תוצאות 1 עד 15 מ 16

אשכול: כיול מתלים לcb1000r

צפייה משולבת

  1. #1
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    Aug 2015
    הודעות
    39
    ציטוט נכתב במקור על ידי Meirson צפיה בהודעה
    זה חמוד, אבל אני עדיין מחכה להסבר איך אתה מפצה על העובדה הקרה שהקפיצים רכים לך מדי
    גם אם תסתובב את הפרילוד עד הסוף למצב הכי קשה כל מה שזה עושה זה למתוח את הקפיץ ולא משנה את הקבוע שלו
    אני לא איזה דוקטור למתלים וכיוון שהנושא מורכב מאוד (מאוד) אני אפילו לא מתווכח איתך ברמה הטכנית. אבל אני עדיין חושב שאתה מזלזל במתלים שלך

    Sent from my LG-D802 using Tapatalk
    לפי חוק הוק, כח שמפעיל קפיץ הוא ביחס ישר לקיווץ/מתיחה שלו.
    כשמכוונים פרילוד, מקווצים את הקפיץ, ובכך גורמים לו להפעיל יותר כח. מה שגורם לזה שהאופנוע ישקע פחות תחת משקל הרוכב (סאג).
    מכיוון שהכיוון של הבולמים לא מאפשר להגיע לסגירת מהלך קפיץ, הצורך להתאים קפיצים למשקל של הרוכב מגיע רק במצב שבו הסאג גדול מדי בכיוון פרילוד מקסימלי (מה שכמעט ולא יכול להתרחש במקרה שבו הקפיץ תקין מכיוון שהאופנוע מתוכנן לשאת 2 אנשים במשקל ממוצע, שזה בערך 180 ק"ג).
    דבר מעניין נוסף, הוא, שברוב הקפיצים המשמשים בייצור בולמים, הקבוע של הקפיץ הוא לא באמת קבוע אלא משתנה. הקפיצים בבולמי זעזועים של אופנועים הם לרוב "פרוגרסיביים" כלומר הקבוע שלהם משתנה בהתאם לעומס המופעל עליהם מה שמאפשר להם תגובה "רכה" למהמורות קטנות, ותגובה "קשיחה" במהמורות גדולות.

    Sent from my SM-G900F using Tapatalk
    נערך לאחרונה על ידי anton.dorofeyev; 15-11-2015 בשעה 08:32.

  2. #2
    מנהל פורום FullgaZ הסמל האישי של strelok89
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    בצפון הרחוק
    הודעות
    2,176
    ציטוט נכתב במקור על ידי Tartaruga צפיה בהודעה
    ניסיתי לכוון את המתלים לברירת מחדל (אמרתי לפחות בתור התחלה).
    התחלתי עם הpre load (מפתח 19 על המזלג הקדמי), רשום לסובב לsoft עד הסוף, סובבתי עד הסוף קצת חזק מידי.
    עכשיו האום הזה מסתובב על ריק אני מניח, כי הוא לא נעצר. מה לעשות?
    או שמנגנון הפרילואד נשבר או התפרק בכל מקרה לך למוסך או לאיש טכני לפני שאתה עושה עוד נזק, בולמים זה עסק מאווווודדד עדין


    ציטוט נכתב במקור על ידי anton.dorofeyev צפיה בהודעה
    לפי חוק הוק, כח שמפעיל קפיץ הוא ביחס ישר לקיווץ/מתיחה שלו.
    כשמכוונים פרילוד, מקווצים את הקפיץ, ובכך גורמים לו להפעיל יותר כח. מה שגורם לזה שהאופנוע ישקע פחות תחת משקל הרוכב (סאג).
    מכיוון שהכיוון של הבולמים לא מאפשר להגיע לסגירת מהלך קפיץ, הצורך להתאים קפיצים למשקל של הרוכב מגיע רק במצב שבו הסאג גדול מדי בכיוון פרילוד מקסימלי (מה שכמעט ולא יכול להתרחש במקרה שבו הקפיץ תקין מכיוון שהאופנוע מתוכנן לשאת 2 אנשים במשקל ממוצע, שזה בערך 180 ק"ג).
    דבר מעניין נוסף, הוא, שברוב הקפיצים המשמשים בייצור בולמים, הקבוע של הקפיץ הוא לא באמת קבוע אלא משתנה. הקפיצים בבולמי זעזועים של אופנועים הם לרוב "פרוגרסיביים" כלומר הקבוע שלהם משתנה בהתאם לעומס המופעל עליהם מה שמאפשר להם תגובה "רכה" למהמורות קטנות, ותגובה "קשיחה" במהמורות גדולות.

    Sent from my SM-G900F using Tapatalk
    את האמת הסברת מה שרציתי להסביר אבל הקפיץ הקידמי הוא כמעט ליניארי מושלם הפרוגרסיביות מושגת בעזרת תא אוויר שקיים בבולם ובזמן הסגירה האוויר נדחס ויוצר פרוגרסיביות.
    בקידמיים יש 2 קפיצים האחד ראשי שכמעט לינארי לחלוטין יש עוד קפיץ פרוגרסיבי קטן ותא אוויר שנשלט לפי גובה השמן בבולם.

    הפרי לואד משפיע בעיקר על הקפיץ הליניארי.


    בבולם האחורי יש או לינקים שיוצרים פרוגרסיביות בצורה גאומטרית או קפיץ פרוגרסיבי באופנועים שאין להם לינק


    בקשר למשקלים אתה צודק לכל אופנוע מוגדר מהיצרן משקל מקסימאלי בולם תקין בפרילואד מקסימאלי יודע להיות מכוון ליותר מהמשקל המותר. להחליף קפיצים זה נחמד וטוב רק אם משנים את יעוד האופנוע , לדוגמא אצלי זה אופנוע ספורט תיור שמראש מכוון לסאגים של 30 אחורי ו25 קדימה אם אני ירצה להשיג סאג 20 אחורי עם משקל מלא אני יצטרך ככל הניראה קפיץ קשיח יותר שזה לא אקטואלי לי.
    Si fractum non sit, noli id reficere

    adversus solem ne loquitor

אשכולות דומים

  1. כיוון מתלים בwr250r, אחורי בועט
    על ידי thekeeper בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 8
    הודעה אחרונה: 20-05-2016, 00:53
  2. תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 20-02-2016, 16:08
  3. תגובות: 0
    הודעה אחרונה: 07-11-2015, 23:02
  4. תגובות: 3
    הודעה אחרונה: 09-10-2015, 01:08
  5. תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 07-10-2015, 21:16

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO