תוצאות 1 עד 15 מ 15

אשכול: Bmw f800st - סקירה וסיכום 1000 ק"מ

  1. #1
    Member הסמל האישי של diesel
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    496

    Bmw f800st - סקירה וסיכום 1000 ק"מ

    ובכן, לאחר חודש וכ- 1000 ק"מ על השעון, בא לי לסכם את החוויה. לאור התקופה הקצרה אין ביכולתי להתייחס לאמינות, עלות שנתית וכאלה, לכן אתמקד באופנוע עצמו, התנהגות כללית ודברים שמסביב.
    בראיה כוללנית, מדובר באופנוע בגודל בינוני שמוגדר כספורט-תיור, עם נטיה ברורה לתיור מאשר ספורט, אך בעל מעטפת שימושים רחבה במיוחד, כזה שיודע לעשות את הרוב המוחלט של המשימות בצורה טובה מאוד, מבלי להצטיין באף אחד (סליחה על הקלישאה).
    עיצוב ומראה:
    ובכן, בעיניי זהו אחד העיצובים המצליחים של ב.מ.וו (לא משימה קשה במיוחד), בזאת שהאופנוע כולו נראה מחובר וסגור על עצמו. קווים חדים מקדימה הזורמים לזנב עגול אך לא שמן במיוחד. הפיירינג הכמעט מלא ניחן במחשוף נדיב המציג מנוע קומפקטי ונקי מכל מיני צינורות ודברים לא קשורים. בסעיף השימושיות אציין כי כל ברגי הפיירינג הינם חיצוניים ומתאימים לאותו ראש מברג (T25), כך שפירוק כל הפיירינג לא אורך יותר מ- 15 דקות. מה שמשלים את חבילת העיצוב היא הזרוע האחורית החד-צדדית, שנחשבת לפסל אומנותי לכל דבר ועניין, נוספת אליה הרצועה השמנה וקיבלנו פרופיל ימין שהוא תאווה לעיניים. פרופיל שמאל נותר עם גלגל נקי, שבעיניי עוד יותר יפה (יש לי קטע עם המינימליזם). נקודה אחרונה, ארגזי הצד המקוריים בעלי נפח משתנה, מתאיים ב-ו-ל לעיצוב, זורמים איתו ואף משלימים אותו, עד כדי כך שלא הורדתי אותם אפילו פעם אחת. נוסף על השימושיות, הן מגבילות את האופנוע ל- 160 קמ"ש (מעל ייתכן והתושבות יישברו), תשפטו בעצמכם אם זה טוב או רע. בקיצור, מבחינת מראה הוא עובר שני מבחנים קשים בציון מלא: את מבחן על-המדרכה-מול-בית-הקפה ומבחן מת-להוריד-את-הכיסוי.
    עוד לפני שזזים - תנוחת רכיבה והנדסת אנוש:
    גובה מושב 82 ס"מ לא גבוהים, שמאפשרים להמון רוכבים להגיע לקרקע בבטחה. אני 1.82 אז זה בכלל נשלט מאוד ויש לי רזרבות, התשלום הוא בצורת מעט כיווץ ברגליים לטעמי. בפלג העליון, אין תלונות, תנוחה רכונה טיפה קדימה מבלי להעמיס על המרפקים או שורשי כפות הידיים, שדה ראיה נקי ממשקף ואתה נמצא כ- 10ס"מ מעל שאר הנהגים. התחושה הכללית היא שאתה רוכב מעל האופנוע (אתה לא רואה הרבה ממנו) ולא בתוכו.
    הקוקפיט נקי יחסית, שני שעונים אנאלוגיים למהירות וסל"ד בסידור אחד מעל השני, שלטעמי קטנים ומיושנים למדיי. לידם מונח צג מחשב הדרך, ותרשו לי שניה לקטר על מחשבי דרך - מי צריך את הדבר הזה?! בשביל כמה דלק נשאר יש את המנורה, צריכת דלק ממוצעת אפשר לחשב בשני תדלוקים, צריכה רגעית.. נו באמת, אם אופנוען צריך תזכורת להילוך בו הוא נמצא, שיחשוב שוב אם הוא משחק במגרש הנכון, מד טמפרטורה?! אם יהיה חם בחוץ, יהיה לך חם ברכיבה, ואם קר בחוץ אז יהיה לך קר. קיצר, אל תתנו לי מידע שאין לי מה לעשות איתו. באשר למתגים, הבווארים האלה הזויים לגמרי, בצד שמאל יש את המאותת השמאלי שמפעילים אותו באגודל, איכותי מאוד ובעל קליק ברור, מעליו נמצא, במין שיפוע, הצופר ש(אמור להיות) מופעל בעזרת החלק העליון (חיצוני) של האגודל מבלי להוריד אותו מהמאותת, כאשר בפועל העסק לא עובד 100% ובפועולת אינסטנקטיביות מצאתי את עצמי מאותת במקום לצפור, ולהפך. בצד ימין, יש את המאותת הימני ומעליו, באותו סידור, מתג ביטול איתות לשני הכיוונים, וזה כבר יותר מדיי עבודה ליד ימין, ואף לעיתים פוגם בשליטה על הגז. לקח לי שבועיים לפחות להתרגל ל- nonsense הזה. אה, יש גם מחממי ידיים, בשתי עוצמות, שעוד לא יצא לי לבדוק.
    אך למרות הכל, ה- deal breaker האמיתי הן המראות, שכנראה מיועדות לאנשים עם הפרעת אישיות נרציסטית קשה, אחרת שמישהו יסביר לי למה לא משנה איך תכוון אותם, תמיד תראה את עצמך בחצי שטח מראה לפחות! שלא נדבר על שטח מת בגודל הכנרת בערך.
    בתוך העיר:
    האופנוע צר, אפילו עם הארגזים (במצב הכי קטן), אפשר להשתחל בין המכוניות בקלות יחסית. זווית צידוד מעולה ושימושית מאוד בתמרונים צפופים. מרווח גחון טוב שמאפשר לעלות ולרדת מדרכות, גם הגבוהות שבהן, בלי חשש. וכאמור, הצלחה במבחן בית הקפה.
    הצד הפחות זוהר, הוא שילוב מציק של מעבר אגריסיבי ממצערת סגורה לפתוחה ו- "בור" ביחסי ההעברה בין הילוך ראשון (קצר) לשני (ארוך). הדבר מתבטא במלוא חומרתו בכיכרות שיש להישאר בהילוך ראשון ולשחק הרבה עם הקלאץ'. מאידך, אציין לטובה את זמינות המומנט כבר מ- 2500 סל"ד, ויש מעל ומעבר, מה שחוסך הרבה החלפות והתעסקות בהילוכים. התיבה עצמה נוקשה ולעיתים סרבנית, במיוחד בשני ההילוכים הראשונים בסל"ד נמוך, ונדמה כי יש לה אישיות משל עצמה. הדבר משתפר ככל שעולים בסל"ד ובהילוכים.
    בשל היותו הדגם "התיורי", כיול המתלים הקדמי נוטה להיות על הצד הרך, שזה נוח ומתאים לרחובות העיר המצולקים, אך יש להם שקיעה ראושנית קצת מוגזמת לטעמי, במיוחד בבלימות חזקות במהירות נמוכה. לעולם לא קרה שנעלתי מהלך. בולם ה- showa האחורי (ניתן לכוונן) הוא פנינה אמיתית, לא משנה מה תעמיס עליו, באיזה מהירות או זווית, הוא ימשיך לעשות את העבודה כמו גדול. אגב, צריכת דלק בתוך העיר נעה סביב 19-20 ק"מ/ל.
    מחוץ לעיר:
    אחד השיקולים המרכזיים בבחירת האופנוע הוא יכולת שיוט על הכביש המהיר. ובכן, ה- ST לא מאכזב. הרכינה קדימה מתבררת כמבורכת ביותר במהירות מעל 120 קמ"ש, כך שמאזנת את הלחץ על הפלג העליון, מגן הרוח, על אף היותו קטן ממדים, מסיט את הרוח בצורה יעילה מאוד למרכז הקסדה, בלי שמץ של מערבולת, ולפי פורומים בחו"ל, אפשר לשייט על 140-150 קמ"ש כל היום בכיף. מעל מהירות זו (לפי אותם פורומים) עדיין אין מערבולות, אך הרעש מתגבר, והלחץ על הצוואר גם. שיוט ב- 140 קמ"ש (הכל פורומים) בהילוך אחרון מציב את מחט הסל"ד על 5000 אמצעיים, ומשם עד הקו האדום ב- 9000 יש עוד המווווון רזרבות כוח.
    נדבר מנוע: טווין מקבילי, בעל זווית 0' בין הבוכנות (ומין יחידת טלטל-משקולת שלישית ללא בוכנה לאיזון ב- 180' לשתי הבוכנות) בסה"כ 85 כ"ס, שהם 80 בגלגל האחורי לפי מדידות דיינו. זהו מנוע מומנט. נקודה. מדובר על רצועת כוח רחבה, ועקומת מומנט כמעט שטוחה. הוא לא יעשה פרפרים בבטן באף שלב ובטוח לא ישנה את הסדר האנטומי של האיברים הפנימיים, אך יודע לספק כמויות של פאן, במיוחד בכבישים עם סיבובים רחבים ומהירים, ולדעתי מתאים מאוד לייעוד האופנוע. אפשר היה לבקש (בנימוס כמובן) עוד 10-15 כ"ס.
    על הצד האופנוע מרגיש מצוין, שומר על הקו ולא זז מלימטר אחד, לזה תורם רבות המשכך היגוי המגיע כסטנדרט, השלדה הקשיחה וחלקות משקל 50-50. הבלמים מתפקדים יפה מאוד, הקדמי (ברמבו דיסקים כפולים) עם המון רגש, ועוצמה בהחלט מספקת, האחורי גם טוב מאוד ומורגש, אך מפעיל את ה- ABS מוקדם מהצפוי. צריכת דלק 22-23 ק"מ/ל.
    לסיכום:
    אי אפשר לסכם את הכל בחודש עם 1000 ק"מ, ואלו הם התרשמויות ראשוניות בלבד. בסופו של דבר מדובר באופנוע חביב, שיודע לעשות המון דברים, עונה בדיוק לצרכיי, וגורם לי לחייך כמה פעמים במהלך היום, שזו בעצם מהות האופנענות בעיניי. רומן יש בהחלט, וכנראה זוגיות גם
    חג חמישי מתחיל, יאללה בירה.
    נערך לאחרונה על ידי diesel; 05-11-2015 בשעה 21:48.
    (2017) BMW R1200GS

    (1979) BMW R100/T

  2. #2
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    511
    לא שווה בלי תמונות...

  3. #3
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    בקשר לבור מומנט זה ידוע שיש בור מומנט סביב ה4500 אלף סלד שזה בעצם מתחיל ב 3500 עד 4500 ששם זה מחמיר ומסתדר ב 5000. הפתרון? אגזוז חלופי!



    בקשר להפעלת הABS גם זה נפתר מזמן צריך רק לעדכן גירסא, העידכון גירסא גם משפר את התגבות של האופנוע והמנוע מלא המומנט נהיה עוד יותר חזק.

    המראות בגדול זה נפתר בדגם 2009 , אם זה ממש מפריע לך אתה יכול לקנות מEBAY מראות דגם 2009. לי אישית זה לא מפריע ואני רואה מעולה במראות.

    עכשיו בקשר לפאן, לכלי הזה יש 2 מצבים עד 5 אלף סלד מצב רגוע, ומעל זה הוא מושך אבל ממש מושך וממש כיפי.

    הבולמים הקידמיים אכן בגדול מכוונים לרוכב במשקל של 70 קילו בול ודי רכים לרוב האנשים , אפשר לשים סט קפיצים של HYPERPRO או לשנות לשמן צמיגי יותר ב 2 המקרים הפרונט יהיה קשיח יותר.

    המצערת האגרסיבית נובעת מגומיות DAMPER יבשות ושחוקות, החלפה שלהן בחדשות תתן נוחות וחלקות של קטנוע במעבר בין מצערת סגורה לפתוחה והפוך.

  4. #4
    Member הסמל האישי של diesel
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    496
    האמת? חיכיתי לתשובה של סטרלוק תודה חבר. מדהימה כמות הידע שיש לך על הכלים האלה. אולי בקרוב נשוחח על איך להחליף את גומיות ה- damper (שכרגע אין לי מושג על מה מדובר)
    נערך לאחרונה על ידי diesel; 05-11-2015 בשעה 23:57.
    (2017) BMW R1200GS

    (1979) BMW R100/T

  5. #5
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    אגב יש סטים של מראות שנראות לא רע בכלל של puig ל f800s שזה בעצם תואם לחלוטין לנו.
    ואפשר גם להתקין מראות של טימקס עם קצת שינויים(להרחיב חורים)

  6. #6
    Member הסמל האישי של diesel
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    496
    (2017) BMW R1200GS

    (1979) BMW R100/T

  7. #7
    אופנוע חתיך ביותר

  8. #8
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    ככה שיהיה כאן בפורום הידע לעתידיים לבוא:
    הdamper זה המקטים שלו.
    סט של 4 גומיות קידמיות 27727711036 , בגדול בספר רכב מוגדר כ inspect כל 40 אלף וברגע שמתח חופש סיבובי מעל 2ממ דורש החלפה.
    הבדיקה נעשית בצורה של הורדת הרצועה מהגלגלש (כל 40 אלף לפי הספר) שמים הילוך מסובבים גלגלש לצד אחד (או עם כיוון או נגד לא משנה) לבטל חופש עושים פס לורד בין 2 חלקי הגלגלש ואז מסובבים לצד השני הפס יחתך ל2 חלקם אם המרווח עובר 2 ממ חייב החלפה.
    על הדרך מומלץ להחליף את הדיסקית שמחזיקה הכל היא נשחקת. 27727706469
    יש ביפנים מייסב שגם דורש גירוז אחת לכמה שנים טובות (כ 4-6 שנים) מומלץ לגרז בהחלפה של הגומיות, את הגומיות עצמן גם צריך לגרז בגריז לא חומצי לדוגמא גריז סיליקון או טפלון, ווזלין ביתי גם זורם אבל הוא עמיד פחות מהמצוינים למעלה.

    בגלגלש האחורי יש גם 4 גומיות damper והן נמכרות בנפרד אז בעצם צריך 4 יחידות 33117685062.
    לפי הספר ההחלפה כל 40 אלף ביחד עם הרצועה, גם אותן מגרזים בגריז לא חומצי.
    יש שם גם מייסב 33117660003 המייסב הזה הולך רק אם הגומיות לא הוחלפו בזמן , ואם למשוך אם כל העסק הוא גם מייצר חופש בכל הבית ואז בשלב מסויים נדרש לעשות שתל או להחליף את כל הנאבה(33117678296), המייסב די יקר בארץ אז עדיף להקפיד על הגומיות ולא להיכנס לסיפור של המייסב והבית.

    תחזוקה נאותה של המכללים האלה תגרום לרכיבה חלקה שהאופנוע בנויי אלייה ולמעבר גין גז פתוח לסגור חלק
    נערך לאחרונה על ידי strelok89; 06-11-2015 בשעה 11:11.

  9. #9
    Member הסמל האישי של diesel
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    496
    אז אתה מציע שבטיפול הבא (40 אלף), אבקש שיחליפו לי את הגומיות הקדמיות?

  10. #10
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    ציטוט נכתב במקור על ידי diesel צפיה בהודעה
    אז אתה מציע שבטיפול הבא (40 אלף), אבקש שיחליפו לי את הגומיות הקדמיות?
    אני מציע בשטיפול הבא 40 אלף תתעקש על עידכון גירסא.
    תביא כנאפה טוב וגומיות הקפה עליי נחליף לך
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  11. #11
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    568
    ציטוט נכתב במקור על ידי strelok89 צפיה בהודעה
    ככה שיהיה כאן בפורום הידע לעתידיים לבוא:
    הdamper זה המקטים שלו.
    סט של 4 גומיות קידמיות 27727711036 , בגדול בספר רכב מוגדר כ inspect כל 40 אלף וברגע שמתח חופש סיבובי מעל 2ממ דורש החלפה.
    הבדיקה נעשית בצורה של הורדת הרצועה מהגלגלש (כל 40 אלף לפי הספר) שמים הילוך מסובבים גלגלש לצד אחד (או עם כיוון או נגד לא משנה) לבטל חופש עושים פס לורד בין 2 חלקי הגלגלש ואז מסובבים לצד השני הפס יחתך ל2 חלקם אם המרווח עובר 2 ממ חייב החלפה.
    על הדרך מומלץ להחליף את הדיסקית שמחזיקה הכל היא נשחקת. 27727706469
    יש ביפנים מייסב שגם דורש גירוז אחת לכמה שנים טובות (כ 4-6 שנים) מומלץ לגרז בהחלפה של הגומיות, את הגומיות עצמן גם צריך לגרז בגריז לא חומצי לדוגמא גריז סיליקון או טפלון, ווזלין ביתי גם זורם אבל הוא עמיד פחות מהמצוינים למעלה.

    בגלגלש האחורי יש גם 4 גומיות damper והן נמכרות בנפרד אז בעצם צריך 4 יחידות 33117685062.
    לפי הספר ההחלפה כל 40 אלף ביחד עם הרצועה, גם אותן מגרזים בגריז לא חומצי.
    יש שם גם מייסב 33117660003 המייסב הזה הולך רק אם הגומיות לא הוחלפו בזמן , ואם למשוך אם כל העסק הוא גם מייצר חופש בכל הבית ואז בשלב מסויים נדרש לעשות שתל או להחליף את כל הנאבה(33117678296), המייסב די יקר בארץ אז עדיף להקפיד על הגומיות ולא להיכנס לסיפור של המייסב והבית.

    תחזוקה נאותה של המכללים האלה תגרום לרכיבה חלקה שהאופנוע בנויי אלייה ולמעבר גין גז פתוח לסגור חלק
    מה המידה של המיסב?

  12. #12
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    ציטוט נכתב במקור על ידי nitzann84 צפיה בהודעה
    מה המידה של המיסב?
    3811-2RS
    55x72x13mm

    angular contact ball bearings
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  13. #13
    Member הסמל האישי של diesel
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    496
    ציטוט נכתב במקור על ידי strelok89 צפיה בהודעה
    אני מציע בשטיפול הבא 40 אלף תתעקש על עידכון גירסא.
    תביא כנאפה טוב וגומיות הקפה עליי נחליף לך
    אצלי מעודכן עד ה- 2011 אאל״ט.
    בקשר לכנאפה, בכל זאת רוצה לנציח את הסטיגמה?! הולך. אני אלמד אותך איך לעשות בבית
    בכל אופן, תשלח לי לינק, לא מוצא ב- motorworks. ובכלל, התקשרתי לאלכסים היום, אמרו לי שהקדמי עסק יקר כי צריך להחליף את המיסב, וכנראה שהיה ריקול עליו ב- 2009. האחורי יותר פשוט. לא יודע, קצת מבלבל.

  14. #14
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    ציטוט נכתב במקור על ידי diesel צפיה בהודעה
    אצלי מעודכן עד ה- 2011 אאל״ט.
    בקשר לכנאפה, בכל זאת רוצה לנציח את הסטיגמה?! הולך. אני אלמד אותך איך לעשות בבית
    בכל אופן, תשלח לי לינק, לא מוצא ב- motorworks. ובכלל, התקשרתי לאלכסים היום, אמרו לי שהקדמי עסק יקר כי צריך להחליף את המיסב, וכנראה שהיה ריקול עליו ב- 2009. האחורי יותר פשוט. לא יודע, קצת מבלבל.
    Cush drive rubber | TRA01224
    זה האחורי במוטורוורקס.

    הקידמי אותו דבר בידיוק כמו האחורי אפילו פשוט וקל יותר , ולא צריך להחליף שום דבר מלבד דיסקית שכניראה תהיה שחוקה.

    אגב אם הגירסא שלך מעודכנת אז לא צריכה להיות לך בעייה של ABS שמתערב מוקדם, אצלי הABS נותן בכיף להחליק זנק אפילו והיכנס בדריפטים לפניות


    וזורם מאוד שתלמד איך להכין כנאפה בבית!
    אני כל הזמן קונה בנצרת ליד בנק הפועלים והמשביר שם במאפיה
    נערך לאחרונה על ידי strelok89; 06-11-2015 בשעה 14:15.
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  15. #15
    Member הסמל האישי של diesel
    תאריך הצטרפות
    Jun 2015
    הודעות
    496
    את האחוריות מצאתי ב- motorworks, אבל את הקדמיות והדיסקית לא מאיפה אתה מציע להזמין? (המק"ט לא ממש שווה משהו מחוץ לאתר של ב.מ.וו)
    בקשר לנצרת, תעזוב כביש ראשי, הפנינות האמיתיות נמצאות יותר פנימה.
    (2017) BMW R1200GS

    (1979) BMW R100/T

אשכולות דומים

  1. מחפש bmw f800st
    על ידי eeebbr בפורום פורום קנייה
    תגובות: 4
    הודעה אחרונה: 15-04-2016, 21:33
  2. מחפש ליפט הידראולי עד 1000 ש"ח
    על ידי R86 בפורום כללי
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 22-08-2015, 15:34
  3. תגובות: 1
    הודעה אחרונה: 30-07-2015, 03:34
  4. מחכה לויסטרום 1000
    על ידי ehudco8 בפורום כללי
    תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 24-06-2015, 08:38
  5. ג'ק אמצע לוורסיס 1000
    על ידי א הזקן בפורום כללי
    תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 05-06-2015, 08:49

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO