ציטוט נכתב במקור על ידי Tribalmistyc2 צפיה בהודעה
הבעיה עם מערכות פליטה אוניברסליות מהסוג "תשים תשים,המנוע ינשום יותר טוב" זה שהן בכלל לא מתואמות עם התזמון של המנוע.

בסוף מהלך פליטה,כאשר הבוכנה מתחילה לרדת יש אזור חפיפה שבו שסתום פליטה עדיין לא הספיק להסגר עד הסוף ושסתום יניקה מתחיל להיפתח,כתוצאה מזה שהבוכנה מושכת פנימה,תערובת טרייה תעוף לסעפת פליטה בגלל התת לחץ ששורר בה (גז שעף בצינור יוצר וואקום בצד השני),מה שמבזבז דלק ויכול ליצור תנאים של תערובת ענייה שגורמת לחימום של תא השרפה,מיותר לציין שזה פוגע ברצועת כוח.

תופעה נוספת,בגלל אותו זמן חפיפה היא גזים שרופים שחוזרים פנימה לצילינדר ומעכבים תערובת טרייה מלהיכנס פנימה.

בנוסף לשני אלה,בגלל שמשתיקים "זרימה חופשית" הם פתוחים יותר ובעלי קוטר גדול יותר,למנוע יותר קל לינוק אוויר טרי מהחור יציאה של המשתיק,אוויר טרי שמגיע עד לשסתום פליטה מקרר אותו בין רגע,זה כמו לדחוף ברזל לוהט לדלי מים - השסתומים מתעוותים ומפסיקים לאטום,בגלל שהשסתומים מתעוותים אין מגע מלא בינם לבין התושבות והקירור שלהם נפגם באופן משמעותי,כתוצאה הם יכולים להישבר,ליפול פנימה ולהידחס לראש על ידי הבוכנה.

כל העניין הזה תלוי בתזמון של המנוע (כמה המנוע מספיק לינוק ברגע חפיפת שסתומים),לכן יש מנועים שיותר רגישים לנושא ויש שפחות.
שאלה אלייך
בהנחה שאין למצוא אגזוז שמותאם לדגם שלי,והמקורי לא מתאים עקב הגדלת נפח וקרבורטור שונה איך ניתן להתאים אגזוז (וגם סעפת)
שלא יפגע במנוע?