ציטוט נכתב במקור על ידי א הזקן צפיה בהודעה
סטרולוק, תוכל לפרט בבקשה יתרונות וחסרונות של מצבר ליתיום כזה לעומת מצבר עופרת "רגיל"?
שני דברים שכבר ראיתי: עבור 8ah מצבר הליתיום יקר הרבה יותר (מחיר מצבר עופרת ב-ebay עם 8ah נע בסביבות 300-350 ש"ח כולל משלוח, בעוד שזה שהמלצת עליו הוא כ-400 ש"ח לא כולל משלוח) והפרש המשקלים לא נראה לי משמעותי.
בגדול לשימוש של מצבר הנעה מצבר ליטיום 8ah בעצם משתווה ל25 אמפר עופרת.
לשימוש של הפעלת לד לאורך זמן העופרת יקח מבחינת עלות-תועלת


וזה כי הליטיום הספציפי ששמתי מספק 40c בburst שזה בעצם 8.4 כפול 40 נותן 336 אמפר זרם הנעה. מצברי עופרת מתקשים לתת הספקים כאלה.
מצבר עופרת עם זרם פריקה גבוהה כדוגמאת של אופנוע בנוי לפריקה של עד 30% קיבולת ומעל 50% קיבולת נגרם לו נזק בילתי הפיך,ליטיום ניתן לפרוק עד 95% ללא שום נזק
מצבר לטיום ברזל יודע להיטען ב5c משמע , המצבר נטען מהר . מצבר עופרת יודע לקבל עד 0.5c
משקלים מדובר על הפרש של 4 קילו לערך.
מחזורי טעינה מלאים העופרת מספק 300-500 הליטיום 1000-2000
העופרת מלא בחומצה , הליטיום יבש לחלוטין

הסחרונות של ליטיום זה במערכת טעינה מבוססת טריסטור הווסט טעינה לא עומד בעומס (לא קיים באופנועים מעל שנת 90)
אם ליטיום נפרק יתר על המידה הוא הולך לפח ללא יכולת להחזירו לחיים ,עופרת ניתן עוד למשוך קצת לאחר מכן.
ליטיום דורש ייצוב תאים פעם ב....