי).
למרות שכבר יצא לי לראות מוטוגוצי ישן ובו היה אלטרנטור כמו של מכונית לגמרי, עם מגנט חשמלי.
ד"א, 3 פאזות הן לטובת הייצוב - תנודות המתח בין השיא לשפל ב-3 פאזות מיושרות הרבה יותר קטנות (~15% מהאמפליטודה, נדמה לי) מאשר בפאזה אחת מיושרת (תנודות מלאות בין 0 לגובה המתח).
נראה לי יותר מתאים לטכני עם עריכת כותרת קלה?
נערך לאחרונה על ידי Jack_R1; 28-10-2015 בשעה 21:31.
הבנתי.
האם ידוע לך מדוע באופנועים לא משתמשים באלטרנטור כמו ברכבים?
ידוע לי שהמגנט בד"כ משמש כגלגל תנופה, אבל לא נראה לי שזה השיקולי העיקרי.
עד כמה שאני יודע - משיקולי גודל וסיבוכיות. להכניס פנימה סליל נוסף מסתובב ולהעביר לו את החשמל שהוא צריך זה מסובך וכולל חלקים כמו פחמים - משהו שלא מסתדר טוב עם מרחב מלא שמן, ודורש טיפולים\שיפוצים תקופתיים. הרבה יותר קל וזול לשים קופסת מיתוג דיגיטלית לבקרת מתח.
צודק, שכחתי שכל האיזור הזה מלא בשמן.
אולי אני טועה אבל חושב שיש דגמים של הונדה וסוזוקי (בנדיט 1200) בהם יש אלטרנטור
קודם כל כן המגנט משמש כגלגל תנופה .הורדת המגנט תדרוש משקולת במקום , ואז נכנס עיניים התסבוך ואורך חיים . בגדול מאוד אופנוע לא בנוי בסטנדרטים של אוטו, בשנות ה90 כשאמא שלי סיימה תואר שני היא תיכננה מנועי חשמל ומערכות חשמליות לבתי חולים ורכבים אזרחיים וצבאים ואופנועים גם.
אם לרכב פרטי דרשו כ20000 אלף שעות עבודה רצופה, לאופנוע דרשו כ5000 שעות.
אני משער שהמצב השתנה אבל עדיין רואים את זה ברכבים היום שאלטרנטור של רכב חי בגדול יותר זמן אך דורש תחזוקה של החלפת פחמים.
האלטרנטור גם כן מגיע כבלוק חיצוני ברכב שלדעתי הוספה של כזה אלטרנטור לאופנוע אפשרית אבל זה יוסיף כמה קילוגרמים טובים.
השיטה הקיימת פשוטה מאוד ליישום ודי אפקטיבית בנתון המגבלות, המגנט הוא גם הגלגל תנופה ולסכתה משקל,הסלילים בשמן לטובת קירור אפקטיבי , המגנט על הקראנק ועובד על מיסבי החלקה הידראוליים (של הקראנק) מה שלא דורש הרבה תחזוקה. החיישן הצטה ממוקם על המגנט מה שחוסך עוד יותר מקום.
ואז נשאר לנו רק לשים מיישר אלקטרוני בכמה שקלים שיש היום בכמויות אדירות ומבחר מעולה , אז אם זה עובד אל תיגע
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor