ציטוט נכתב במקור על ידי Biker boyz צפיה בהודעה
אברי אני כמעט בטוח ב99% שאתה טועה, מדובר באופנוע מוגבל, כלומר רשום ברישיון הרכב את מספר כוחות הסוס שהוא מפיק ועצם זה, שאת הביטוח אתה לא משלם לפי מספר הסמ"ק שיש לך אלא לפי כוחות הסוס, לכן שאם יש לך 47 כוחות סוס לצורך העניין הוא מוגדר לפי הרישיון והביטוח a1 שישנו מחיר יותר נמוך מאשר לרישיון a ו48 כוחות סוס לצורך העניין.

דניאל, צר לי להגיד לך שעל הצעות כמו שלך שאנשים מיישמים, לעורכי דין תמיד יהיו עבודה ורווח נאה. "התחום האפור" שאותו אתה מציע בעיני הוא חמור מאוד, נגיד שרכשתי כלי מוגבל ברישיון שההסרה הוגבלה ממנו וגרמתי למוות או פציעה חמורה או לנזק חמור ברכוש, חברת הביטוח שלי בודקת את דרגת הרישוי שלי שיש לי ואת מספר האופנועים שביטחתי אותה ועושה את ה1 ועוד 1 המאוד קל לכל חוקר ביטוח מתחיל, השיתכן שירדתי לכלי A1 אחרי שנים ארוכות עם כלים בלתי מוגבלים, ההוצאות שיהיו להם על הוכחת כך שהייתי על אופנוע בלתי מוגבל, הם מינוריות מאוד לעומת התשלום שהם יצטרכו לשלם לצד ג' ואם אתה חושב שהם לא יעשו זאת אתה טועה.
וצר לי לאכזבך, לפי החוק אי הידיעה אינה פותרת מעונש ואף שאם לא ידעתי במקרה כזה היה עלי לדעת ואת זה גם יצליחו להוכיח בבימה"ש.
לכן את "התחום האפור" אני אשאיר לאלה שמוכנים לקחת סיכון במקרה כזה ולמשכן את הבית שלהם או של ההורים שלהם במקרה הגרוע.

בכל מקרה, ביום שלישי יש לי נסיעת מבחן על הMT.

אז למה הפול מחייב על פי סמ"ק?
http://www.pool-act.org.il/_Uploads/...hrif_02.16.pdf

דרך אגב , אם אי אפשר להוכיח שהסיבה לתאונה היא הורדת ההגבלה אז הביטוח תקף. כמו שנסיעה על רכב \ אופנוע ללא טסט לא מבטל את הביטוח אלא אם הסיבה לכך שאין לו טסט היא הגורם לתאונה.

אני לא בעד הרעיון של הסרת ההגבלה אבל להיות בפחד היסטרי לא עוזר לעשות החלטות נבונות.