לפי חוק הוק, כח שמפעיל קפיץ הוא ביחס ישר לקיווץ/מתיחה שלו.
כשמכוונים פרילוד, מקווצים את הקפיץ, ובכך גורמים לו להפעיל יותר כח. מה שגורם לזה שהאופנוע ישקע פחות תחת משקל הרוכב (סאג).
מכיוון שהכיוון של הבולמים לא מאפשר להגיע לסגירת מהלך קפיץ, הצורך להתאים קפיצים למשקל של הרוכב מגיע רק במצב שבו הסאג גדול מדי בכיוון פרילוד מקסימלי (מה שכמעט ולא יכול להתרחש במקרה שבו הקפיץ תקין מכיוון שהאופנוע מתוכנן לשאת 2 אנשים במשקל ממוצע, שזה בערך 180 ק"ג).
דבר מעניין נוסף, הוא, שברוב הקפיצים המשמשים בייצור בולמים, הקבוע של הקפיץ הוא לא באמת קבוע אלא משתנה. הקפיצים בבולמי זעזועים של אופנועים הם לרוב "פרוגרסיביים" כלומר הקבוע שלהם משתנה בהתאם לעומס המופעל עליהם מה שמאפשר להם תגובה "רכה" למהמורות קטנות, ותגובה "קשיחה" במהמורות גדולות.
Sent from my SM-G900F using Tapatalk



ציטוט ההודעה בתגובה