Paz,
בוודאי.
התמיהה שלי היא על הפער, בין עוצמת הדיון על מיגונים ובין הדיון על רכיבה הגיונית.
האמת היא שאני לא באמת תמה. שורש העניין ברור לי: מה cool ומה לא? מיהו אופנוען ומיהו "קצת אופנוען"?
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
חנן, אם אני עושה ניהול סיכונים כמו שצריך אז אני ממש לא רואה את עצמי על אופנוע.
אני גם מכיר אנשים שנפלו ממדרגה שנייה של סולם וסיימו יותר גרוע מהמכרה שלך, אז מה?
אם הם היו יותר זהירים, היו היום בחיים!
סולם זה מסוכן, לא עולים על סולם רעוע, לא עומדים על המדרגה העליונה של סולם שלא מיועד לזה, תמיד מישהו מחזיק (או קושרים) סולם גבוה, לא מושיטים יותר מחצי גוף מעבר לסולם, ולא עומדים מתחת לסולם!
ומי שעושה את זה שלא יתפלא אחרכך כשקורה לו משהו! חס וחלילה.
מחוץ לעבודה שלי בנו בנין, אז כל יום יכולתי להסתכל על ההתקדמות של הבניה ולראות איך מקימים בניין גבוה. הפועלים בדרך כלל עם קסדה על הראש, אבל לפעמים מורידים כי חם להם וזה לא נוח. יום אחד פועל בקומה 4 הפיל קרש. הקרש נפל 2 קומות למטה ופגע לפועל אחר בראש. הנ"ל לאחר הפגיעה, לקח את הקסדה שלו ושם על הראש. הייתי מעדיף שישים את הקסדה לפני שזה קרה.
ושטיח בבית צריך להיות מודבק או עם משטח גומי, בלי פינות מוגבהות שמפילות אנשים על פינות של שולחן.
ולדאוג לשטיח ככה זה שונה מלשים ריפוד על כל הפינות שיש בבית, זה כבר מוגזם.
אבל אם יש לך ילדים קטנים בבית אז אולי זה לא מוגזם. כי יש להם נטייה לחפש פינות עם המצח. גם בלי קשר לשטיח הרוצח.
הזהירות שלך על האופנוע לא פותרת אותך מכל הסכנות שמסביבך, לא משנה כמה כיף לך באותו רגע וכמה זה מבאס לשים מיגון כל פעם.
Paz,
בוודאי.
התמיהה שלי היא על הפער, בין עוצמת הדיון על מיגונים ובין הדיון על רכיבה הגיונית.
האמת היא שאני לא באמת תמה. שורש העניין ברור לי: מה cool ומה לא? מיהו אופנוען ומיהו "קצת אופנוען"?
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
לכל אחד יש את ההיגיון שלו בתחום המיגון וכמה הוא הולך רחוק בעניין.
לכל אחד יש את ההיגיון שלו בתחום הרכיבה וכמה הוא הולך רחוק בעניין.
ההיגיון שלי זה לא ההיגיון שלך, ההיגיון שלך זה לא ההיגיון שלו.
ולא משנה כרגע, מה לשון החוק.
בהחלט.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
הסרטון פרסומת שלהם מדבר בדיוק על זה:
https://www.youtube.com/watch?v=HgxPgvWVO_w
היפ היפ, אנחנו מסכימים על משהו.
מנעד נהול הסיכונים שלי על האופנוע הוא בהתאם לרמת המיגון שלי.
סרטונים וכתבות, זה נושא שלא קשור לניהול הסיכונים.
אם היה סיכוי גבוה מאוד שאחליק באמבטיה,
הייתי נכנס להתקלח עם נעלים בעלות סוליות שאינן מחליקות.
אם כבר נכנסתי לאמבטיה עם נעליים כאלו, יש מצב שבמקום רק לעמוד מתחת למים,
הייתי רוקד סטפס, זה עושה צליל מגניב.
בכל מקרה, מיגון טוב צריך להיות בהתאם לרכיבה.
הסיבה שאני מתמגן מכף רגל ועד ראש, גם לנסיעה של דקה אחת, בשלושים קמ"ש,
היא רק כדי להקפיד ולהכניס את עצמי למשמעת,לא לזלזל ולא להתרגל לחפף.
הסיבה היחידה כמעט של נכשלי דיאטה למינהם, היא הגנבות הקטנות.
אני עוז ואני מכור ואני לא עושה לעצמי הנחות במיגון.
אבל - אם כבר לבשתי שריון קשקשים מלא, אני מרשה לעצמי, לפעמים...
להלחם בחזקים ממני, לרוב זה מצליח, לפעמים לא.
אבל אני משתדל לקחת את זה בחשבון.
ניהיל, אני חושש שאתה מדבר יותר על העלמת סיכונים, ולא על ניהול סיכונים.
אין באמת דבר כזה, מלבד המוות.
ניהול הסיכונים שעשיתי בזמנו, בשנת 96, זה להתמקד ברכיבת פנאי בלבד, 1000-2000 ק"מ בשנה, במקום ה40k שהייתי עושה בית-אוניברסיטה, ולהשאיר את היום-יום לרכב פרטי עם תפוח גרירה ונגרר.
ניהול הסיכונים שאני עושה היום זה לעבור כמאה אלף ק"מ בשנה ברכב הפרטי החדש והבטיחותי, ועוד כ3000 ק"מ בשנה ברכבי הפנאי שלי, היילקס 95 ללא אביזרי בטיחות, הרלי פאט בוב 85, xr600r 97 וסים סופר פיור 2006.
בנוסף, אם פעם הייתי רואה כנורמלי לרכוב 130 קמ"ש בשטח, היום אני מסתכל על הנוף בשני הילוכים נמוכים בלבד.
אז בהפחתת הנסועה והמהירות צימצמתי את הסיכון שלי ביחס לאופנוען הממוצע בערך פי 100, ובזה שאני משתמש במיגון באופן סלקטיבי, נגיד שהגדלתי את הסיכון פי שתיים, ואני עדיין בסיכון מוקטן פי 50 ביחס לממוצע.
אז זה ניהול הסיכונים שלי ואני מרגיש איתו בסדר. יתכן שמתישהו אפול על החלק הרע של הסטטיסטיקה . זה יהיה מצער מאוד אבל לא יעיד על ניהול סיכונים שגוי.
הערה ביחס למספרים שהזכרתי: ברור שהם מצוצים מהאצבע, אבל נראה לי שאפשר להצביע איתם על מגמה באופן סביר.
Sent from my SAMSUNG-SGH-I537 using Tapatalk
נערך לאחרונה על ידי חנןJeepolog; 03-02-2016 בשעה 14:34.
בזה אני מסכים איתך.
לעבור מאופנוע לאוטו במשך 95% מהזמן זה יותר בטיחותי.
הלוואי ולא היו לי פקקים והייתי יכול רק לרכוב לכיף שלי.
כרגע אני בעיקר רוכב לא לכיף שלי ונמצא בסיכון גבוה כל הזמן הזה.
משהו בסקר הזה לא נראה לי מהימן סטטיסטית.
כאשר אני מסתכל על רוכבים בגוש דן אני רואה 99% קסדות, 35% מעילים ממוגנים ו5% יתר המיגונים...
אולי המדגם של הסקר הזה פשוט לא מהימן?
אישית אני רוכב עם קסדה ותו לא... זה לא חכם אבל שום דבר ביחס לאופנוע לא ממש קשור לחוכמה
קסדה מלאה, ג'קט איכותי עם מיגון גב וכפפות. ב 1% מהמקרים יוצא לי לחפף בכפפות בגלל עצלנות אם מדובר בנסיעה של קילומטר גג.
קניתי מגני ברכיים, אבל הם מסורבלים מדי והכידון מתנגש בהם בהשתחלות עירונית אז ויתרתי. כנראה שאקנה ברכיות קטנות וקומפקטיות יותר.
הייתי שמח להשתמש בנעלי רכיבה אבל יש לי רגל קטנה בכשתי מידות ומבאס לקנות פעמיים, אז אני משתדל להקפיד לפחות על בלנטסטון די כבדות ולא סניקרים מעפנים ומקווה לטוב.