ברשותכם, פרספקטיבה מעט שונה:
ההצלחה של פולגז נבעה משילוב של צורך (תכנים מקצועיים בעברית), פורמאט חדשני לתקופה של מגזין אינטרנטי חינם, יכולת של מספר אנשים מוכשרים ונמרצים, בתוספת במה חברתית (הפורום). הייחודיות של פולגז בראשית דרכו משכה אל האתר את רב אנשי התחום בעלי ידע ויכולת כתיבה, מה שתרם עוד יותר להצלחתו. נוסיף לכך שבעלי האתר עמלו רבות (וכמעט ללא תמורה) כדי להמשיך להתפתח ולשמור על רמה גבוהה. תרמו לכך חברי פורום רבים, ביניהם כמה מהכותבים בשירשור זה.
עם הזמן, צמחו להם עוד אתרים, חלקם טובים, שבאופן טבעי דיללו מעט את שורות פולגז, דווקא בקרב האוכלוסיה הידענית. עוד תמורה הייתה חדירת קבוצות פייסבוק ממוקדות (כדוגמאת מועדון זולו) שגם כן משכו אליהם חלק מאותם אנשים שתרמו מזמנם וידיעותיהם לפולגז. אחרים (ביניהם עבדכם הנאמן) צמצמו נוכחות כתוצאה מנסיבות חיים, פנאי ושאר ירקות.
הפיתרון לאתר Wheelz כניראה אינו טמון בהעלאת נישמתו של פולגז, שהיה זקוק ממילא לריענון, אלא במציאת כיוון חדש ומבדל, מה שאיננו פשוט בכלל בנוף הצפוף של התחום היום.
אני חושב שהמערכת פעלה בכיוון זה, אף כי על פי חלק מהתגובות בשירשור, אולי לא מספיק טוב. אתר דוגיגים מנסה אף הוא להתבדל, גם כאן אני לא יודע להעריך את מידת ההצלחה.
הפורום של האתר הוא נכס יקר ויכול להיות שצריך לחשוב על דרכים חדשות למנף אותו.


ציטוט ההודעה בתגובה