ציטוט נכתב במקור על ידי strelok89 צפיה בהודעה
בגדול לשימוש של מצבר הנעה מצבר ליטיום 8ah בעצם משתווה ל25 אמפר עופרת.
לשימוש של הפעלת לד לאורך זמן העופרת יקח מבחינת עלות-תועלת


וזה כי הליטיום הספציפי ששמתי מספק 40c בburst שזה בעצם 8.4 כפול 40 נותן 336 אמפר זרם הנעה. מצברי עופרת מתקשים לתת הספקים כאלה.
מצבר עופרת עם זרם פריקה גבוהה כדוגמאת של אופנוע בנוי לפריקה של עד 30% קיבולת ומעל 50% קיבולת נגרם לו נזק בילתי הפיך,ליטיום ניתן לפרוק עד 95% ללא שום נזק
מצבר לטיום ברזל יודע להיטען ב5c משמע , המצבר נטען מהר . מצבר עופרת יודע לקבל עד 0.5c
משקלים מדובר על הפרש של 4 קילו לערך.
מחזורי טעינה מלאים העופרת מספק 300-500 הליטיום 1000-2000
העופרת מלא בחומצה , הליטיום יבש לחלוטין

הסחרונות של ליטיום זה במערכת טעינה מבוססת טריסטור הווסט טעינה לא עומד בעומס (לא קיים באופנועים מעל שנת 90)
אם ליטיום נפרק יתר על המידה הוא הולך לפח ללא יכולת להחזירו לחיים ,עופרת ניתן עוד למשוך קצת לאחר מכן.
ליטיום דורש ייצוב תאים פעם ב....
תודה עבור האינפורמציה. באמת שימושי מאוד.
לפי הפתיח שלך, אם באמת צריכת הזרם להתנעה היא החשובה, אז אולי מספיק מצבר בעל קיבולת אנרגיה קטנה יותר (פחות Ah)? מצד שני, אם יש מערכת אזעקה (במיוחד כזו שאינה חסכונית במיוחד) אז צריך את הקיבולת הזו.
מהבחינה הבטיחותית - שים לב שאם יש פגם באריזה מצבר עופרת יאבד חומצה - מה שייצור קורוזיה בעיקר, בעוד שמצבר ליתיום עלול להדלק/להתפוצץ, במיוחד במגע עם רטיבות.
מבחינת המחיר - המסקנה האישית שלי היא שאם הייתי צריך להחליף היום מצבר הייתי הולך על ליתיום אם אני מתכוון להחזיק את האופנוע לפחות עוד 3-4 שנים ועופרת אם אני מתכוון להחליף אותו מוקדם יותר.