עמוד 1 מתוך 2 12 אחרוןאחרון
תוצאות 1 עד 15 מ 17

אשכול: מעבר מקטנוע לאופנוע - התלבטויות

צפייה משולבת

  1. #1

    מעבר מקטנוע לאופנוע - התלבטויות

    היי חברים,

    אז עברתי טסט אתמול בשעה טובה והגיע הזמן להשתדרג לאופנוע לאחר 7 שנים על קטנוע 125 סמ"ק. אני בן 31, 1.70 ומחפש אופנוע ליום יום – מהבית לעבודה ובחזרה (רמת גן – חולון, 25-30 ק"מ ביום), ולטיולי סופ"שים ברחבי הארץ. לא מחפש משהו ספורטיבי מידי אלא אופנוע עם ישיבה זקופה יחסית, כך שאני מניח שהאופציות שלי הן נייקד או מיני-אדוונצ'ר. מעדיף לקנות חדש מהסוכנות אבל אם אמצא דיל ממש טוב על כלי משומש לא אפסול את זה. התקציב – כמובן שאני מעוניין להשקיע כמה שפחות. מצד שני, לא בא לי לקנות כלי חלש יחסית ולהתבאס אחרי שנה ואז להתקשות למכור אותו, כך שהתקציב די גמיש. חשבתי על מספר אופציות:

    1. Kawasaki z250sl
    2. KTM Duke 390
    3. Honda CB500F
    4. Honda CB500X

    יתרונות וחסרונות לכל כלי לפי הבנתי הצנועה באופנועים:

    יתרונות חסרונות
    Kawasaki z250sl זול, קליל ומעולה לצפיפות העירונית.
    ביטוח זול.
    כנראה שימאס עלי מהר (רק 28 כ"ס), למרות שאני לא מאלה שהולכים לתת בראש ב170 קמ"ש.
    כנראה שיהיה קשה למכור אותו?
    KTM Duke 390 לפי הביקורות – כלי אידיאלי לנסיעה עירונית.
    כיפי ומספיק חזק לצרכים שלי כרגע.
    יש דיבור על חוסר אמינות באופנועי KTM...
    קשה למכור?
    Honda CB500F לפי הביקורות – אופנוע מושלם למתחילים וגם מספיק חזק כדי לשרוד לא מעט שנים אצלי. מחיר גבוה.
    Honda CB500X כמו הגירסא העירומה – כלי מעולה למתחילים.
    תנוחה עוד יותר זקופה, נוח מאוד לטיולי הסופ"ש.
    מחיר עוד יותר גבוה.
    אולי יהיה גבוה מידי בשביל 170 ס"מ צנועים?


    אז לפני שאני מתחיל לתאם נסיעות מבחן, אשמח לשמוע את דעתכם המלומדת על הכלים הנ"ל ויתרונות וחסרונות נוספים. אם יש עוד אופציות שיכולות להתאים, אנא שתפו.

    תודה מראש וסופ"ש נהדר!

  2. #2
    Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    166
    אני ימליץ על ה500x אני רוכב עליו קצת יותר משנה וממש נהנה, נוח לנסיעות ארוכות מאוד וגם כייפי בשבתות, טיפולים כל 12 ויחסית לא יקר לתחזוקה בנוסף אם חשוב לך מקום אחסון הוא יחיד שאם תשים עליו ארגזים הוא יראה טוב, לגבי הגובה אתה תגיע בביטחון מלא עם שני רגלים לקרקע.
    פירסמתי בזמנו חוות דעת עליו בפורום אתה מוזמן לחפש ולקרוא.

    זה קצת מוזר לשים אופנוע 250 בקטגוריה הזאת כי הוא לא כל כך עומד בה, הוא כן הכי זול אבל זה לפי דעתי יהיה מאוד שונה ולא בר השוואה.
    הדיוק יהיה מאוד זריז שובב וכייפי אם אני זוכר טוב בעיר הוא יהיה גם יותר מהיר מההונדה (לא משנה איזה שניהם אותו דבר), פחות יהיה כייף לעשות עליו נסיעות מאוד ארוכות והוא יחסית קל מאוד וניתן ללמוד ממנו הרבה לאורך תקופה יותר ארוכה.

    ממליץ בחום נסיעת מבחן על כולם!

  3. #3
    תודה שניר. קראתי את חוות הדעת שלך.. קצת ביאסת אותי לגבי הגיר. עד כמה זה מפריע?

    אשמח לתגובות נוספות.

  4. #4
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    32
    ממליץ על ה 500x מהסיבות הבאות:

    1. הוא היחיד מהרשימה למעלה שרכבתי עליו (אצלי קצת יותר משנתיים).
    2. הכי מתאים מהרשימה כאופנוע יומיומי (משתחל טוב בעיר, מיגון רוח סביר, ארגזים, חסכוני בדלק,מיכל גדול מאוד).
    3. נוח גם ברכיבות ארוכות - אם אתה מתכנן לצאת בזוג אז מהרשימה הוא הכי סביר.
    4. אם החזקת על 125 סמ"ק 7 שנים לא ממליץ ללכת על הקטנים.

    חסרונות:

    1. פחות נוח מקטנוע גדול ליומיום ולעיר. אתה סגור שהכלי הבא לא יהיה קטנוע גדול?
    2. עוד לא הוכיח את אמינותו לאורך השנים (הדגם על הכביש פחות משלוש שנים).
    3. יקר יחסית.
    4. העברת הילוכים קצת קשה, לא ממש מפריע - מתרגלים מהר אבל עדיין חסרון.

  5. #5
    Member הסמל האישי של danielk
    תאריך הצטרפות
    Jul 2015
    הודעות
    405
    אני דווקא סולד מההונדה, כלים משעממים נורא, לצורך העניין הcbr500r שחולק אותו מנוע במשפחה נבחן בארץ (פולגז לדעתי) והבוחן רשם מסקנה בסוף המבחן שזה הכלי הכי משעמם שיצא לו אי פעם לבחון, אחרי נסיעה על כזה הבנתי גם למה התכוון המשורר.
    אני חושב שאופנוע קונים כי מחפשים רגש/פאן וכו', סדרת ה500 זה קטנועי הילוכים מגודלים בהגדרת התכלס שלהם.

    אם אתה מחפש אופנוע "חי" שמרגיש ומתנהג כמו שאופנוע צריך להיות, ה390 זה הפיתרון.


    בכל אחד מהצדדים תהיה פשרה, אבל דעתי האישית? אתה בן 31, תשמור את ה500x לגיל 45 פלוס, תטעם קצת אופנוע חי לפני שאתה נופל לשיעמום.

  6. #6
    ציטוט נכתב במקור על ידי dush500 צפיה בהודעה
    ממליץ על ה 500x מהסיבות הבאות:

    1. הוא היחיד מהרשימה למעלה שרכבתי עליו (אצלי קצת יותר משנתיים).
    2. הכי מתאים מהרשימה כאופנוע יומיומי (משתחל טוב בעיר, מיגון רוח סביר, ארגזים, חסכוני בדלק,מיכל גדול מאוד).
    3. נוח גם ברכיבות ארוכות - אם אתה מתכנן לצאת בזוג אז מהרשימה הוא הכי סביר.
    4. אם החזקת על 125 סמ"ק 7 שנים לא ממליץ ללכת על הקטנים.

    חסרונות:

    1. פחות נוח מקטנוע גדול ליומיום ולעיר. אתה סגור שהכלי הבא לא יהיה קטנוע גדול?
    2. עוד לא הוכיח את אמינותו לאורך השנים (הדגם על הכביש פחות משלוש שנים).
    3. יקר יחסית.
    4. העברת הילוכים קצת קשה, לא ממש מפריע - מתרגלים מהר אבל עדיין חסרון.
    למה לא ממליץ על הקטנים אם הייתי 7 שנים על 125? לגבי קטנוע - לא בא לי. מחפש משהו קצת יותר מרגש שגם ישמש אותי בטיולים.. לא רואה את עצמי יוצא לטיולים על קטנוע. בנוסף, אופנוע זה סוג של חלום ואם לא אגשים אותו מתישהו, כנראה שלא אסלח לעצמי.
    אם העברת ההילוכים קשה, איך זה שהוא כ"כ מומלץ לרוכבים מתחילים? בגלל שהוא "משעמם"?


    ציטוט נכתב במקור על ידי danielk צפיה בהודעה
    אני דווקא סולד מההונדה, כלים משעממים נורא, לצורך העניין הcbr500r שחולק אותו מנוע במשפחה נבחן בארץ (פולגז לדעתי) והבוחן רשם מסקנה בסוף המבחן שזה הכלי הכי משעמם שיצא לו אי פעם לבחון, אחרי נסיעה על כזה הבנתי גם למה התכוון המשורר.
    אני חושב שאופנוע קונים כי מחפשים רגש/פאן וכו', סדרת ה500 זה קטנועי הילוכים מגודלים בהגדרת התכלס שלהם.

    אם אתה מחפש אופנוע "חי" שמרגיש ומתנהג כמו שאופנוע צריך להיות, ה390 זה הפיתרון.


    בכל אחד מהצדדים תהיה פשרה, אבל דעתי האישית? אתה בן 31, תשמור את ה500x לגיל 45 פלוס, תטעם קצת אופנוע חי לפני שאתה נופל לשיעמום.
    כמה משעמם אופנוע יכול להיות? אני לא מחפש אקסטרים.. בסה"כ מחפש משהו סולידי שיהיה כיפי יותר מקטנוע משעמם.
    הדיוק באמת יכול להיות פתרון טוב אבל אני חושש מהמוניטין של ktm.. ביקורים תכופים במוסך וזה. אין לי שום ידע טכני במכניקה של אופנועים ולא בא לי להיות תלוי במוסך כזה או אחר. ראיתי פה בפורום אנשים שמתקשים למכור את ה ktm שלהם.. גם זה קצת מרתיע.

  7. #7
    Junior Member
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    הודעות
    32
    ציטוט נכתב במקור על ידי Ser Jorah Mormont צפיה בהודעה
    למה לא ממליץ על הקטנים אם הייתי 7 שנים על 125? לגבי קטנוע - לא בא לי. מחפש משהו קצת יותר מרגש שגם ישמש אותי בטיולים.. לא רואה את עצמי יוצא לטיולים על קטנוע. בנוסף, אופנוע זה סוג של חלום ואם לא אגשים אותו מתישהו, כנראה שלא אסלח לעצמי.
    אם העברת ההילוכים קשה, איך זה שהוא כ"כ מומלץ לרוכבים מתחילים? בגלל שהוא "משעמם"?
    אם אתה נשאר שנים עם אותו הכלי, ממליץ ללכת על הגדול שבחבורה.
    העברת ההילוכים היא לא "קשה", לא צריך להפעיל הרבה כוח או טקטיקה מיוחדת ולא נדרש ניסיון ברכיבה. הכוונה לתגובת התמסורת אחרי ההעברה.
    קשה להסביר את התופעה במילים, אני עברתי לדגם מאופנוע גדול יותר (אחרי מס' אופנועים קודמים) והתופעה הייתה בהחלט מורגשת, אבל לא פגמה לי בחווית הרכיבה.

    האופנוע מומלץ למתחילים בעיקר בגלל הגודל, ההתנהגות המרוסנת (אין הרבה כח מתפרץ), תנוחת הרכיבה והפשטות.

    בהחלט מבין את כל מי שמכנה אותו אופנוע משעמם. מי שמחפש ריגושים בתאוצות/השחזות/וויליז וכו' לא הייתי ממליץ לו על הדגם הזה.

  8. #8
    Member הסמל האישי של danielk
    תאריך הצטרפות
    Jul 2015
    הודעות
    405
    אחריות לשנתיים, וכשחדש עולה 38 אלף שקל ותמכור אותו אחר כך ב30 אלף אחר שנה? ירידת ערך סבירה.
    גם הוא די אמין, מרווח הטיפולים שלו עלה מפעם ב5 לפעם ב7.5 עקב שהוכיח את עצמו באמינות כשנתיים לפני.
    תאמין לי, שלא יחכו לך אנשים מחוץ לבית ויריבו מכות על 500x

    הסחירות הבעייתית היא יותר בדיוק 690 מכיוון שיש לו מתחרה ישיר וחזק יותר בגזרת במחיר הלא הוא 09.

    גש להונדה סע על 500, גש לktm תרכב על 390, מבטיח לך שתבין כמה הפער בפאן פקטור הוא ענקי.

  9. #9
    תודה לשניכם. אגש לעשות נסיעת מבחן על שני הכלים (וגם על ה cb500f).

    אם למישהו יש הצעות לכלים אחרים, אשמח לשמוע.

    אגב, מישהו יודע מתי אמורה להגיע ארצה הגירסא החדשה של ה mt 03?

  10. #10
    Senior Member הסמל האישי של dudybou
    תאריך הצטרפות
    May 2015
    מיקום
    אי שם במערב בנימין..
    הודעות
    643
    ציטוט נכתב במקור על ידי Ser Jorah Mormont צפיה בהודעה

    אגב, מישהו יודע מתי אמורה להגיע ארצה הגירסא החדשה של ה mt 03?
    לא מזמן הייתי אצל YD-MOTO בירושלים והוא אמר שה-mt03 יגיע באזור מרץ לארץ.

    תתחדש על ה CB !!

    בקרוב אצלי, אחרי שנחסוך קצת..

  11. #11
    Member
    תאריך הצטרפות
    Jul 2015
    הודעות
    283
    אני יכול להמליץ לך על cb500x, אני לא חושב שיש אופנוע במחיר שלו שיכול לספק לך תמורה טובה יותר לכסף, שוב ואני מדגיש "במחיר שלו" , הוא אופנוע קל וכייפי לרכיבה, לא חסר לא כח, אך אני גם לא אוכל להמליץ ולשבח את יכולת המנוע והביצועים שלו, מכיוון שלפני זה היו לי אופנועים די כבדים וחזקים יותר, כמו ויסטרום 650, פייזר 1000, ועוד ספורטיביים.
    כך שקשה לי למצוא כאן כח מספק אך הניסיון שלי עם כלים גדולים יותר, אך הוא ממש לא רע לנסיעות יומיומיות רגועות, יש לו מספיק מה לתת, וגם משתלב בכבישים בינעירוניים ללא כל בעיה, הוא מעולה לקטגוריה שלו, והכי חשוב, מדובר באופנוע חסכוני בטירוף, הן מבחינת צריכת דלק, טיפולים ותחזוקה כללית.

    שיהיה בהצלחה.

  12. #12
    תודה עדנאן.

    שכחתי לשאול - האם הרכבת מזוודות בצידי האופנוע תפריע למורכב? ארגז אחורי אני לא אוהב.. זה מכוער מידי לטעמי.

    מה דעתכם על z300? נראה שהוא מתחרה יותר בדיוק 390 והם עולים פחות או יותר אותו הדבר.

  13. #13
    Member הסמל האישי של danielk
    תאריך הצטרפות
    Jul 2015
    הודעות
    405
    ה390 אוכל לארוחת בוקר את כל המתחרים בקטגורית ה"לייט וייט" (כלומר עד 500 סמק כולל), אם זה במבחני דרכים שידו תמיד על העליונה מבחינת פאן, אם זה בזכיות במגוון מגזינים דוג בתור אופנוע השנה שלהם ב2014 וגם ב2015.

    ובהסתכלות "על הנייר" הוא גם לא רואה אף אחד בקטגוריה

  14. #14
    ובכל זאת.. למישהו ניסיון עם z300?

  15. #15
    שוב תודה לכולם. הוזמן cb500x חדש בצבע שחור מט סקסי. נתראה בדרכים!

אשכולות דומים

  1. תגובות: 6
    הודעה אחרונה: 26-04-2016, 18:25
  2. מספר שאלות לפני מעבר לאופנוע שטח
    על ידי Gal.r בפורום שטח וסופרמוטו
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 25-02-2016, 11:07
  3. מעבר מאופנוע 250 ל-650 סמ''ק
    על ידי noamw בפורום כללי
    תגובות: 19
    הודעה אחרונה: 01-02-2016, 00:21
  4. השתדרגות מעבר לקטנוע חדש
    על ידי Eladnh בפורום כללי
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 19-08-2015, 23:47
  5. כמה שאלות לגבי מעבר (אולי) מקטנוע לאופנוע
    על ידי conundrum בפורום לרוכב המתחיל
    תגובות: 2
    הודעה אחרונה: 13-08-2015, 11:40

הרשאות פרסום

  • אין באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • אין באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •  
Single Sign On provided by vBSSO