מערכות החשמל של אופנועים ורכבים מייצרות חשמל תנודתי - במערכות תלת-פאזיות (כל הרכבים ולפחות רוב האופנועים הגדולים) אחרי היישור המתח מתנדנד בין ערך נמוך של 11-12V לערך גבוה של 14-15V (ללא עומס). כמו הקו הצהוב הגרף הבא:



כל המערכות האלה מסתמכות על מצבר לייצוב המתח, הורדת התנודתיות והגבלת המתח התחתון ביותר אליו יורדת המערכת.
אם המצבר מת \ לא נמצא, אז אין ייצוב למתח - ואז יש מערכות שיכולות לעבוד עם מתח לא מיוצב, ויש מערכות שלא. לא קשור דווקא להזרקה, גם מערכות ההצתה באופנועי קרב' לא בהכרח סובלות תנודות מתח ויכולות לא לעבוד, למשל - R1 מהדורות הראשונים אינו מוזרק, אבל בלי מצבר הוא לא עובד.