קיבלתי רשיון לאופנוע A1. אני מקציב לרכישה 15k. המטרה שלי היא כביש וכיף וגם אמינות כי אני צריך להתניע ולנסוע לעבודה ובעבודה. מאוד מתלבט לאיזה כיוון ללכת. דיאלים 2015.? Cbr250 2009? או לכיוון השני, gs500 2002… מה דעתכם.
Sent from my Elephone P6000 using Tapatalk
אני גם קיבלתי לא מזמן רישיון והייתי בדיוק באותם הלבטים כמו שלך.
רק במקום gs חשבתי על kle.
בסוף החלטתי לרדת מהעניין של ה 500סמ"ק בגלל הפן הבטיחותי.
כל המכרים שלי המליצו לי פה אחד להתחיל צנוע, ועם הזמן- כשאצבור מספיק
שעות עם הכלי על הכביש, רק אז לעבור שלב הלאה לכלי חזק יותר.
זה רק מצד הבטיחות, מהצד הטכני- כלי חדש יותר מול כלי בן מעל עשור.
יש יותר סיכוי ליפול על נבלה עם כלי ישן יותר, אני לא אומר שכולם כאלה. רק שהסיכוי גבוה יותר.
אם בכל זאת תחליט לרכוש 500סמ"ק, שים לב שיש הבדל של 2000 שקלים לביטוח בין עד 250סמ"ק למעל250 (עם ביטול השתתפות עצמית)
זאת נקודה שצריך להכניס אותה גם לשיקולים. מעבר לבטיחות והחזקה שוטפת של הכלים.
מקווה שעזרתי במשהו![]()
תודה רבה לשניכם. אני חושב שאקח את עצתכם. כשסיירתי בחנויות הטריידאין, שמעתי מישהו שדיבר עם מישהו אחר, ואמר שהיה לו דיאלים ושהוא הוציא עליו הרבה כסף. זה קצת הרתיע אותי. מה הייתם ממליצים ביחס ל15k? עם הכיוון הזה של אופנוע כביש 250?
Sent from my Elephone P6000 using Tapatalk
בסוף, מה קנית?
Sent from my Elephone P6000 using Tapatalk
בכללי תמיד היית מנסה, בסוג הזה של הכלים, ללכת על מה שיותר חדש. יש בלאי לכלים כאלה וככל שאתה מתרחק בשנתון אתה יורד בביטחון של מה אתה קונה. ממה שציינת הדיאלים הוא הכלי האמין יותר וממה שאני יודע הוא לא רואה מוסך.
לא הייתי מתחיל עם כלי של 500 סמ"ק. את הנסיון תרכוש על כלי קטן יותר ואחרי שנה שנתיים תעבור לכלי יותר גדול. אין מצב שרוכב מתחיל באמת יודע לשלוט בכלי גדול. תצבור קילומטרש ונסיון בכל מני מצבים ומזגי אוויר ואז תשדרג.
This is getting old.
יש המון דיונים על זה. אפילו בווילז החדש.
עבדכם הנאמן עשה את הרישיון הראשון שלו על 500 סמ"ק ועדיין כאן כדי לספר על זה. לטעמי, הרבה יותר אופנוע מה 250 סמ"ק. יש שיסכימו איתי, יש שלא.
מה שאני לא אוהב זה אנשים שממליצים בלי שמץ ניסיון. אוריאל, מה הניסיון שלך? על כמה אופנועים רכבת? למה דווקא קטנוע ולא אופנוע? מה אתה חושב שאופנוע 250 נותן שאופנוע 500 לא? נטו מבחינת יכולות, עזוב רגע עלויות ואמינות, לצורך הדיון.
היי,אני התחלתי עם כלי קצת מעל 500 סמ"ק כמעט ללא ניסיון (מוצלח) קודם,אני עוד חיי,הכמעטים שהיו לי לא היו בגלל הכלי
ולמען האמת אני מרגיש הרבה יותר בטוח עליו מאשר על כל 125/250 שרכבתי מאז,האצה שעוזרת מאוד לחמוק מאידיוטים על הכביש ובלמים מספיק חזקים כדי לעצור בזמן
הוא הרבה יותר יציב על הכביש,נותן לי בקלות להיות בקדמת התנועה ולא להזדחל על השוליים/נתיב ימני.
כך שאני לא רואה סיבה (מלבד עלויות ביטוח) להתחיל עם 250.
עוד דבר לטובת ה500..המנועים מחזיקים הרבה הרבה יותר...
לא ראיתי הרבה 250ים עם יותר מ60 על השעון..לעומת זאת מכיר כמה עיזים שעברו את ה100 וממשיכים..
אני חיי בשביל למות על האופנוע שלי.
יש הרבה משתנים לשאלה. הדיאלים - בהחלט חדש יותר, ביקורות שנויות במחלוקת , כאחד שניסה אותו - לא מרגיש הכי יציב, ודי זול. ה-CBR (שאם אני לא טועה מגיע משנת 2011 ומעלה בארץ) מעט ישן יותר. יש את הפקטור הלא-קטן של השם האמין של הונדה, אבל צריך לבדוק טוב-טוב את האופנוע, רוב הכלים הללו נאנסים ע"י נהגים מתחילים ואין לדעת מה נעשה עליו.
ה-gs500 אמנם ישן אבל בהחלט חזק יותר. יש את הביטוח היקר להכניס לשיקולים, ושוב - לבדוק טוב מאוד. במדינת הקומבינות אין לדעת איך הכלי טופל, ועדיף לקחת אדם שמבין שיעזור.
האמת שאני בכלל נגד האופנועי "ספורט" 125-250... כאילו חוץ מפוזה של ילדים בני 16-18 אני לא מבין מה טוב בכלים האלה.
1. אתה סובל מתנוחת הרכיבה.
2. האופנועים האלה לא מרגישים בטוחים בהשכבות מעל 120-130 קמ"ש.
3. הם עדיין 250 סמ"ק (בערך 30 כ"ס) הם ממש חלשים ככה שאתה לא נהנה ממהירות של אופנוע ספורט.
4. הcbr מרגיש ממש קטן פיזית ככה שאם אתה בחור מעל מטר 70 וקצת יותר מ65 קילו הוא כבר הופך ללא נוח במיוחד
5. כידון- אין מה לעשות לשימוש יומיומי אופנוע ספורט לא נוח בתוך עיר (למרות שנתנו קצת מרווח כידון בכלים הקטנים) אבל בכל זאת.
עכשיו בטח אנשים יגידו לי פה שזה אחלה מקפצה לאופנועי ספורט הגדולים. אז אני גם לא חושב!! קודם כל המקפצה בין אופנועי ספורט 250 ל600 היא משוגעת ובלי פרופורציות בכלל! בכלל אני יודע שצריך לעבוד עוד הרבה אופנועים והדרכות בדרך עד שתוכלו לעלות על כלים 600 עד ליטר.
אולי הcbr 500 היחיד שנותן את המקפצה האמיתית הזאת..
אז לסיכום, אם הכלי שלך הוא כלי שישמש אותך ליום יום ואתה כן מחפש אופנוע ולא קטנוע, עדיף לפי דעתי ללכת על אופנועים רגילים עם תנוחת ישיבה זקופה ושלא מבאס לשים עליו תיקים או ארגז כדי שמעבר ליופי החיצוני של האופנוע תקבל עוד משהו ממנו ולא תסבול כל יום מחדש.
תודה רבה לכולכם. עכשיו אני עדיין בהתלבטות. אני יודע שזו צומת שהרבה רוכבי a1 מתלבטים בה. מבטיח לדווח מה רכשתי ומה התרחש מאז.
Sent from my Elephone P6000 using Tapatalk
+100500
כלי ראשון שלי היה er5 בזמנו (כולם התחילו מ500 אז, ה250 היחידים שהיו הם gnים, וgpxים למיניהם). לא הבדל מטורף בכוח-50 מול 33, אבל מקבלים אופנוע אמיתי. יותר אמין לדעתי, יותר נוח, יותר חזק, יותר זול ופשוט לתחזוקה, המינוס היחידי הוא עניין הביטוח כמו שאמרו פה. אז אם יש התלבטות בין gs לcbr250, לדעתי התשובה ברורה.