תוצאות 1 עד 7 מ 7

אשכול: מערכת ייצור חשמל באופנועים - כמה פאזות?

צפייה משולבת

  1. #1
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    89

    מערכת ייצור חשמל באופנועים - כמה פאזות?

    היי

    באופנועים בעלי נפחים גדולים, האם ישנו אלטרנטור 3 פאזות (עם מגנט?) או מגנטו?
    באופנועי אנדורו ידוע לי שמדובר במגנטו (פאזה אחת).

    תודה!

  2. #2
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    אלטרנטור 3 פאזות עם רוטור מגנט קבוע - לכן אין היזון חוזר (לא כמו במכוניות, בהן הייצוב מתבצע ע"י שליטה על עוצמת המגנט והוא חשמלי).
    למרות שכבר יצא לי לראות מוטוגוצי ישן ובו היה אלטרנטור כמו של מכונית לגמרי, עם מגנט חשמלי.

    ד"א, 3 פאזות הן לטובת הייצוב - תנודות המתח בין השיא לשפל ב-3 פאזות מיושרות הרבה יותר קטנות (~15% מהאמפליטודה, נדמה לי) מאשר בפאזה אחת מיושרת (תנודות מלאות בין 0 לגובה המתח).

    נראה לי יותר מתאים לטכני עם עריכת כותרת קלה?
    נערך לאחרונה על ידי Jack_R1; 28-10-2015 בשעה 21:31.

  3. #3
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    89
    הבנתי.
    האם ידוע לך מדוע באופנועים לא משתמשים באלטרנטור כמו ברכבים?
    ידוע לי שהמגנט בד"כ משמש כגלגל תנופה, אבל לא נראה לי שזה השיקולי העיקרי.

  4. #4
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של Jack_R1
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    1,155
    עד כמה שאני יודע - משיקולי גודל וסיבוכיות. להכניס פנימה סליל נוסף מסתובב ולהעביר לו את החשמל שהוא צריך זה מסובך וכולל חלקים כמו פחמים - משהו שלא מסתדר טוב עם מרחב מלא שמן, ודורש טיפולים\שיפוצים תקופתיים. הרבה יותר קל וזול לשים קופסת מיתוג דיגיטלית לבקרת מתח.

  5. #5
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    89
    צודק, שכחתי שכל האיזור הזה מלא בשמן.

  6. #6
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    93
    אולי אני טועה אבל חושב שיש דגמים של הונדה וסוזוקי (בנדיט 1200) בהם יש אלטרנטור

  7. #7
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    קודם כל כן המגנט משמש כגלגל תנופה .הורדת המגנט תדרוש משקולת במקום , ואז נכנס עיניים התסבוך ואורך חיים . בגדול מאוד אופנוע לא בנוי בסטנדרטים של אוטו, בשנות ה90 כשאמא שלי סיימה תואר שני היא תיכננה מנועי חשמל ומערכות חשמליות לבתי חולים ורכבים אזרחיים וצבאים ואופנועים גם.

    אם לרכב פרטי דרשו כ20000 אלף שעות עבודה רצופה, לאופנוע דרשו כ5000 שעות.

    אני משער שהמצב השתנה אבל עדיין רואים את זה ברכבים היום שאלטרנטור של רכב חי בגדול יותר זמן אך דורש תחזוקה של החלפת פחמים.
    האלטרנטור גם כן מגיע כבלוק חיצוני ברכב שלדעתי הוספה של כזה אלטרנטור לאופנוע אפשרית אבל זה יוסיף כמה קילוגרמים טובים.

    השיטה הקיימת פשוטה מאוד ליישום ודי אפקטיבית בנתון המגבלות, המגנט הוא גם הגלגל תנופה ולסכתה משקל,הסלילים בשמן לטובת קירור אפקטיבי , המגנט על הקראנק ועובד על מיסבי החלקה הידראוליים (של הקראנק) מה שלא דורש הרבה תחזוקה. החיישן הצטה ממוקם על המגנט מה שחוסך עוד יותר מקום.

    ואז נשאר לנו רק לשים מיישר אלקטרוני בכמה שקלים שיש היום בכמויות אדירות ומבחר מעולה , אז אם זה עובד אל תיגע
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

אשכולות דומים

  1. קצת חשמל על הבוקר
    על ידי Ami בפורום אוף טופיק
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 07-04-2016, 10:44
  2. תגובות: 10
    הודעה אחרונה: 14-02-2016, 20:49
  3. האם יש קאצ׳ כלשהו באופנועים מוגבלים ברישיון?
    על ידי DANKAT1990 בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 18
    הודעה אחרונה: 11-02-2016, 12:58
  4. נסיעות מבחן באופנועים היכן?
    על ידי ששון בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 26
    הודעה אחרונה: 21-10-2015, 20:23
  5. תהליכי ייצור חלק
    על ידי Titanius בפורום אוף טופיק
    תגובות: 5
    הודעה אחרונה: 13-07-2015, 17:34

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO