אני מטפל במוסך הסדנה לאופנועים רמת החייל וממליץ בחום.
נושא הטיפולים העצמיים הוא מאוד מורכב.
אני אישית מתכנן לטפל לבד (יש לי את הידע, גישה לכלים וגיבוי של אנשים שחיים את הנושא ביומיום).
לגבי רכישת כלי כזה - עניין של התרשמות. אם המוכר מבין עניין, יודע על מה הוא מדבר ועושה רושם אמין, לא תהיה לי בעיה לרכוש.
אם יהיה לי חשד שטיפולים עצמיים הם שם קוד ל'לא טופל', ארד מהרכישה.
Sent from my C6833 using Tapatalk
אני מטפל במוסך הסדנה לאופנועים רמת החייל וממליץ בחום.
הגיוני שמחיר של טיפול קטן (החלפת שמן+פילטר) יוצא באזור ה 700 ש״ח?
במטרו יצא לי באזור ה 450 ש״ח..
הגיוני לא
אבל אילו המחירים
גם אצלי בבאנדיט שילמתי סכום דומה
יצאתי לפגרת חורף מחוסר תקציב
אשוב בקרוב
⚡️![]()
מצאתי על מה לקטר הוינקר של ימאהה נושר!!!
SIC TRANSIT GLORIA MUNDI
ואני חשבתי שמטרו יקרים..
כל אזור והמוסכים שלו. הכי חשוב לדעתי זה למצוא חברים עם אופנוע דומה ולקבל מהם חוות דעת על מוסך שמטפל באופנוע מהסוג שלך!!!
ומה ככה סתם כדרך אגב מונע ממני לפברק היסטוריית טיפולים?
לא חסר מוסכים שמפברקים חלק מהדברים בטיפולים , רושמים שבוצע ולא מבצעים או רושמים הגדרה כללית למדי סטייל "טיפול קטן" מה זה בעצם טיפול קטן? כל אופנוע וכל קילומטראז זה שונה , מי קבע שהמוסך באמת ביצע את כל הנדרש בקילומטראז הזה? בכללי נושא הטיפולים זה נושא מורכב.
יכולים להיות כלים עם כל החשבוניות והסטוריית טיפולים והכלי נבלה ונתקלתי בכזה ששיפצתי.לרוב מי שמטפל לבד מטפל טוב ממוסך.
איך לבדוק? לי זה היה תמיד פשוט ,פותח ספר רכב של הכלי שאני עומד לרכוש ובודק המלצות יצרן לחלפים וזמנים, ואז אני שואל באיזה שמן הבעלים היה משתמש לדוגמא ומוודא שזה השמן המתאים לפי הספר . או שואל מתי פעם אחרונה הוחלף פילטר אוויר או דברים כאלה אם האדם שטיפל מקצועי ידע לתת תשובות מי שמגמגם כניראה שהכלי לא באמת טופל
הגיוני ולא הגיוני, תפרט מה בוצע ומה החלפים ששמו לך ואז אפשר לדעת הגיוני או לא.
טיפול קטן זה לא באמת משהוא קבוע לכלל הכלים וקשה לדעת מה בוצע לפי השאלה שלך.
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
החלפת שמן + פילטר, מעבר כללי על האופנוע וזהו בגדול
בזן אופנועים אמרו לי אזור ה 700 ש״ח בחישוב גס..
איזה שמן איזה פילטר , יש אטמים בנוסף?
מזה מעבר כללי על האופנוע?
מחיר הטיפולים זה בעצם חלקי חילוף + שעות עבודה
טיפול קטן זה לפחות שעה וחצי של עבודה (זה לא משנה שבפועל זה לוקח פחות יש "שעתון יצרן" משם המספרים באים)
שמנים וחלפים זה גם משהו שמשפיע חזק מאוד על המחיר.
אם לדוגמא נלך על שמן פשוט שגובים עליו 30 שקל לליטר ופילטר תחלופי פשוט של 40 שקל יוצא לך 160 שקל חלפים ושעה וחצי של עבודה זה שזה עוד בערך 300 שקל יוצא 450 שקל שזה מחיר זול
אם נלך על שמנים ב 90 שקל לליטר ופילטר מקורי עם אטמים מסביב אתה חופשי יכול להגיע גם לאלפיה
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
על מה אתה מדבר? טיפול קטן לוקח בדיוק 20 דקות. נגיד חצי שעה עם מעבר על הכלי.
פילטר שמן מקורי יעלה בטח 100-150 שקל, שמן נגיד 3 ליטר כפול 60(למוטול,ככה אתה קונה את זה והמוסך קונה בפחו) הגענו לסביבות ה300 שקל. על מה עוד 400 שקל? בטח גם לפהי מע"מ
שוב פעם המוסך לא זה שקובע כמה לגבות על העבודה , שים לב שהמוסך קובע מחיר לשעה בלבד עכשיו הכוונה לא באמת לזמן העבודה שהשקיע בפועל אלא לשעתון יצרן!
כמו שיש טבלת טיפולים יש טבלה לכל דגם אופנוע או נגיד למשפחת דגמים (כל יצרן לפי השיקול שלו) ושם מוגדל במדוייק כמה שעות כל עבודה לוקחת . המוסך לוקח את השעתון שלו נניח 240 שקל לשעה ומכפיל פי כמות השעות שרשם היצרן זו העלות.
עכשיו נניח היצרן שהעבודה לוקחת שעה וחצי ומוסך א עשה אותה ב 5 דקות הלקוח עדיין משלם על שעה וחצי , ואם מוסך ב עשה את אותה העבודה ב 20 שעות הלקוח עדיין משלם שעה וחצי.
אתה יכול למצוא טבלאות של שעתון יצרן ברשת בכיף .
עכשיו בוודאי שהמוסך קונה את החלפים זול יותר הוא לא עסק התנדבותי הוא עסק כלכלי הוא מוכר לפי מחירון.
ואני זורם עם החישוב שלך 60 כפול 3 זה 180 שקל , ועוד 100 שקל זה כבר 280 ועוד לפחות שעה עבודה 240 לפני מעמ ואני זורם על המינימום .
זה כבר 520 שקלים ושוב לא משנה שלקח לו בפועל 20 דקות. אם אתה רוצה להיות חכם גדול ולדרוש שידליק לך סטופר ותשלם לפי השעות בפועל אתה בטוח תצא מופסד
זה כמו לבקש מנהג מונית להפעיל מונה
ואם המוסך שם לך מוטול 7100 שעולה 120 לליטר מחירון?
3 ליטר זה כבר 520 שקל
נערך לאחרונה על ידי strelok89; 19-01-2016 בשעה 22:14.
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor
הי, 89...
זה ככה, אתה לא יודע?
בא אלי מישהו ואמר לי כך:
יש לי בעיה שאני לא יכול לפתור, ניסיתי ולא הצלחתי ואני דווקא מבין בזה.
אמרתי לו, תביא לי לראות ואגיד לך כמה זה צריך לעלות, מחיר בדיקה 180 ש"ח
ואם במהלך הבדיקה אני פותר את הבעיה, אז זה נשאר על 180 ש"ח. אם לא, אתן לך הצעת מחיר בהתאם.
אם תקבל את ההצעה, תשלם רק את המחיר שלה ולא גם את ה180,
זה כבר יהיה כלול בהצעה.
אם לא תקבל את ההצעה, תשלם את ה180 עבור חוות הדעת ותלך לשלום.
אמר הבחור, למה שאשלם לך 180 ש"ח? אולי תפתור את זה בחמש דקות,
זה לא נראה לי מסובך.
עניתי לו שגם בחניון לוקחים על שעה ראשונה מחיר מלא
ורק מהשעה השניה מתחשבנים על כל רבע שעה נוספת.
חוץ מזה, אם זה כל כך קל ולא מסובך, אז למה לא פתרת את הבעיה בעצמך? שאלתי.
הבחור חשב שניה ואז שינה אסטרטגיה.
טוב, הוא אמר. אתה תבדוק ותראה, אם תציע לי הצעת מחיר שלא אסכים לשלם,
אז לא אשלם גם את הבדיקה.
זאת בגלל שהבעיה בעצם לא נפתרה.
ואם זה משהו קטן, אז נראה מה לעשות...כי אני לא מוכן לשלם 180 ש"ח.
עניתי לו שלא יבוא ושאני לא מעוניין לפתור את הבעיה.
הוא אמר, איזה פראייר אתה...הפסדת 180 ש"ח.
הסתכלתי לו בעיניים ועניתי, איזה מטומטם אתה...אמנם הפסדתי, אבל רק את זמן השיחה הזו.
הרווחתי 360 ש"ח, כי לא משנה מה הייתי עושה, לא היית משלם לי.
ואם הייתי עושה...גם הייתי מפסיד את שעת העבודה וגם את התמורה שלה.
אז הרווחתי, פעמיים, 360 ש"ח...וכדאי שתלך, שלא ארוויח גם לילה במעצר.
הלך.
הבנת?
נערך לאחרונה על ידי MasterOz; 19-01-2016 בשעה 23:50.
אני מסכים איתך ב 100%
יש בדיחה ברוסית על איזה מיליונר שקנה בנטלי יוקרתית ונתקע עם בעיה שלא מניע לא משנה לאן פנה אף אחד לא הצליח לאתר בעיה.
פתאום מגיע איזה עובר אורך ואמר לו אני מוכןם לתקן לך את הבעיה תמורת 1000$ המיליונר הסכים, הבחור אמר אבל ככה : אתה משלם לי 1000 דולר אם אני מתקן נשאר אצלי אם לא אני מחזיר לך.
המיליונר הסכים, בא הבחור לקח פטיש נתן מכה אחת וזהוא האוטו מניע.
המיליונר המום אומר לו על מה שילמתי לך 1000$ על מכת פטיש?! אני לא מוכן תביא חשבונית על זה ותחתום לי! אני דורש את הכסף חזרה לא מוכן לשלם 1000$ על מכת פטיש קטנה.
אז הבחור הוציא לו חשבונית
מכת פטיש קטנה - 1 $
לדעת איפה לתת מכת פטיש 999$
זו הגישה הישראלית- ומי שאומר מחיר זול או יקר מבלי לדעת פרטים טועה ומטעה
Si fractum non sit, noli id reficere
adversus solem ne loquitor