את הנושאים לשיפור הייתי מקבץ אחרת, בעצם יש לך 3 נושאים לשיפור ולא 6.
1. שמירת מרחק:
לא שמרתי מספיק מרחק מהרכב שלפניי.
"בעצירה כמעט פגע באופנוע שלפניו".
2. לא משוחרר על האופנוע (לחוץ, מקובע רק על הכביש לפניך) - זה כמעט 2 נושאים אבל לי נראה שזה נובע מאותו דבר:
לא הסתכלתי מספיק במראות.
לא "סובבתי" ראש לצדדים מספיק(עד עכשיו לא מבין מה זה אומר)
"מחזיק חזק מידיי את הכידון".
3. מודעות לתנועה על הכביש:
אי מתן זכות קדימה, למרות שבעצם כן נתתי וחיכיתי הרבה בצומת \ מעגל תנועה לפני שהשתלבתי.
העצות הבאות לא מושלמות ויתכנו טעויות
איך לשפר:
1. תשמור מרחק...
זה אומר כמה דברים בעצם:
תשאיר מספיק מרחק מהרכב שמולך כדי שיהיה לך זמן להגיב. כלומר אם אתה נוסע 10 קמ"ש אז מספיק מרחק של 2 אופנועים. אבל אם זה 100 קמ"ש אתה צריך מרחק של 15 אופנועים. בגדול, תתן לעצמך 5 שניות להגיב לשינויים בתנועה, אם אי אפשר 5 אז שיהיה לפחות 3 שניות מרחק מהרכב מולך. כלומר תראה כמה מרחק אתה עושה ב3 שניות במהירות נתונה וזה המרחק שאתה צריך לשמור מהרכב מולך.
אל תשכח שאתה רוכב חדש ואתה לא יכול לבלום באותה מהירות שאוטו יכול לבלום. כלומר אם שניכם בולמים בו זמנית, אתה תפגע באוטו.
אם הרכב מולך בולם, אתה צריך לשים לב לזה וגם לבלום בעצמך.
2. אלכס כבר כתב לך, לא להחזיק את הכידון. שים את הידיים מעליו (אצבעות כל מקיפות אותו, תגע בו אבל אל תשעין את הידיים עליו ואל תחזיק אותו כמו שמחזיקים בסולם ובזמן בלימה תחזיק את הגוף שלך עם שרירי בטן ולא לדחוף את עצמך עם הידיים בעזרת הכידון).
למה? כי בזמן רכיבה הגלגל הקדמי כל הזמן מוצא נקודות שנוח לו לעבור בהן, זה אומר שהכידון משנה את הזווית שלו טיפה כל הזמן. כלומר, אם תחזיק אותו חזק, אתה מונע ממנו לזוז לאן שהוא צריך ואז אתה פוגע ביציבות של האופנוע.
זה גם ימנע ממך להתחמק ממכשול כשתצטרך. אתה תחזיק את הכידון חזק בשתי ידיים ואתה לא תוכל לסובב אותו. וזה יכול גם לקרות באמצע פניה.
בגלל שאתה מחזיק כלכך חזק, ולחוץ כלכך אתה גם לא מסובב את הראש לראות מה קורה מסביבך. אתה צריך לחלק את הקשב שלך בין מה שקורה מיד מולך לבין מה שקורה מאחוריך ומצדדיך.
כל שינוי במיקום שלך בנתיב צריך להיות להעשות ככה:
א. איתות
ב. להסתכל במראה
ג. לסובב את הראש ולהסתכל (קודם תראה שאתה לא הולך להתנגש במשהו), תסובב מהר, תתן מבט זריז ותחזיר קדימה. לא להתקע עם הראש מסובב אחורה.
כשאתה מגיע לצמתים, תאט טיפה (תעזוב גז), תסתכל שמאלה, תסתכל ימינה (שוב מזכיר, לעשות מהר את המבטים), תראה שאף אחד לא הולך להוריד אותך ואז תעבור.
רמזור מתחלף לירוק, קודם להסתכל שמאלה, ימינה ואז להתחיל נסיעה. שלא יפגע בך מישהו שהחליט לעבור באדום. כשיש למישהו אחר אדום, לך יש ירוק. ואם הוא עובר באדום כשאתה מתחיל נסיעה בירוק אז אתם תיפגשו.
לפני שאתה עוצר, תראה במראה שאין רכב צמוד אליך מאחורה, במיוחד בבלימה חזקה. ואל תגיע בכלל למצב שאתה צריך בלימה חזקה כלכך (תשאיר לך זמן להגיב ותסתכל רחוק קדימה).
3. כשתתחיל להסתכל מסביבך כל הזמן אתה תפתח קצת יותר מודעות לגבי מה שקורה על הכביש. חוץ מזה אתה חייב להכיר את החוקים של התנועה בעל פה.
הבעיה העיקרית פה היא שלא נתת זכות קדימה בטסט ואפילו לא שמת לב שעשית את זה.
אז גם קשה להגיד בדיוק מה עשית לא טוב.
בגדול אתה חייב להכיר בעל פה את חוקי הזכות קדימה במקרים שבהם אין שלטים או שיש שלטים זהים לכמה מכוניות.
אתה גם חייב כל הזמן לחפש את השלטים של זכות קדימה, עצור, חד סטרי, אין כניסה.
אתה גם חייב להיות מודע למה שקורה מסביבך, איפה יש מכוניות שעלולות לרצות להשתלב, איפה יש הולכי רגל.
כבר כתבתי שאתה צריך לפחות 3 שניות מרחק מהרכב שמולך, אבל המבט שלך כשאתה מסתכל קדימה, צריך להיות למרחק של 12 שניות קדימה.
אתה צריך כל הזמן לחשוב מה יכול לקרות (זה הרבה מגיע מניסיון, אבל אתה צריך לנסות כבר מעכשיו).
הולכי רגל, אתה חייב לעצור אם הם עומדים ליד מעבר חציה או אם הם הולכים לכיוון של מעבר חציה (זה כבר מסתבך קצת).


ציטוט ההודעה בתגובה