לאיזה אופנוע? קטמ למשל ממליצים על 15-50 סינטטי. בדוק בספר הרכב מה מומלץ.
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
האם אפשר בהחלפת שמן גיר ל2 פעימות 125
להשתמש בשמן מוטול סינטטי 4 פעימות 10w40 שנשאר לי?
לאיזה אופנוע? קטמ למשל ממליצים על 15-50 סינטטי. בדוק בספר הרכב מה מומלץ.
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
לא מומלץ בכלל להשתמש בגיר רטוב נפרד בשמן מנוע 10-40..
תעשה טובה ותקנה שמן גיר ייעודי.
שמן מנוע שמתאים לקלאץ רטוב מתפקד ייופי
אני שם קבוע מוטול 15-50.
Ktm300.
גם הקלאץ מרגיש לי הרבה יותר טוב .
אל תדברו שטויות..
אף אחד לא מדבר על 80-90 של ממסרה.
יש שמן גיר יעודי 10-30 או 10-40 של מוטול או כל חברה אחרת.
למשל טרנסוייל הכי מומלץ, מאוד נוזלי ומתחמם מהר.
לא יודע מה איתך יש לי דו"פ 125 עם קלאץ' רטוב בסלסלה עם שמן נפרד כמובן.. בספר ההמלצה היא אך ורק על שמן גיר ייעודי מחשש לתוספים שונים של שמן מנוע.
שמתי אולי פעם אחת 10-40 שמן מנוע בגיר ומה אני אגיד לך חביבי הקלאץ' מחליק לניוטרל ולא מרגיש חד כמו עם שמן ייעודי.
אפשר לרכב והכל אבל זה לא אופטימלי לך או לגיר.
פות"ש תשים את השמן מנוע ותכתוב לנו אם הקלאץ' ירגיש לך אותו דבר.
זה ששמת שמן מנוע של מכוניות עם תוספים נגד חיכוך בגיר של אופנוע, זו לא דוגמה לכלום.
ברוב אופנועי האינדורו 4 פעימות יש קלאץ' רטוב והמנוע והגיר חולקים את אותו השמן. האם זה אומר שבכל אופנועי האינדורו הקלאץ' מחליק בהגדרה?
התשובה היא כמובן לא.
שמן מנוע איכותי וייעודי לאופנועים שעומד בתקנים שהספר רכב דורש לא יגרום לקלאץ' להחליק.
את אותו שמן מנוע בדיוק אפשר וצריך לשים בגיר של אופנוע אינדורו דו"פ.
הנה למשל מתוך הספר רכב של ktm לכל הדו"פים שלהם (כולל 125) - ממליצים להשתמש בשמן מנוע 15w50 ייעודי לאופנועים ושעומד בתקנים. בדיוק אותו השמן שמשתמשים בו בכל אופנועי הארבע פעימות שלהם.
אז לפני שאתה אומר למישהו שהוא מדבר שטויות, תעשה חיפוש קצר בגוגל ותוודא שאתה לא יוצא חומוס.
+1 ל- doutsh, אכן ההמלצה בספר הרכב של KTM דו"פ לדוגמא היא 15W50 שמן מנוע.
SYM SuperPure 50 - כוח מתפרץ במחסן || Honda XR125L - אהבה מהילוך ראשון נמכר ||
Suzuki DR350SE - כמו יין, משתבח עם הזמן נמכר || Suzuki SV650N - מנוע V כלבבי נמכר ||
Honda CB1000R - סכין יפנית נמכר || KTM 125 EXC - הקטום הכתום והשסתום נמכר ||
Yamaha MT09 Tracer - השילוש הקדוש נמכר || Suzuki GSR 750 - משעמם כמו השגרה נמכר ||
Kawasaki Z900 - בקרות זה לחלשים נמכר || BMW S1000R
אתה מדבר על קטמ ואני מדבר על משהו אחר.. ואם לעניין אז שמתי מוטורקס 10-40 למוטוקרוסים..
מה תגיד?
כל אופנוע ומה שרשום בספר שלו.
אצלי רשום 75-90 דליל של agip ייעודי לגיר רטוב נפרד.
אני משתמש ב10-30 דליל או 10-40 ייעודי לגיר רטוב נפרד.. כי טוב לי מרגיש מעולה, לאפריליה rs אגב שחולקת מנוע וגיר עם האופנוע שלי מומלץ 10-30.
בספר גם יש מרווח מסויים לכוון את ידית הקלאץ' על מנת שתפריד את הקלאץ' אז זה שיהיה מרווח נכון בידית, זה לא אומר שזה הכי נוח לי..
פות"ש לא ציין סוג אופנוע..
אולי זה הוסקוורנה 84?
אתה מתווכח עם עצמך, כי כולם פה מדברים על אותו הדבר.
הדבר היחיד שרשמת שלא מדויק לגבי שמני גיר לדו"פ זה שצריך להשתמש שמן גיר יעודי.
doutsh ענה לך שגם שמן מנוע יכול להתאים (במקרה הזה זה הרי אותו הדבר, כן?)
SYM SuperPure 50 - כוח מתפרץ במחסן || Honda XR125L - אהבה מהילוך ראשון נמכר ||
Suzuki DR350SE - כמו יין, משתבח עם הזמן נמכר || Suzuki SV650N - מנוע V כלבבי נמכר ||
Honda CB1000R - סכין יפנית נמכר || KTM 125 EXC - הקטום הכתום והשסתום נמכר ||
Yamaha MT09 Tracer - השילוש הקדוש נמכר || Suzuki GSR 750 - משעמם כמו השגרה נמכר ||
Kawasaki Z900 - בקרות זה לחלשים נמכר || BMW S1000R
שני אופנועים זהים לגמרי במנוע ובגיר.. בספר של האחד ממליצים על 10-30 בעוד באחר ממליצים על 75-90..
אז מה? המהנדסים מפגרים?
פולגז רשם שהוא שם 15-50 וזה מרגיש לו מצויין..
שכל אחד ישחק עם הצמיגות איך שירצה לא בסטייה גדולה כמובן..
אבל להגיד שלשים כל שמן ארבע פעימות לגיר רטוב זה לא נכון.
למה לא לשים שמן בולמים?
כן שים שמן שאתה יודע שיש לו תקן שהוא מיועד להתחלק עם המנוע והתיבת הילוכים.
אם אופנוע מיוצר כשהוא חולק שמן עם הגיר, אוקיי אין בעיה שמן מנוע 10-40.
אם אופנוע מיוצר עם גיר שצריך שמן נפרד או אופנוע דו"פ, עדיפות גדולה לשים שמן גיר ולא שמן מנוע ולא שמן מנוע שמתחלק בין הרכיבים.
בשמן מנוע יש תוספים על מנת להלחם בתגובות הכימיות הקשות של הדלק או הדיזל לאחר השריפה.
מי שירצה להעמיק..
Motor oil contains additives such as detergents and dispersants to combat byproduct chemicals from gasoline or diesel ignition. Because an internal combustion engine has an oil pump and lubricates the bearings with a hydrodynamic film, extreme-pressure additives such as those used in gear oils are not necessary.
Motor oils and gear oils both have anti-wear additives, and they both must lubricate, cool and protect components, but gear oils may be placed under extreme amounts of pressure, creating a propensity for boundary lubrication, a condition in which a full-fluid lubricating film is not present between two rubbing surfaces. For example, differentials in cars and trucks have a ring-and-pinion hypoid gear set. A hypoid gear set can experience boundary lubrication, pressures and sliding action that can wipe most of the lubricant off the gears. To combat this extreme environment, extreme-pressure additives are incorporated into the oil. AMSOIL synthetic gear oils are formulated with an extra treatment of extreme-pressure additives in order to reduce wear and extend gear and bearing life.
כמו שאמרו לך, אתה מתווכח עם עצמך.
הבחור פתח שרשור ושאל אם אפשר להשתמש בשמן מנוע מסוים לגיר באופנוע דו"פ.
מבלי לדעת בכלל על איזה אופנוע מדובר, אתה מיד הגבת שלא מומלץ ו"שיעשה לעצמו טובה" ויקנה שמן ייעודי.
כמה אנשים הגיבו לך ששמן מנוע הוא דווקא כן השמן המומלץ לגיר באופנועי אינדורו דו"פ.
אתה כתבת שכולם מדברים שטויות, כי באופנוע הספציפי שלך מומלץ לשים שמן גיר.
אז מי פה קובע דעות נחרצות מבלי לדעת את כל הפרטים, ועוד אומר שהאחרים מדברים שטויות?
ואף אחד בשרשור לא כתב שבאופנוע שלך גם חייבים לשים שמן מנוע (למרות שאשמח לראות צילום של הספר רכב עם ההמלצה לשמן גיר, כי אני אישית לא מכיר כזו המלצה).
.. אני לא יכנס לפינה ואתווכח איתך נגיד שאתה צודק.
אופנוע דו"פ, שמן המנוע שלו הוא 2t ולא 10-40.
אז לקחת שמן מנוע 10-40 של אופנועים מודרנים מרובעים שחולקים אגנ\י שמן ולשים בגיר של הדו"פ שלי.
נשמע הגיוני מאוד עכשיו.
בטוח עדיף משמן גיר ייעודי.
shem.jpg
אבל זה בשביל האופנוע שלך.... כל הדופים של קטמ עושים שימוש ב15-50 של מרוב"פ...
Sent from my LG-D802 using Tapatalk
כן אבל אתה קולט שעד עכשיו פות"ש לא ענה ולא ציין איזה אופנוע ברשותו.
אין בעיה שקטומים משתמשים בsae50 של מרובע.
גם אין בעיה שkxים crים וyzים משתמשים בsae30.
יש מעט דגמים שמבקשים שמן גיר ייעודי, אבל הם קיימים בהחלט.