עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 16

אשכול: כיול מתלים לcb1000r

  1. #1
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    128

    כיול מתלים לcb1000r

    לפני חודשיים רכשתי סיבי יד שניה.
    המתלים מרגישים לי רכים מידי, ולא נותנים לי בטחון בפניות. כאילו אני על דוש.
    אני מעוניין לתת לאופנוע הרגשה יותר ספורטיבית, אבל לא כיוון המתלים למסלול כי יש לי בכל זאת נסיעות מנהלתיות. משהו בין לבין.

    מקריאה בכמה פורומים מצאתי כמה סאט אפים מומלצים, השאלה אם כדאי ללכת למשהו שמתעסק בזה ויתאים את המתלים אינדיבידואלית אליי,או שההמלצות באינטרנט מספיקות.
    כמה אמור לעלות תענוג שכזה?

  2. #2
    נסה שמן בדרגה 15.

  3. #3
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    תתחיל בכיוון סאג נכון משם נתקדם
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  4. #4
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    128
    מה זה סאג בדיוק?
    רציתי לעבוד לפי זה:
    http://www.hondacb1000r.com/forums/m...tml#post139689
    הוא נתן פירוט מלא להגדרות כולל הסאג, והוא פחות או יותר במשקל שלי.
    השאלה אם זה יתן תוצאה זהה או מאוד דומה מאשר אדם שמתמחה בזה. (קראתי פה טארד של בחור עם KTM שטען שאביתר כהן עשה פלאים)

  5. #5
    Member הסמל האישי של guyt
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    ירושלים
    הודעות
    299
    מצטרף לבקשה.
    משום מה אני מרגיש שהסיבי '' נלחם'' בי.
    דורש פקודת היגוי אגרסיבית ותמיד שואף להתיישר כשהוא על הצד.
    הבולם הקד' רך למדי והאחורי מרגיש קשיח,
    וחוסר האיזון ביניהם מורגש.
    יש למישהו רעיון?
    SYM SuperPure 50 - כוח מתפרץ במחסן || Honda XR125L - אהבה מהילוך ראשון נמכר ||
    Suzuki DR350SE - כמו יין, משתבח עם הזמן נמכר || Suzuki SV650N - מנוע V כלבבי נמכר ||
    Honda CB1000R - סכין יפנית נמכר || KTM 125 EXC - הקטום הכתום והשסתום נמכר ||
    Yamaha MT09 Tracer - השילוש הקדוש נמכר || Suzuki GSR 750 - משעמם כמו השגרה נמכר ||
    Kawasaki Z900 - בקרות זה לחלשים נמכר || BMW S1000R

  6. #6
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    681
    תתחיל בסאג מכוון נכון ובקפיצים מותאמים למשקלך
    בלי קפיצים מתאימים אין טעם לשחק עם הגדרות המתלים

    Sent from my LG-D802 using Tapatalk

  7. #7
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    שוב יש לכוון sag תקין בתור התחלה . במתלה האחורי הסאג הוא 20-50ממ משמע בולם משוחרר לחלוטין פחות בולם כשהרוכב יושב על האופנוע עם ציוד מלא יקבל תוצאה של 20-50ממ
    עכשיו הטווח הזה גם יש לו משמעות, 20 ממ זה הגדרת מסלול, 50 ממ זה הגדרת דוש ולא אקטואלית. לכביש הייתי מכוון ל25-30 ממ לאחורי.

    אותו הדבר בידיוק בקידמי רק 15-40ממ כש 15 זה מסלול ו 40 זה דוש. אז משהוא כמו 20-25ממ יהיה מעולה.

    נמשיך בצמיגים הכלי הזה דורש צמיג אחורי בעל שכבת פלדה כפולה אם לא האחורה מרקד ולא יציב בהטייה ופתיחת גז , וההיגוי מאוד עצל.

    אבל לפני ענין הצמיגים תתחילו שניכם בכיוון סאג נכון ותקין
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  8. #8
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    681
    אם הוא שוקל 60... לדעתך הוא יצליח להגיע לסאג נכון עם הקפיצים המקוריים? ואם הוא שוקל 110?..

    Sent from my LG-D802 using Tapatalk

  9. #9
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    בוודאי שיצליח
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  10. #10
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    681
    יכול להיות. אני עדיין חושב שהקפיץ הוא לב המערכת ושכוונון לא מפצה על קפיצים שלא מתאימים למשקל הרוכב
    הקפיצים המקוריים בפייזר הם 0.8kgm/mm, אני בתור בן אדם מעל 100 קילו צריך קפיץ עם קבוע של 1kg/mm, אתה באמת חושב שאני יכול להגיע ככה לכוונון נכון של הקדמי? אני בספק, וזה בלי לדבר בכלל על האחורי.....
    Sent from my LG-D802 using Tapatalk
    נערך לאחרונה על ידי Meirson; 14-11-2015 בשעה 20:44.

  11. #11
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    ציטוט נכתב במקור על ידי Meirson צפיה בהודעה
    יכול להיות. אני עדיין חושב שהקפיץ הוא לב המערכת ושכוונון לא מפצה על קפיצים שלא מתאימים למשקל הרוכב
    הקפיצים המקוריים בפייזר הם 0.8kgm/mm, אני בתור בן אדם מעל 100 קילו צריך קפיץ עם קבוע של 1kg/mm, אתה באמת חושב שאני יכול להגיע ככה לכוונון נכון של הקדמי? אני בספק, וזה בלי לדבר בכלל על האחורי.....
    Sent from my LG-D802 using Tapatalk
    אני שוקל יותר ממך וזה עדיין אפשרי לא חושב אלא בטוח כי עשיתי את זה כבר
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

  12. #12
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    128
    ניסיתי לכוון את המתלים לברירת מחדל (אמרתי לפחות בתור התחלה).
    התחלתי עם הpre load (מפתח 19 על המזלג הקדמי), רשום לסובב לsoft עד הסוף, סובבתי עד הסוף קצת חזק מידי.
    עכשיו האום הזה מסתובב על ריק אני מניח, כי הוא לא נעצר. מה לעשות?

  13. #13
    Senior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    681
    ציטוט נכתב במקור על ידי strelok89 צפיה בהודעה
    אני שוקל יותר ממך וזה עדיין אפשרי לא חושב אלא בטוח כי עשיתי את זה כבר
    זה חמוד, אבל אני עדיין מחכה להסבר איך אתה מפצה על העובדה הקרה שהקפיצים רכים לך מדי
    גם אם תסתובב את הפרילוד עד הסוף למצב הכי קשה כל מה שזה עושה זה למתוח את הקפיץ ולא משנה את הקבוע שלו
    אני לא איזה דוקטור למתלים וכיוון שהנושא מורכב מאוד (מאוד) אני אפילו לא מתווכח איתך ברמה הטכנית. אבל אני עדיין חושב שאתה מזלזל במתלים שלך

    Sent from my LG-D802 using Tapatalk

  14. #14
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    39
    ציטוט נכתב במקור על ידי Meirson צפיה בהודעה
    זה חמוד, אבל אני עדיין מחכה להסבר איך אתה מפצה על העובדה הקרה שהקפיצים רכים לך מדי
    גם אם תסתובב את הפרילוד עד הסוף למצב הכי קשה כל מה שזה עושה זה למתוח את הקפיץ ולא משנה את הקבוע שלו
    אני לא איזה דוקטור למתלים וכיוון שהנושא מורכב מאוד (מאוד) אני אפילו לא מתווכח איתך ברמה הטכנית. אבל אני עדיין חושב שאתה מזלזל במתלים שלך

    Sent from my LG-D802 using Tapatalk
    לפי חוק הוק, כח שמפעיל קפיץ הוא ביחס ישר לקיווץ/מתיחה שלו.
    כשמכוונים פרילוד, מקווצים את הקפיץ, ובכך גורמים לו להפעיל יותר כח. מה שגורם לזה שהאופנוע ישקע פחות תחת משקל הרוכב (סאג).
    מכיוון שהכיוון של הבולמים לא מאפשר להגיע לסגירת מהלך קפיץ, הצורך להתאים קפיצים למשקל של הרוכב מגיע רק במצב שבו הסאג גדול מדי בכיוון פרילוד מקסימלי (מה שכמעט ולא יכול להתרחש במקרה שבו הקפיץ תקין מכיוון שהאופנוע מתוכנן לשאת 2 אנשים במשקל ממוצע, שזה בערך 180 ק"ג).
    דבר מעניין נוסף, הוא, שברוב הקפיצים המשמשים בייצור בולמים, הקבוע של הקפיץ הוא לא באמת קבוע אלא משתנה. הקפיצים בבולמי זעזועים של אופנועים הם לרוב "פרוגרסיביים" כלומר הקבוע שלהם משתנה בהתאם לעומס המופעל עליהם מה שמאפשר להם תגובה "רכה" למהמורות קטנות, ותגובה "קשיחה" במהמורות גדולות.

    Sent from my SM-G900F using Tapatalk
    נערך לאחרונה על ידי anton.dorofeyev; 15-11-2015 בשעה 07:32.

  15. #15
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tartaruga צפיה בהודעה
    ניסיתי לכוון את המתלים לברירת מחדל (אמרתי לפחות בתור התחלה).
    התחלתי עם הpre load (מפתח 19 על המזלג הקדמי), רשום לסובב לsoft עד הסוף, סובבתי עד הסוף קצת חזק מידי.
    עכשיו האום הזה מסתובב על ריק אני מניח, כי הוא לא נעצר. מה לעשות?
    או שמנגנון הפרילואד נשבר או התפרק בכל מקרה לך למוסך או לאיש טכני לפני שאתה עושה עוד נזק, בולמים זה עסק מאווווודדד עדין


    ציטוט נכתב במקור על ידי anton.dorofeyev צפיה בהודעה
    לפי חוק הוק, כח שמפעיל קפיץ הוא ביחס ישר לקיווץ/מתיחה שלו.
    כשמכוונים פרילוד, מקווצים את הקפיץ, ובכך גורמים לו להפעיל יותר כח. מה שגורם לזה שהאופנוע ישקע פחות תחת משקל הרוכב (סאג).
    מכיוון שהכיוון של הבולמים לא מאפשר להגיע לסגירת מהלך קפיץ, הצורך להתאים קפיצים למשקל של הרוכב מגיע רק במצב שבו הסאג גדול מדי בכיוון פרילוד מקסימלי (מה שכמעט ולא יכול להתרחש במקרה שבו הקפיץ תקין מכיוון שהאופנוע מתוכנן לשאת 2 אנשים במשקל ממוצע, שזה בערך 180 ק"ג).
    דבר מעניין נוסף, הוא, שברוב הקפיצים המשמשים בייצור בולמים, הקבוע של הקפיץ הוא לא באמת קבוע אלא משתנה. הקפיצים בבולמי זעזועים של אופנועים הם לרוב "פרוגרסיביים" כלומר הקבוע שלהם משתנה בהתאם לעומס המופעל עליהם מה שמאפשר להם תגובה "רכה" למהמורות קטנות, ותגובה "קשיחה" במהמורות גדולות.

    Sent from my SM-G900F using Tapatalk
    את האמת הסברת מה שרציתי להסביר אבל הקפיץ הקידמי הוא כמעט ליניארי מושלם הפרוגרסיביות מושגת בעזרת תא אוויר שקיים בבולם ובזמן הסגירה האוויר נדחס ויוצר פרוגרסיביות.
    בקידמיים יש 2 קפיצים האחד ראשי שכמעט לינארי לחלוטין יש עוד קפיץ פרוגרסיבי קטן ותא אוויר שנשלט לפי גובה השמן בבולם.

    הפרי לואד משפיע בעיקר על הקפיץ הליניארי.


    בבולם האחורי יש או לינקים שיוצרים פרוגרסיביות בצורה גאומטרית או קפיץ פרוגרסיבי באופנועים שאין להם לינק


    בקשר למשקלים אתה צודק לכל אופנוע מוגדר מהיצרן משקל מקסימאלי בולם תקין בפרילואד מקסימאלי יודע להיות מכוון ליותר מהמשקל המותר. להחליף קפיצים זה נחמד וטוב רק אם משנים את יעוד האופנוע , לדוגמא אצלי זה אופנוע ספורט תיור שמראש מכוון לסאגים של 30 אחורי ו25 קדימה אם אני ירצה להשיג סאג 20 אחורי עם משקל מלא אני יצטרך ככל הניראה קפיץ קשיח יותר שזה לא אקטואלי לי.
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

אשכולות דומים

  1. כיוון מתלים בwr250r, אחורי בועט
    על ידי thekeeper בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 19-05-2016, 23:53
  2. תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 20-02-2016, 15:08
  3. תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 07-11-2015, 22:02
  4. תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 09-10-2015, 00:08
  5. תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 07-10-2015, 20:16

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO