אל תתחיל על שלך. טיפולים בקטנה אולי, אבל לא מעבר - מתכון בטוח להרבה נסיעות באוטובוס.
תקנה כלי ישן וזול, עדיף מניע ונוסע. אפשר אחרי תאונה, שבור מכוער אבל סוג של חי. תשיג ספר רכב ותתחיל ללמוד.
היי חברים.
לא מזמן קניתי אופנוע cbf250. אחרי שיפוץ מנוע ויישור קו במוסך הבנתי שאני רוצה לחסוך בכל ההוצאות הלא-הגיוניות הללו, ובכלל - אני מאוד רוצה ללמוד את כל מה שקשור במכניקת האופנוע, להבין בדיוק עם מה אני מתעסק, עם הזמן לשפץ אופנועים ואולי לעשות מזה גם כסף.
מאיפה להתחיל? כלי עבודה יש לי בבית בשפע, אופנוע שדורש אהבה יש, וים רצון כמובן יש. חשבתי לקחת את זה ב-2 כיוונים - או להתחיל לשפץ את הסיבי שלי, שכרגע הוא אמצעי התחבורה העיקרי שלי חוץ מאופניים (אין אפילו רשיון לרכב וממש לא בוער לי), או לקנות איזה 125 סמ"ק חמוד מורד מהכביש, העיקר מניע, באיזה 2-3 אלף, ולהתאמן עליו (מצד שני אם היה לי את כל האקסטרה-כסף הזה לאופנוע שני אז סביר להניח שהייתי פשוט משקיע אותו בכלי יותר מודרני מהסיבי שלי). יש למישהו המלצות? מאיפה מתחילים בתחום? המטרה שלי כרגע היא להביא את הסיבי שלי למצב טיפ-טופ, צביעת שלדה ומה לא, ולא בשביל רווח אלא בשביל ההנאה.
אל תתחיל על שלך. טיפולים בקטנה אולי, אבל לא מעבר - מתכון בטוח להרבה נסיעות באוטובוס.
תקנה כלי ישן וזול, עדיף מניע ונוסע. אפשר אחרי תאונה, שבור מכוער אבל סוג של חי. תשיג ספר רכב ותתחיל ללמוד.
אם אתה מתכוון לעבוד על ה-cb שלך, קח בחשבון שהדברים יתבצעו בשלבים,
כי זה כלי התחבורה שלך.
לא הייתי מבזבז זמן של צביעת שלדה וכו', זה יקר ומיותר ויגזול זמן וכסף שאין לך.
אם אתה קונה כלי לשיפוץ, מה המטרה? רק ללמוד? לא הייתי קונה כלי רק בשביל זה,
אלא עובד על ההונדה.
SYM SuperPure 50 - כוח מתפרץ במחסן || Honda XR125L - אהבה מהילוך ראשון נמכר ||
Suzuki DR350SE - כמו יין, משתבח עם הזמן נמכר || Suzuki SV650N - מנוע V כלבבי נמכר ||
Honda CB1000R - סכין יפנית נמכר || KTM 125 EXC - הקטום הכתום והשסתום נמכר ||
Yamaha MT09 Tracer - השילוש הקדוש נמכר || Suzuki GSR 750 - משעמם כמו השגרה נמכר ||
Kawasaki Z900 - בקרות זה לחלשים נמכר || BMW S1000R
ללמוד, לשפץ, ובתקווה למכור ברווח כלשהו.
מצאתי כמה אופנועים במחיר לא כל כך יקר, ביניהם נגיד cbr 125 מורד מהכביש וכו'. לי אכפת העיקר שיתניע, משם אנסה להביא אותו למצב כביש שוב, טסט ואו שאני אמכור אותו או שאם הוא יצא ממש טוב (בתקווה רבה ואחרי הרבה אהבה) אני אתן לאחות הקטנה בת ה-17 ככלי ראשון. מקסימום - לא הלך? לחלקים.
אחרי מעל 10 שנים בעסק הזה, זו הגישה הנכונה לעניין לדעתי.
Cbr125, אגב, הוא פוטנציאל מצויין לפרוייקט לימוד כזה. הוא פשוט מאוד, יש ספרות טכנית זמינה עבורה וחלקים למכביר באיביי ואפילו בארץ. לדעתי עדיף לך לחפש אחד חבוט ושבור אבל לא מורד (לפחות תוכל להנות ממנו או למכור אח"כ).
אופציה נוספת זה יוסאנג gt/gtr ישן וחבוט מסוף שנות ה2000. גם הם די זמינים וזולים, גם להם חלפים בזול מחו"ל וספרות טכנית סבירה.
אופציות נוספות זה נינג'ה 250 או gpx 250 ישן ממש, או תכל'ס כל אופנוע 250 יפני שתמצא בתקציב של 3-4 אלף.
בגלל שה cb נקנה לא מזמן מבחינה טכנית זה לא משנה אם תתחיל ממנו או מאחר.
להחזיר לכביש כלי מורד אין טעם חפש אופנוע בלי טסט שישב כמה שנים במחסן.
תודה על התגובות וההכוונה.
הבנתי שאי אפשר להעביר בעלות במידה ואין טסט, זה נכון? אילו כלים אי אפשר להעביר עליהם בעלות?
ויש אולי מקומות (מגרשים וכו') מומלצים להביא כלים ישנים? או שציד באתרים כמו יד 2 זו האופציה הטובה ביותר?
אפשר עד 3 חודשים אם אני לא טועה אחרי שנגמר.
מעבר תמיד אפשר במ.הרישוי בלי הגבלה על תקופה בלי טסט.
לא מכיר.
הייתי מחפש בפייסבוק וביד 2,אפשר לעשות סיבוב בין מוסכים שונים ולפרסם גם פה שאתה מחפש.
QUOTE=R86;31631]מודרני?
לא הייתי ממליץ,כן הייתי ממליץ על הcb אם הוא לא היה כלי הרכב היומיומי שלך.
גם gn 250 הולך טוב,יש מציאות תחפש תמצא.[/QUOTE]
שמעתי על ה-gn250 כבר כמה פעמים, זה הכלי שהרוב בארץ מתחילים ממנו לא?
בשיא הכנות גם נראה כלי מאוד יפה וקלאסי.
אז בעצם ללכת למשרד הרישוי בשביל האגרה, ללכת לדואר לשילומה ולחזור למשרד הרישוי להמשך הפרוצדורה?
שמעתי על ה-gn250 כבר כמה פעמים, זה הכלי שהרוב בארץ מתחילים ממנו לא?
בשיא הכנות גם נראה כלי מאוד יפה וקלאסי.
אז בעצם ללכת למשרד הרישוי בשביל האגרה, ללכת לדואר לשילומה ולחזור למשרד הרישוי להמשך הפרוצדורה?[/QUOTE]
כן במשרד הרישוי ניגש לאחת הפקידות ומבקש להעביר בעלות,ת.ז. שלך ושל המוכר חובה.
בקשר לאגרה תבדוק אולי יש לקחת בעוד מקום.