נסה שמן בדרגה 15.
לפני חודשיים רכשתי סיבי יד שניה.
המתלים מרגישים לי רכים מידי, ולא נותנים לי בטחון בפניות. כאילו אני על דוש.
אני מעוניין לתת לאופנוע הרגשה יותר ספורטיבית, אבל לא כיוון המתלים למסלול כי יש לי בכל זאת נסיעות מנהלתיות. משהו בין לבין.
מקריאה בכמה פורומים מצאתי כמה סאט אפים מומלצים, השאלה אם כדאי ללכת למשהו שמתעסק בזה ויתאים את המתלים אינדיבידואלית אליי,או שההמלצות באינטרנט מספיקות.
כמה אמור לעלות תענוג שכזה?
נסה שמן בדרגה 15.
תתחיל בכיוון סאג נכון משם נתקדם
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
מה זה סאג בדיוק?
רציתי לעבוד לפי זה:
http://www.hondacb1000r.com/forums/m...tml#post139689
הוא נתן פירוט מלא להגדרות כולל הסאג, והוא פחות או יותר במשקל שלי.
השאלה אם זה יתן תוצאה זהה או מאוד דומה מאשר אדם שמתמחה בזה. (קראתי פה טארד של בחור עם KTM שטען שאביתר כהן עשה פלאים)
מצטרף לבקשה.
משום מה אני מרגיש שהסיבי '' נלחם'' בי.
דורש פקודת היגוי אגרסיבית ותמיד שואף להתיישר כשהוא על הצד.
הבולם הקד' רך למדי והאחורי מרגיש קשיח,
וחוסר האיזון ביניהם מורגש.
יש למישהו רעיון?
SYM SuperPure 50 - כוח מתפרץ במחסן || Honda XR125L - אהבה מהילוך ראשון נמכר ||
Suzuki DR350SE - כמו יין, משתבח עם הזמן נמכר || Suzuki SV650N - מנוע V כלבבי נמכר ||
Honda CB1000R - סכין יפנית נמכר || KTM 125 EXC - הקטום הכתום והשסתום נמכר ||
Yamaha MT09 Tracer - השילוש הקדוש נמכר || Suzuki GSR 750 - משעמם כמו השגרה נמכר ||
Kawasaki Z900 - בקרות זה לחלשים נמכר || BMW S1000R
תתחיל בסאג מכוון נכון ובקפיצים מותאמים למשקלך
בלי קפיצים מתאימים אין טעם לשחק עם הגדרות המתלים
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
שוב יש לכוון sag תקין בתור התחלה . במתלה האחורי הסאג הוא 20-50ממ משמע בולם משוחרר לחלוטין פחות בולם כשהרוכב יושב על האופנוע עם ציוד מלא יקבל תוצאה של 20-50ממ
עכשיו הטווח הזה גם יש לו משמעות, 20 ממ זה הגדרת מסלול, 50 ממ זה הגדרת דוש ולא אקטואלית. לכביש הייתי מכוון ל25-30 ממ לאחורי.
אותו הדבר בידיוק בקידמי רק 15-40ממ כש 15 זה מסלול ו 40 זה דוש. אז משהוא כמו 20-25ממ יהיה מעולה.
נמשיך בצמיגים הכלי הזה דורש צמיג אחורי בעל שכבת פלדה כפולה אם לא האחורה מרקד ולא יציב בהטייה ופתיחת גז , וההיגוי מאוד עצל.
אבל לפני ענין הצמיגים תתחילו שניכם בכיוון סאג נכון ותקין
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
אם הוא שוקל 60... לדעתך הוא יצליח להגיע לסאג נכון עם הקפיצים המקוריים? ואם הוא שוקל 110?..
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
בוודאי שיצליח
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
יכול להיות. אני עדיין חושב שהקפיץ הוא לב המערכת ושכוונון לא מפצה על קפיצים שלא מתאימים למשקל הרוכב
הקפיצים המקוריים בפייזר הם 0.8kgm/mm, אני בתור בן אדם מעל 100 קילו צריך קפיץ עם קבוע של 1kg/mm, אתה באמת חושב שאני יכול להגיע ככה לכוונון נכון של הקדמי? אני בספק, וזה בלי לדבר בכלל על האחורי.....
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
נערך לאחרונה על ידי Meirson; 14-11-2015 בשעה 20:44.
ניסיתי לכוון את המתלים לברירת מחדל (אמרתי לפחות בתור התחלה).
התחלתי עם הpre load (מפתח 19 על המזלג הקדמי), רשום לסובב לsoft עד הסוף, סובבתי עד הסוף קצת חזק מידי.
עכשיו האום הזה מסתובב על ריק אני מניח, כי הוא לא נעצר. מה לעשות?
זה חמוד, אבל אני עדיין מחכה להסבר איך אתה מפצה על העובדה הקרה שהקפיצים רכים לך מדי
גם אם תסתובב את הפרילוד עד הסוף למצב הכי קשה כל מה שזה עושה זה למתוח את הקפיץ ולא משנה את הקבוע שלו
אני לא איזה דוקטור למתלים וכיוון שהנושא מורכב מאוד (מאוד) אני אפילו לא מתווכח איתך ברמה הטכנית. אבל אני עדיין חושב שאתה מזלזל במתלים שלך
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
לפי חוק הוק, כח שמפעיל קפיץ הוא ביחס ישר לקיווץ/מתיחה שלו.
כשמכוונים פרילוד, מקווצים את הקפיץ, ובכך גורמים לו להפעיל יותר כח. מה שגורם לזה שהאופנוע ישקע פחות תחת משקל הרוכב (סאג).
מכיוון שהכיוון של הבולמים לא מאפשר להגיע לסגירת מהלך קפיץ, הצורך להתאים קפיצים למשקל של הרוכב מגיע רק במצב שבו הסאג גדול מדי בכיוון פרילוד מקסימלי (מה שכמעט ולא יכול להתרחש במקרה שבו הקפיץ תקין מכיוון שהאופנוע מתוכנן לשאת 2 אנשים במשקל ממוצע, שזה בערך 180 ק"ג).
דבר מעניין נוסף, הוא, שברוב הקפיצים המשמשים בייצור בולמים, הקבוע של הקפיץ הוא לא באמת קבוע אלא משתנה. הקפיצים בבולמי זעזועים של אופנועים הם לרוב "פרוגרסיביים" כלומר הקבוע שלהם משתנה בהתאם לעומס המופעל עליהם מה שמאפשר להם תגובה "רכה" למהמורות קטנות, ותגובה "קשיחה" במהמורות גדולות.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
נערך לאחרונה על ידי anton.dorofeyev; 15-11-2015 בשעה 07:32.
או שמנגנון הפרילואד נשבר או התפרק בכל מקרה לך למוסך או לאיש טכני לפני שאתה עושה עוד נזק, בולמים זה עסק מאווווודדד עדין
את האמת הסברת מה שרציתי להסביר אבל הקפיץ הקידמי הוא כמעט ליניארי מושלם הפרוגרסיביות מושגת בעזרת תא אוויר שקיים בבולם ובזמן הסגירה האוויר נדחס ויוצר פרוגרסיביות.
בקידמיים יש 2 קפיצים האחד ראשי שכמעט לינארי לחלוטין יש עוד קפיץ פרוגרסיבי קטן ותא אוויר שנשלט לפי גובה השמן בבולם.
הפרי לואד משפיע בעיקר על הקפיץ הליניארי.
בבולם האחורי יש או לינקים שיוצרים פרוגרסיביות בצורה גאומטרית או קפיץ פרוגרסיבי באופנועים שאין להם לינק
בקשר למשקלים אתה צודק לכל אופנוע מוגדר מהיצרן משקל מקסימאלי בולם תקין בפרילואד מקסימאלי יודע להיות מכוון ליותר מהמשקל המותר. להחליף קפיצים זה נחמד וטוב רק אם משנים את יעוד האופנוע , לדוגמא אצלי זה אופנוע ספורט תיור שמראש מכוון לסאגים של 30 אחורי ו25 קדימה אם אני ירצה להשיג סאג 20 אחורי עם משקל מלא אני יצטרך ככל הניראה קפיץ קשיח יותר שזה לא אקטואלי לי.
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor